• 20.11.25, 07:00

Anne Muldme: Ka turunduses loeb kogemus

„Üks huvitav küsimus kerkib ikka ja jälle esile – kas turunduses töötades saab „parim enne“ rutem läbi kui teistes valdkondades? Huvitaval kombel on peamiselt turundajad ise need, kes seda teemad lahata võtavad ja tihti ka seda arvamust välja ütlevad,“ kirjutab Anne Muldme Tark Turundus saadetud loos.
Anne Muldme: Ka turunduses loeb kogemus
  • Foto: Merlin Kaljuvee
Õige on, et turundus ei ole paljudele amet läbi terve elu, vaid selle juurde jõutakse kas vajadusest oma äri turundada või siis vastupidi, turunduse valdkonnast liigutakse ka edasi – müügi-, personali- või üldjuhtimise suunas. Loomulik areng.
Aga mind paneb arvamust avaldama just teadlikkus turunduse valdkonnast ja inimeste areng selle sees. Et kui perspektiivikas on siis terve oma karjäär planeerida turunduse valdkonda?
Noored platvormid, vanad müüdid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eks me oleme erinevat tüüpi, osad meist naudivad sügavamat teadmist kindlal teemal, osad jälle naudivad suuremat pilti ja arenevad valdkonnajuhtideks, tippjuhtideks.
Jääb mulje, et kui keegi tuleb jälle „parim enne“ teema juurde, siis räägitakse pigem digiturunduse, uute keskkondade ja kõige nooremate sihtrühmade kontekstis. Ilmselge, et iga uue keskkonnaga ei jõua olla kursis, rääkimata kasutamisest.
Aga kas digiturundust tohiks üldistada laiemalt turunduseks? Ei tohi. Ja hoopis see on küsimus, mida peaks arutama.
Olles õhtuti turunduse lektor TalTechi magistrantidele, saan öelda, et uus loenguseeria algab alati aruteluga, mis see on, mida parasjagu õppima asume ning kuhu see paigutub turunduse valdkonna sees. Ehk siis – turundus valdkonnana on päris lai.
Paljudes suurte kliendibaasidega teenindusettevõtetes tegutsevad suured meeskonnad, kes haldavad kliendisegmentide äri, analüüsivad kliendikäitumist, disainivad sobivamaid pakkumisi ja klienditeekondi, turundusautomaatikat. Ehitavad e-kanaleid ja müügikeskkondi jne. Kui vaadata turunduse mõistet ning võtta tsiteerida tunnustatud eksperte ja assotsiatsioone, on turundus protsesside ja organisatsioonide kogum, mis loob ja vahendab väärtust nii klientidega kui ka ühiskonnaga laiemalt.
Rääkides valdkondadest turunduse sees, hõlmab see nii strateegia- kui brändijuhtimist, tootearendust, hinnastust, turunduskommunikatsiooni, jaotuskanaleid, kliendikogemuse juhtimist, ohtralt analüütikat jm. Ja kui küsida, et kui vana peaks olema, et olla hinnastusguru – kas äkki siin võiks olla hoopis kasutusel termin „parim pärast“ – kogemus valdkonnast, klientide käitumismustritest, ärilise planeerimise ja eesmärgistamise protsessist ei tule kahjuks.
Järelkasv vajab eeskujusid
Ma arvan, et turunduse valdkond võidab päris kindlasti valdkonna inimeste kogemusest – inimeste juhtimisel, strateegilisel planeerimisel, eelarvete ja muude ressursside haldamisel, loovtöö ja kõrge kompetentsi väärtustamisel ning kokkuvõttes kogu valdkonna väärtuse ja rolli juhtimisel. Kogenud juhid oskavad üleval hoida meeskonnavaimu ja märgata, kui inimesed vajavad puhkust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turundajate liidus tõid ootuste kaardistamiste töötoad selgelt välja kogenud tegijate valmisoleku toetada järelkasvu kiiret arengut, et oleks, kellega koos teha järgmisi suuri ja inspireerivaid projekte.
Tudengid loengutes ootavad samuti kogenud praktikuid. Paljudele küsimustele ei saa vastata universaalse õpiku tarkusega, just kogemusel põhinevad vastused on mõjusad ja elulised ning toovad valdkonna väljakutsed ehedalt koolipinki kohale. Ja nendeks vastusteks peab olema valdkonda näinud ja teinud.
Kogemus loeb!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna arvamuskonkurss, mille eesmärk on edendada Eesti turunduskogukonna sisulist arutelu ning ellu äratada ideed, mis aitaksid valdkonnal ja ettevõtetel kasvada.
NB! Tööde vastuvõtmine on selleks aastaks lõppenud.
Kaaskorraldajad:
  • La Ecwador
  • PHD
  • Duo Media
  • EIS
  • EIS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele