• 10.09.25, 10:06

Tark Turundus: teemad ja reglement

Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna arvamuskonkurss, mille eesmärk on edendada Eesti turunduskogukonna sisulist arutelu. Tutvu konkursi TEEMADE ja REGLEMENDIGA.
Tark Turundus: teemad ja reglement

TEEMAD

Konkursile ootame arvamuslugusid, mis:
  • toovad välja Eesti turunduse võtmeprobleemid ja arenguvõimalused
Mõned võimalikud teemakäsitlused: väike turg ja piiratud ressursid; lokaalsus vs globaliseerumine; kas raha väljaviimine suretab Eesti meedia?; turundusinvesteeringute jagamine; riigihanked; tasustamata konkursid; Eesti turunduse tehnoloogiline tase; influencer-turunduse küpsus; kestlik turundus; talentide nappus; põlvkonna vahetus jne.
  • aitavad kaasa turundusvaldkonna kui loovtööstuse väärtustamisele
Võimalikud teemakäsitlused: turundus kui „kulu“ vs turundus kui loomeväärtus; loovus vs praktilisus; loovuse ja kultuuri ristumiskohad; loovus Exceli varjus; Eesti ühiskonna hoiakud; loovtööstuse killustatus ja koostöövõimalused; talentide hoidmine ja arendamine; loovkampaaniate rahvusvaheline konkurentsivõime; tehisintellekt ja loovtööstus jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

  • toetavad Eesti ettevõtete kasvu läbi nutika turunduse
Võimalikud teemakäsitlused: AI ja turundus; ambitsioonikus; rahvusvaheliste edulugude integreerimine Eestisse; turundus kui ettevõtte kasvustrateegia tuum või kõrvaltegevus; piiratud ressursid suurte eesmärkide teenistuses; turundus vs müük, koostöö ja partnerlus, ala- või ületurundatud tegevusalad; tööandja bränding kui kasvu mootor; kas ja millised KPI-d Eesti edukaks teevad? jne.
  • seavad sihte Eesti turundushariduse kvaliteedi tõstmisele
Võimalikud teemakäsitlused: turundushariduse tase ja ajakohasus; turundaja ei tea, mis on turundus?; teooria vs praktika; praktikapõhine õppemudel; õppejõudude ja praktikute koostöö; digioskused; valdkonna kutsestandardid– jah või ei?; rahvusvaheline mõõde ja kogemused; õppijate motivatsioon ja ootused; kas turundusõpe peaks olema integreeritud?; elukestev õpe ja täienduskoolitus jne.
  • innustavad Eesti toodete ja teenuste eksporti arendama
Võimalikud teemakäsitlused: ekspordi takistused ja lahendused; kuidas turunduse, tootearenduse või partnerlussuhete abil välisturgudel silma paista ja eksporti kasvatada; teistelt tegevusaladelt saadud kogemused (nt kuidas on abiks olnud kultuurilised eripärad või kuidas väikesed sammud on viinud suurte läbimurreteni); mida võiks teha teisiti ja paremini nii ettevõtete koostöös kui riiklikul tasandil jne.

REGLEMENT

Osalemise tingimused:
1. Konkursi periood: 10.09–03.12.2025
2. Tööde esitamise tähtaeg: 11.11.2025*
3. Finalistide välja kuulutamine: 25.11.2025
4. Võitjate välja kuulutamine: 03.12.2025

Artikkel jätkub pärast reklaami

5. Konkursi korraldaja: Best Marketing (Äripäev)
6. Konkursi kaaskorraldajad: Duo Media Networks, PHD (Nord Media Group), La Ecwador ja Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA.
7. Osaleda võivad turundusega seotud või sellest huvituvad inimesed, kes soovivad pakkuda ideid ja lahendusi valdkonna kestliku arengu toetamiseks. Osaleda ei saa inimesed, kes omavad konkursi kestel kehtivat töösuhet konkursi korraldaja või kaaskorraldajatega.
Töötamiseks loetakse töö tegemine töölepingu või võlaõigusliku lepingu alusel, avaliku teenistuse avaliku teenistuse seaduse § 5 tähenduses ja äriühingu või füüsilisest isikust ettevõtja majandushuvides töö tegemise tasu saamata.
8. Iga osaleja võib konkursile individuaalselt esitada ühe arvamusartikli.
9. Töö tuleb esitada oma isikunime alt.
10. Konkursil osalemine on tasuta.
11. Töö pikkus on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Tähemärkide hulka ei loeta töö pealkirja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

12. Töö peab olema kirjutatud eesti keeles.
13. Töö loomisel võib kasutada tehnilisi abivahendeid (nt keelekorrektuuri tarkvara), kuid töö sisu ja väljendusviis peavad pärinema autorilt endalt. Lubatud ei ole tehisintellekti (nt ChatGPT, Gemini, Copilot vms) poolt loodud või olulisel määral koostatud tekstid. Kui konkursi korraldajal tekib põhjendatud kahtlus, et töö ei vasta sellele tingimusele, on tal õigus küsida osalejalt selgitusi ning eemaldada töö konkursilt. Tuvastatud rikkumise korral töö diskvalifitseeritakse.
14. Töö ei tohi olla avaldatud muudes kanalites ega hindamisele esitatud teistele adressaatidele.
15. Konkursile saadetud töö avaldamise õigused kuuluvad autorile, kuid Best Marketingil on õigus see autorile viidates jooksvalt (s.o enne konkursi lõppemise tähtaega) avaldada ning seda oma kanalites levitada.
16. Korraldajal on õigus konkursitööd enne avaldamist keeleliselt toimetada ja vajadusel lühendada.
17. Töös ei ole lubatud kasutada linke.
18. Korraldajal on õigus esitatud töö konkursilt kõrvaldada, kui see ei vasta arvamusloo kriteeriumitele (nt kui tegemist on sisuturundusliku looga).
19. Konkursile töö esitamisega kinnitab osaleja, et tegemist on tema originaalloominguga ning ta nõustub konkursi reglemendis toodud tingimustega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

* Ära jäta kirjutamist viimasele minutile! Kuna avaldame tööd jooksvalt, siis mida varem oma loo meile esitad, seda rohkem see tähelepanu saab.

Kuidas osaleda?

  • konkursitöö saada aadressile: [email protected],
  • ära unusta oma arvamusloole pealkirja ja paari alapealkirja panna;
  • koos tööga saada ka horisontaalne foto endast + lisa juurde foto autor,
  • faili nimi peab sisaldama autori ees- ja perekonnanime (nt Triin_Turundaja.docx).
Küsimuste korral kirjuta samale aadressile – vastame suurima rõõmuga!

Auhinnad

  • I koht – 4000 eurot + Bestmarketing.ee 12 kuu lugemisõigus
  • II koht – 1500 eurot + Bestmarketing.ee 12 kuu lugemisõigus
  • III koht – 750 eurot + Bestmarketing.ee 12 kuu lugemisõigus
Lisaks eriauhinnad kaaskorraldajatelt!
Kõik lood avaldatakse Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on vabalt kättesaadavad ja loetavad maksumüürita kõigile. Parimad tööd saavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.

Kuidas võidutöö valitakse?

Žüriisse kuuluvad konkurssi korraldavate ettevõtete esindajad.
Tööde hindamisel võetakse arvesse järgmisi kriteeriume:
  • visiooni olemasolu ja strateegiline mõtlemine,
  • teemakohasus ja seotus Eesti turunduse arenguvajadustega,
  • argumenteeritus ja faktide kasutus,
  • selge ja mõjus väljendusviis,
  • uudsus ja julgus mõelda kastist välja.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele