„Selles üledigitaliseeritud ja järjest päris kontaktist kaugenevast maailmas on lihtne unustada, miks me üldse turundust teeme – teeme seda ju inimeste jaoks,“ kirjutab Sten Skolimowski arvamuskonkursile
Tark Turundus saadetud loos.

- „Puhkame sotsiaalmeediast ja AI-st. Võtame hetke, paneme telefoni taskusse ja lähme inimeste sekka tagasi,“ soovitab VOOL Eventsi partner ja loovjuht Sten Skolimowski.
- Foto: Erakogu
Viimastel aastakümnetel on kõik muutunud mõõdetavaks: kanalid, klikkide hinnad, tulemused ja ROI-graafikud. Kõik on justkui kontrolli all. Ainult üks asi on kuskile kadunud – brändide päris kohalolu.
Kuulamine kui uus konkurentsieelis
Brändid räägivad „kogukondadest“, aga enamasti ei kohtu nendega päriselt. Ettevõtted räägivad „töökultuurist“, aga inimesed tunnevad end tihti ikkagi üksi – mutrina suures masinas. Ja kui kõik karjuvad tähelepanu järele, siis lõpuks jääb silma see, kes ei karju, vaid kuulab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Turundus vajab tagasi rohkem hoolivust – päris kuulamist, kohalolu ja neid hetki, kus kommunikeeritakse inimestele otse, vahetult, päriselt. Iga ettevõtte turunduskalendris võiks olla vaikimisi koht, kus minnakse päriselt inimeste sekka – mitte ainult nähtavuse, vaid mõistmise nimel. Kuidas meie sihtgrupp tegelikult meie brändi tajub – kus tuleb see maagia?
Oleme harjunud küsima, kus saab „soodsama hinna kontaktilt“, aga äkki küsiks hoopis, kus toimub parim suhtlus kontaktilt? Kes nägi Crossfader Eventsi produtseeritud Burger Kingi promoüritust, kus noored vallutasid puupüsti täis Balti jaama Burger Kingi, et elada kaasa oma lemmikartistidele – Kermo Murelile või Sämile. See on nii tabav näide aastast 2025, kuidas bränd saab minna oma kõige olulisema sihtgrupi – noorte – sekka ehedalt ja päriselt.
Empaatia ei ole trend, vaid kapital
Päris silmast silma kogemused – need on need hetked, kus bränd hingab. Meil Eestis on tegelikult väga suur eelis: väike turg tähendab, et me saamegi päriselt kohale minna, silma vaadata, rääkida, kuulata. Miks me seda siis nii harva teeme? Me mõõdame klikke ja engagement’i, aga mitte ehtsaid emotsioone ega otsesuhtlust.
Inimlik kontakt ei ole vastand mõõdetavusele – see on lihtsalt teine mõõde. Ja see mõõde on see, mis jääb kestma ka pärast kommunikatsiooni.
Nii et – puhkame sotsiaalmeediast ja AI-st. Võtame hetke, paneme telefoni taskusse ja lähme inimeste sekka tagasi. Sest empaatia ja kohalolu on uue ajastu päris valuuta – seda ei saa osta, seda saab ainult luua.
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna arvamuskonkurss, mille eesmärk on edendada Eesti turunduskogukonna sisulist arutelu ning ellu äratada ideed, mis aitaksid valdkonnal ja ettevõtetel kasvada.
NB! Tööde vastuvõtmine on selleks aastaks lõppenud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

„Meil on kõik olemas, et teha maailmatasemel turundust“

„Eesti turunduse uus hoog saab tulla vaid välisturgudelt“

„Meil on palju nutikaid tegijaid, aga tegutseme liialt omaette“

„Kummutame müüdi, et turundajad ei tegele ainult pastakate tellimise ja story’de tegemisega“

Heily Aavik: tänased kampaaniad on visuaalselt ja loovuselt halvemad kui 20 aastat tagasi