Konkurss

Lisa märksõna Minu Best Marketing voogu ja uudiskirja
Konkurss
„Vanasti oli ütlus, et halba toodet ei tapa miski paremini kui hea turundus. Tänane ekvivalent sellele võiks olla, et kasvu ei tapa miski paremini kui AI kasutamine ilma strateegiata,“ arvab SALESmanago konsultant Märt Jõesaar.
  • 16.11.25, 13:00
Märt Jõesaar: Turundus ei ole tähelepanu, vaid lojaalsusäri
„Turundaja peab minema välja ja reaalselt nägema, kuulama ja tunnetama seda tarbijat, kellele ta toodet loob ja turundab,“ leiab brändi- ja kommunikatsioonijuht Evelin Ojamets.
  • 16.11.25, 11:00
Evelin Ojamets: Kuidas loovus tulevikuturunduse heaks tööle panna?
„Kas masin suudab päriselt aru saada, miks eestlane seab jõululauale verivorsti ja miks pelmeenireklaam siinkohal ei tööta, isegi kui kuskil mujal on see täiesti aktsepteeritav?“ küsib Newera Eventsi partner Kristi Kaarenperk.
  • 16.11.25, 09:00
Kristi Kaarenperk: Kas julgeme jääda inimesteks?
„Selleks, et ühiskonnas turunduse rolli tõsta, tuleks esmalt hakata sellest rääkima natuke teistmoodi ning tutvustada turundusliku mõtlemise laiemat vaatenurka,“ leiab eAgronomi turundusjuht Silver Bohl.
  • 16.11.25, 08:47
Silver Bohl: Turundust on tehtud küll, aga nüüd on aeg mõelda ka nagu turundaja
„Tasustamata „proovitöö“ annab sõnumi, et loominguline töö pole päris töö, vaid midagi, mida võib proovida, testida ja kõrvale heita,“ sõnab BrandNewDay partner ja disainer, nin Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor erialajuht ja õppejõud  Ranno Päi.
  • 16.11.25, 07:30
Ranno Päi: Riigihange või tasuta ideekorje?
„Juhtkonna roll strateegilises turunduses on määratleda brändi positsioneerimine ja konkurentsieelis ning tagada, et lubadus on peegeldatud eesmärkides, tööprotsessides ja mõõdikutes läbi kogu ettevõtte,“ leiab turundusstrateeg
 Evelyn Korrol.
  • 15.11.25, 18:35
Evelyn Korrol: Kas me ise pidurdame oma kasvu?
„Aateline mõte kasutada kõigeks vaid oma pead ei päästa maailma – maailm kasvab „tänutäheks“ sinust mööda,“ leiab loovagentuuri Topeltklikk ja koolitusplatvormi Mastaap asutaja Kristofer Järvelaht.
  • 15.11.25, 15:03
Kristofer Järvelaht: Miks minna otse, kui saab ka ringiga?
„Selle asemel, et kasutada AI-d pelgalt tekstide viimistlemiseks, peaksime hakkama kasutama seda analüütiku, kliendi ja strateegilise partnerina,“ leiab ärianalüütik-koolitaja Eneli Eljand.
  • 15.11.25, 14:29
Eneli Eljand: Kuidas eristuda AI ajastul?
„Hea algus on koos terve ettevõttega üle vaadata brändi väärtused ning kuidas neid rohujuure tasandil edasi anda,“ soovitab LinkedIn’i ja B2B turunduse spetsialist Maarian Toom.
  • 15.11.25, 13:51
Maarian Toom: Turundus üksi ei kasvata ühtegi brändi
RMK kommunikatsiooni- ja turundusjuht Triin Ärma.
  • 15.11.25, 10:15
Triin Ärma: Õhuvõngutajate ja mesijutu puhujate kaitseks
„Turundus väikese koha ettevõttena ei tähenda, et pead võistlema suurtega. Vastupidi – sa saad teha seda, mida nemad ei suuda,“ kirjutab ettevõtja Maris Okatova.
  • 14.11.25, 15:52
Maris Okatova: Turundus väikeses kohas on suur kunst?
„Küsimus usaldusest on turunduses ja kommunikatsioonis täna kesksel kohal,“ sõnab Tartu Ülikooli turundus- ja kommunikatsioonijuht Viivika Eljand.
  • 14.11.25, 08:30
Viivika Eljand: Kuidas TI-hüppe ajastul inimlik puudutus alles jätta?
„Tugev turunduskommunikatsioon ei sünni pehmes nõustamises, vaid vastakates arvamustes. See aga vajab toetavat õhkkonda,“ sõnab Estateguru kommunikatsioonijuht Uko Urb.
  • 14.11.25, 06:30
Uko Urb: Rohkem vaidlemist!
„Isemõtlemine ainult professionaalne oskus, vaid ka meie loovtööstuse jätkusuutlikkuse küsimus,“ leiab HARNO kommunikatsiooni- ja turundusüksuse juht
 Merje Talvik.
  • 13.11.25, 15:40
Merje Talvik: Vaid ise mõeldes on turundaja vaba
„Mõistkem, et juhi nähtavus ei ole edevus, vaid hoopiski ettevõtte suurim usaldusinvesteering,“ soovitab B2B spetsialist ja LinkedIn valdkonna suuna juht Maret Tigasing.
  • 13.11.25, 14:11
Maret Tigasing: Eesti ettevõtteid juhivad nähtamatud juhid
„Kui arvad, et täna on turunduses tööd palju, siis oota vaid, elu alles hakkab kiireks minema. Tarbijate ostuteekond on taaskord läbimas fundamentaalset muutust,“ hoiatab CV Keskuse turundusjuht Henry Auväärt.
  • 13.11.25, 10:02
Henry Auväärt: Turundus ei ole mugav amet, kus saab postituste eest suurt palka
„Kultuur ei ole turunduse vastand, vaid tema kõrgem kool. Kui turundus suudab luua sama ausat ja sügavat kontakti, nagu teater loob oma publikuga, hakkab ta ka ise paranema,“ usub Jaan Naaber.
  • 13.11.25, 09:13
Jaan Naaber: Turundus, mis kuulab inimest
„Nagu öeldakse, siis läheb 50% turunduseelarvest kaotsi ja kui ei tea, kumb pool, aitab just turundustegevuste mõõtmine seda % oluliselt parandada,“ sõnab digiturunduse õppejõud Veiko Ristissaar.
  • 12.11.25, 15:38
Veiko Ristissaar: Turundus ilma mõõdikuteta on nagu sõit ilma sihtpunktita
„Kas mõõdame turunduses seda, mis tegelikult loeb või hoopis seda, mida on mugavam mõõta?“ küsib Havas Media juht Ailar Jüriado.
  • 12.11.25, 14:01
Ailar Jüriado: Tähelepanu võib olla turunduse kõige olulisem valuuta
„Meil on vaja süsteemset lähenemist – turunduse pädevusraamistikku, mis aitab aru saada, millest räägime, kui ütleme „turundus“,“ leiab FRESHflow Studio juht Anneli Laines-Ensling.
  • 12.11.25, 07:00
Anneli Laines-Ensling: Turunduse identiteedikriis
„Liiga sageli pannakse turundusjuht lihtsalt „reklaamima“, jagamata talle olulisi sisendeid,“ sõnab Target Media juht Andreas Hõlpus.
  • 11.11.25, 10:05
Andreas Hõlpus: Kas ettevõtte omanikud usaldavad turundusjuhti piisavalt?
„Üha enam tundub mulle, et SEO turunduses on kui matemaatika koolis. Midagi, mis juba eos endale raskeks mõeldakse,“ sõnab startup -turundaja ja SEO lektor Ave Annuk.
  • 11.11.25, 08:30
Ave Annuk: Ilus, aga nähtamatu?
„Kui turg ise kinnitab müüti, et „üks teeb kõik“, siis pole ime, et tööandjad ootavadki imetegijat,“ sõnab GEEKSi sotsiaalmeedia spetsialist Marelle Keedas.
  • 10.11.25, 11:46
Marelle Keedas: „Sotsiaalmeedia spetsialist, auuu…, kus oled?“
„Iga kord, kui bränd „optimeerib“ oma nähtavust kümnete tuhandete kuvamiste kaudu, suureneb ka nähtamatu CO₂ jalajälg,“ sõnab loovprojektijuht Karin Maranik.
  • 10.11.25, 07:15
Karin Maranik: Digitaalne turundus ei ole nii roheline ega tõhus, kui tundub
„Millal Eesti tööstusettevõtetes turundust lõpuks prioriseerima hakatakse?“ küsib Molivery juht Taavi Altpuu.
  • 07.11.25, 08:00
Taavi Altpuu: Masinad on valmis – nüüd on turundajate kord
„Turundajad peavad oskama samuti rääkida juhtide keelt,“ leiab Vapiano Baltikumi ja Soome brändijuht, BodyBlendz Estonia ning Kataare Design asutaja Katrin Aare.
  • 06.11.25, 14:38
Katrin Aare: Kui bränd ei too kohe müüki, kas ta üldse töötab?
„Eesti suurim arengupidur seisneb selles, et ühiskonnal ja ettevõtetel paistab minevat liiga hästi,“ sõnab innovaator, tootearendaja ja turundaja Don Simon Tompel.
  • 06.11.25, 12:13
Don Simon Tompel: Eesti vajab selget sihti ja suurt pauku
„Kui me ühendame ettevõtted, loovuse ja tehisintellekti üheks targaks koostöövõrguks, muutub meie väiksus konkurentsieeliseks,“ usub veebilehtede asjatundja Feliks Stavitski.
  • 05.11.25, 19:12
Feliks Stavitski: Kuidas AI võiks muuta Eesti väikeettevõtete eksporti
„Vahel tundub, et paljudel ettevõtetel on lausa üks ja sama turundaja, kes paneb uudiskirjade subjekti real emotikonid samasse kohta, rääkimata äravahetamiseni sarnastest pealkirjadest,“ sõnab Uppercase’i juht ja  sisukirjutaja Liina Randmäe.
  • 05.11.25, 18:40
Liina Randmäe: Aeglane turundus – kuidas eristuda ülehelikiirusel liikuvast massist
PTA kommunikatsiooni- ja personaliosakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik ja CV Online turundusjuht Karl Oder
  • 05.11.25, 14:42
Eesti parimad kommunikatsioonijuhid 2025 teada!
Võtjad kuulutati välja kahes kategoorias
„Kui autentsus muutub strateegiaks, on ta enamasti juba kadunud,“ sõnab turundusasjatundja Kadi Askileiskiri.
  • 05.11.25, 10:21
Kadi Askileiskiri: UGC-hullus: kui kõik loovad sisu, aga keegi ei loo tähendust
„Kui ettevõttes puudub turunduslik kompetents, saab praktikandi juhendajaks olla keegi väljastpoolt – spetsialist, kes aitab seada eesmärgid, siduda tegevused ettevõtte sihtidega, anda tagasisidet ja täita teadmiste lünki,“ soovitab GEEKSi sotsiaalmeedia osakonna juht Kelli Süld.
  • 05.11.25, 07:00
Kelli Süld: Turunduspraktikant ei ole tasuta tööjõud „mingiks tööks“. Punkt
„Kui meeskond suudab olla kannatlik ja otsustab head kampaaniat uuskasutada, on tulemused paremad kui esimesel korral,“ toob omast kogemusest välja Eesti Punase Risti kommunikatsiooni- ja turundusjuht Georgi Viies.
  • 04.11.25, 18:40
Georgi Viies: Ära raiska tähelepanu – turunduse 4R loob kestliku mõju
„Töötajad, kes tunnevad toodet või teenust kõige paremini, on tegelikult parimad saadikud, et tuua see bränd nähtavale ja kasvatada müüki,“ leiab Brandmooni juht ja koolitaja Signe Ventsel.
  • 04.11.25, 10:32
Signe Ventsel: Unusta kallis reklaam – sinu inimesed on parim turunduskanal
„Probleem pole selles, et turundajad ei oska AI-d kasutada. Probleem on selles, et nad kardavad seda õppida,“ ütleb digiärijuht Ivan Tuzov.
  • 03.11.25, 13:06
Ivan Tuzov: Turundaja 2030: hübriid või töötu
„Eesti väike turg pole piirang, pigem eelis – meil on võimalus tunda oma kliente nimepidi, mõista nende väärtusi ja rääkida nendega otse,“ leiab alushariduse pedagoog ja pereettevõtte Lapse Heaks asutaja Eneli Rahula.
  • 03.11.25, 08:00
Eneli Rahula: Autentne turundus kui Eesti väikeettevõtete suurim konkurentsieelis
„Eesti ettevõtete suurim võimalus on selles, et meid ei oodata. See annab vabaduse teha asju teisiti,“ usub Rödl & Partner Baltikumi turundusjuht Evelyn Andruškevitšus.
  • 31.10.25, 16:30
Evelyn Andruškevitšus: Mitte keegi ei oota su brändi – ja see on su suurim võimalus
„Mis oleks, kui näeme rohkem vaeva ja loome lood, millesse oleme kaasa võtnud ka ekvatoriaalinimesed?“ küsib kommunikatsioonibüroo Past ja Parnerid juht Aune Past.
  • 31.10.25, 07:00
Aune Past: Ilma punktita lugu
„Eksport ei alga logistikast ega lepingutest, vaid julgusest rääkida ja kuulata,“ leiab agentuuri Fontakt juht Olev Tehver.
  • 30.10.25, 13:11
Olev Tehver: Me oskame teha, aga ei julge rääkida
„Kui isegi masin püüab tekitada empaatiat, siis inimesed ja ettevõtted, kes seda ei tee, jäävad veel kaugemaks,“ näeb IIZI Kindlustusmaakleri korporatiiv- ja ärikliendi turundusjuht Kadri Kalme
  • 30.10.25, 09:57
Kadri Kalme: Ma usun reklaamidesse, kuid inimestesse usun rohkem