Meil on endiselt tavaks teha lühiajalisi katsetusi sotsiaalmeedias – üks postitus siin, teine seal, eri kanalites ja eri sõnumitega, lootes, et ehk mõni neist töötab, näeb PHD tegevjuht ja arvamuskonkursi
Tark Turundus žüriiliige Dane Tall.

- „Agentuur peab suutma pakkuda midagi enamat kui standardlahendusi ja viiele kanalile jaotatud meediaplaane,“ usub PHD Estonia tegevjuht Dane Tall.
- Foto: Liina Notta
PHD Estonia tegevjuht
Dane Tall usub, et meediaagentuuri roll on kiiresti muutumas. „Aeg, mil agentuur tegutses vaid planeerija või meediavahendajana, on läbi saamas,“ ütleb ta. „Standardlahendusi ja viiele kanalile jaotatud meediaplaane oskab tänapäeval iga turundusjuht ise ka kokku panna – seega peab agentuur pakkuma midagi enamat.“
Tall rõhutab, et kliendid ootavad tänapäeval partnerit, kellega saab ideid põrgatada ja vastutust jagada: kedagi, kes toetaks strateegiaid andmete ja uuringutega ning aitaks turundusjuhtidel oma visioonid päriselt ellu viia – saada paremaid pindu, erilahendusi, pakkumisi. Tema tiimis on inimesed, kes armastavad oma tööd ja tahavad mõelda suurelt ning kastist välja. „Meie roll ei ole lihtsalt kaasa noogutada, vaid vajadusel ka klienti challenge’ida, kui näeme, et mõni teine lahendus toob paremaid tulemusi,“ lisab ta.
„Tean, mida klient inimlikul tasandil ootab“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tall tuli PHDsse kliendipoolelt, olles turundusjuhina töötanud ligi kümme aastat ja teinud koostööd enam kui kahekümne agentuuriga üle Baltikumi. On olnud väga häid kogemusi ja ka keerulisemaid, aga need on teda hästi ette valmistanud. „Kliendipoolsed ootused agentuurile on mul väga selged,“ ütleb ta. „Kuigi turg ja tehnoloogiad muutuvad, jääb üks asi alati samaks – see, mida klient inimlikul tasandil ootab: tuge, nõu, pädevust ja et ta saaks agentuuri usaldada.“
Just usaldus on tema hinnangul iga koostöö alus. „Kui klient on valmis oma agentuuri usaldama, siis julgustaksin olema avatum ja rääkima laiemalt, mis ettevõttes toimub.“ Ta soovitab mitte suhelda üksnes kampaania briifide tasandil, vaid rääkima ka sellest, milline on turundusosakonna roll, kuhu ettevõte liigub, kuidas turundus-, kommunikatsiooni- ja loovtiim omavahel toimivad jne. „Kui agentuur teab rohkem tausta ja näeb suuremat pilti, tekib ka rohkem võimalusi õigel ajal nõu või jõuga tuge pakkuda, suunda korrigeerida ja õigeid hetki kasvuks ära kasutada.“
Tal endal on ette tulnud koostöid, kus on mõelnud, miks ta maksab neljarealise Exceli eest, mille teeks ise kiiremini? „Aga on olnud ka selliseid, kus olen tundnud, et maksaksin vajadusel iga meili eest, sest info oli niivõrd väärtuslik. See kogemus aitab mind PHD juhina palju – ma tean, mida meilt oodatakse,“ avaldab ta.
Rapsimine tulemust ei too
Turundusmaastikku Eestis vaadates leiab Tall, et praegune majandusolukord on toonud turundusse veidi paanikat ja rapsimist. „Plaane tehakse lühiajalisemalt ja ettevaatlikumalt, sest tuleviku osas pole kindlust ja muutlikkust on palju. Usun, et siin kehtib see reegel, et kui sul endal plaani pole, oled osa kellegi teise plaanist.“
Ta näeb, et endiselt tehakse lühiajaliste „sutsakatena“ katsetusi sotsiaalmeedias – üks postitus siin, teine seal, eri kanalites ja eri sõnumitega, lootes, et ehk mõni neist töötab. „Tuleks aga küsida a) kas ja kuidas need tegevused brändi pikaajaliselt kasvatavad, b) kas mu story’d ja TikToki reach päriselt ka müüki toovad või on need lihtsalt „nice to have“ tegevused, c) kui palju mul nendele „sutsakatele“ aasta eelarves kulub ja seejärel analüüsida taas eelmist punkti,“ jagab kogenud turundaja soovitusi. Kui ressursid on piiratud – ja enamasti ju on –, tuleks keskenduda sellele, mis päriselt tulemusi toob, mitte sellele, mis lihtsalt enda ja sõprade feedis lahe välja näeb.
Meediaagentuuri tegelik väärtus tuleb tema sõnul esile siis, kui agentuur on kliendi strateegiasse päriselt kaasatud ja koostöö on pikaajaline. „Kui saame koos kasvada ja õppida, mõistame ajas üha paremini kliendi müügistruktuuri, hooajalisust, kliendibaasi ja elutsüklit – ning nii muutub turundus aina efektiivsemaks investeeringuks,“ selgitab Tall. „Õige agentuuri valik on nagu tiimiliikme värbamine – inimesed peavad omavahel sobima, mõtlema ja nägema asju sarnaselt. See „miski“ peab klappima, sest ainult nii saab meediaagentuur reaalselt ettevõtte ärikasvu laiemalt mõjutada. Aga see ei juhtu üleöö ega rapsides.“
Tema põhimõte on, et iga turunduseuro peab töötama. „Viise on mitmeid ja see sõltub konkreetsest kampaaniast,“ märgib ta. „Näiteks kui meie klient Boozt kasutab kampaanias Lauren Villmanni influencer’ina, kes jagab koodi Lauren30, saab tulemusi kohe mõõta. See on väga otsene seos.“ Samas rõhutab ta, et pikaajalises vaates tuleb arvesse võtta ka konkurentide tegevust, majanduskeskkonda, hooajalisi iseärasusi ja isegi ilma. „Kuna kõik need mõjutavad tarbijat, siis ei piisa ainult andmetest – vaja on ka loogikat ja arutelu.“
Hetkel kuum
„Meil on palju nutikaid tegijaid, aga tegutseme liialt omaette“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rahvusvaheline tugi, kohalik mõju
Kuulumine rahvusvahelisse
Omnicom Media Group’i annab PHD-le tugeva eelise, kuid Tall kinnitab, et agentuur arvestab siiski paljustki just kohalike eripäradega. „Meil on oma Eesti tiim ja kohalikud inimesed, kes teevad strateegiaid siinse turu jaoks, oleme ise oma klientide toodete ja teenuste tarbijad ja fännid,“ selgitab ta.
Globaalsesse gruppi kuulumine võimaldab ka ligipääsu sellele, mis hetkel turunduses ja tarbimises maailmatasandil toimib – edukaimad meediakampaaniad ja strateegiad, uued trendid, tarbijakäitumise muutused jne. „Need annavad väga väga suure ja väärtusliku eelise – saame neid oma klientide strateegiatesse planeerida ja oleme sammukese ees.“
Lisaks annab OMD ligipääsu mahukatele tööriistadele ja andmetele. „Aga meile jäävad väga vabad käed ja suur usaldus.“
Tall toob näiteks tähelepanu uuringud, mida grupp on nii globaalselt kui ka kohalikul tasandil teinud juba üle viie aasta. „Aktiivne tähelepanu reklaamile on otseses seoses kampaania tulemustega ja läbi selle ka meie klientide äri edukusega. Kanali ja formaadi põhise tähelepanu sekundi kasutamine meediaplaneerimises on juba toonud väga efektiivseid kampaaniaid, hoides kokku kliendi reklaamieelarveid ning suurendades tulemuslikkust,“ toob ta välja. „Kindlasti on tegu valdkonnaga, kuhu tuleb aina rohkem andmeid juurde, kuid juba praegu saame enamikel klientidel muuta lihtsalt meie andmestikku kasutades kampaaniad 10–15% tulemuslikumateks.“
Tark Turundus kummutab müüte ja avardab võimalusi
Tall näeb, et Eesti turundusvaldkond vajab laiemat arengut ning just seepärast peab ta oluliseks ka arvamuskonkurssi
Tark Turundus, mis toimub sel aastal esimest korda. „Turundusjuhtidel ei ole seni olnud sobilikku platvormi, kus oma arvamust selliselt avaldada,“ ütleb ta. „Eestis on palju ambitsioonikaid ja võimekaid turundusjuhte, kes suudavad ja tahavad teha rohkem, kui nende tänane roll võimaldab. See konkurss aitab seda sõnumit võimendada ja ehk kummutab müüdi, et turundusosakond tegeleb ainult pastakate tellimise ja Instagrami
story’de tegemisega. Turundusjuhil ja turundusjuhil on suur vahe – siin saavad need, kes päriselt äride kasvu mõjutada tahavad ja seda ka suudavad, endast märku anda.“
Talli sõnul võiksid sellised lood aidata tõsta turunduse tegelikku olulisust ettevõtetes. Arvamuslugudele ta raame aga seada ei tahaks, kuna seni avaldatud lood on ilma selletagi huvitavad olnud.
„Mulle väga meeldiks, kui mõni tegevjuht loeks imestusega oma turundusjuhi kirjutatud artiklit ja mõistaks, et tema potentsiaali annaks ettevõtte kasvuks rohkem rakendada,“ avaldab ta lootust.
Saada meile oma arvamuslugu ja võida 4000 eurot!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna konkurss, kuhu ootame värskeid ideid Eesti turundusvaldkonnale ning ettevõtete kasvule uue hoo andmiseks.
Konkursil saab osaleda tasuta ning ühe individuaalse võistlustööga, artikli maht on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Peaauhind on 4000 eurot, teine koht 1500 eurot ja kolmas 750 eurot. Lisaks annavad eriauhindu konkursi kaaskorraldajad.
Tööde esitamise hiliseim tähtaeg on
11.11.2025 (k.a). Võistlustöö ja lisaküsimused palume saata:
[email protected].
Kõik lood avaldatakse jooksvalt Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on kõigile tasuta lugemiseks. Parimad tööd leiavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.
NB! Loe konkursi tingimusi SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

„Meil on palju nutikaid tegijaid, aga tegutseme liialt omaette“

Heily Aavik: tänased kampaaniad on visuaalselt ja loovuselt halvemad kui 20 aastat tagasi