Norstati uuringus toodi turunduse tõhusust mõjutava väljakutsena konkreetselt esile aktiivsete turundustegevuste sisemise toetuse puudumine ja seda kõigis kolmes riigis. Eestis oli see % lihtsalt kõige kõrgem – 20.
Turundus vajab juhi tuge. Seega juht, ära jäta oma turundust üksi, vaid mine talle appi ning toeta nii organisatsiooni tervikuna kui ka turundust oma persoonibrändiga! Sul on tõenäoliselt olemas relevantne kontaktivõrgustik, oled nähtavana eeskujuks tervele ettevõttele ning saad seeläbi olla üks kooskonnaliige, kes parimad diilid majja aitab tuua.
Aga meil pole ju nii kombeks! Juhtimiskultuur üldiselt saab hetkel korralikult avalikku kõlapinda ja seda põhjusega: enam ei ole kohta autoritaarsel juhtimisstiilil, sest info liigub tänu digiajastule kiirelt. Enam ei ole võimalik ainiti ülevalt alla juhtimine, toksiline töökultuur, juhi ego mängud või tühjad lubadused stiilis „Inimesed on meie organisatsiooni süda ja hääl!“.
Juhi vaikus maksab
Väljaütlemistel peab olema sisu ja kui ei ole, siis on mainekahju tuntav: alates sellest, et värbamistegevustest saab väljakutse kuni selleni välja, et käive sh kasum langeb. Oluline ei olegi ju see, et ettevõttel oleks ideaalne juht. Oluline on see, et juht saab aru oma mõju ulatusest, on inimlik, kättesaadav ning teeb majasiseste üksustega koostööd, mitte sellepärast et ta peab seda tegema, vaid et ta tahab koostööd teha.
Mis viib mind tagasi turunduse juurde. Marketing teab, et ostuteekonnad ei ole vaakumis. Laias laastus on need kas füüsilised, digitaalsed või kombinatsioon kahest eelnimetatust. Keskendun siin loos digitaalsele. 2025. aastal Põhjamaades tehtud, füüsilisi tooteid müüvate B2B tootmisettevõtete, edasimüüjate ja hulgimüüjate digitaalse kaubanduse uuring (Nordic Digital Commerce in B2B 2025 A report by Litium) tõi välja magus-valusa punkti: digitaalse kaubanduse eest vastutab ettevõttes kindlalt juhtpositsioon. Kõige sagedamini nimetati uuringus vastutajaks tegevjuhti (30%), müügijuhti (23%) ja turundusjuhti (15%). Reaalsuses vasutavad aga digitegevuste eest need, kelle mõju on piiratud, samas kui juht kelle hääl võiks muuta kõik, on otsustanud olla mittenähtavana tagaplaanil.
Kui LinkedIn vaikib, siis Google ei aita
Ükskõik, millist Eesti TOP (2025 palgamaksjad, eksportöörid, atrkatiivsed tööandjad jne) edetabelis olevat ettevõtte juhti maailma suurimast ärivõrgustikust LinkedIn otsides on selge, et nende digitaalne tagatuba vajab korrastamist. Mõnevõrra parem on olukord siis, kui juhi kohta otsingumootoritest tulemusi pärida. Aga see ei peaks nii olema, ei ekspordis, pangaduses ega IT-s. Mõistkem, et juhi nähtavus ei ole edevus, vaid hoopiski ettevõtte suurim usaldusinvesteering.