„Kas ümbritsev massisurve tekitab FOMO – kui %-märki küljes ei ole, siis keegi enam ei märka? Mis sai sellest pööraselt odavast ja hullutavast reedest? Sellest novembrikuu viimasest mustast allahindlusi täis päevast – kuhu see kadus?“ kirjutab Merily Loss arvamuskonkursile
Tark Turundus saadetud loos.
Mustast reedest sai must nädalavahetus, siis nädal ja nüüdseks juba terve must kuu. See asendus igas kvartalis erilise esmaspäeva või tegelikult püsivalt terve kuu kestva -20% kevad, suvi, sügis, talv sooduskampaaniatega. Tähtpäevadega seotud soodusmüügid sulasid üheks, läbi terve aasta kestvaks protsendimärk taga müügipoliitikaks. Õigem oleks vast öelda juurdehindluse alandamise kampaaniaks ehk toote õiglase tavahinnaga müümiseks.
Kui soodustusest saab sõltuvus
Miks harjutab kaupmees ja turundaja oma kliendi ära sooritama oste ainult kindlatel ajahetkedel? Miks loovad nad ise endale „surnud ringi“, kust väljapääsu enam ei ole ja terve aasta kestabki üks pidev miinus x% kampaania ning ostumöll või ostumölluks valmistumise möll? Tarbija ei taha maksta täishinda, kui teab, et niikuinii saab mõned kümned % just palgapäeva paiku vähem tasuda ja seda iga kuu. Mugav on turundada läbi %, aga edu ei peitu kunagi mugavuses. Kas turundaja on laisk? Või sunnib seda ümbritsev mass „aga kõik ju teevad, peame ka % pakkuma“?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Inimestele meeldib end väljateenitud vabade vahendite eest premeerida. Ühiskond on juba nii programmeeritud. Tee tööd, näed vaeva ja naudi vilju, kuluta nii, et oleksid naabrist parem. See pidev dopamiini vajadus ei rauge, aga miks kaupmees annab asja soodsamalt ära, kui tegelikult klient on nõus selle uudsuse nimel kulutuse tegema? „Jutusta lugu“ ja „lahenda probleemi“ asendusid protsendimärgiga, sest sul on ju ainult 3 sekundit, et muljet avaldada. Selle ajaga ei jõua muud kui lisada ainult %-märk, et massist eristuda. Kuniks teevad seda kõik ja müügimees suurendab taas numbrit märgi ees, et konkurentsis silma paista.
Su toode on defektiga?
Olles tootja ja turundaja rollis, ei ole minu eesmärk oma kauba hinnale juba tootmise käigus lisada juurde +20%, et hiljem saaks selle kampaania või sooduskoodiga maha arvestada. Mu tootel ei ole ju midagi viga, miks tuleb ta uhiuue ja värskena juba lipik küljes, nagu oleks see defektiga? Me ootame, et meie keha töötaks 100%, mitte -20% vähem. Vastsündinud tutikas beebi ei kanna kaasas % märki, mis minisünnipäevadel rakendub.
Kuhu kadus usk enda tootesse?
Meeleheitlik pidev allahindlus loob brändi ja toote üldise kuvandi. Tunnuslause „20% vähem, mitte täisväärtuslik“ ei tundu ju päris see, millega uut klienti püüda? Õiglane läbipaistev hind on juba sama harv nähtus nagu hea ja meeldejääv reklaam. Turundus ei ole läbi % müümine. Vanasti oli turunduse eesmärk viia kokku ostjate soovid ja vajadused ning müüja eesmärgid.
Kas turundaja ise oleks valmis oma teenust x% odavamalt iga kuu kliendile kampaania korras müüma?
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna arvamuskonkurss, mille eesmärk on edendada Eesti turunduskogukonna sisulist arutelu ning ellu äratada ideed, mis aitaksid valdkonnal ja ettevõtetel kasvada.
NB! Tööde vastuvõtmine on selleks aastaks lõppenud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

„Meil on kõik olemas, et teha maailmatasemel turundust“

„Eesti turunduse uus hoog saab tulla vaid välisturgudelt“

„Meil on palju nutikaid tegijaid, aga tegutseme liialt omaette“

„Kummutame müüdi, et turundajad ei tegele ainult pastakate tellimise ja story’de tegemisega“

Heily Aavik: tänased kampaaniad on visuaalselt ja loovuselt halvemad kui 20 aastat tagasi