• 13.11.25, 14:11

Maret Tigasing: Eesti ettevõtteid juhivad nähtamatud juhid

„Olen viimased kaheksa aastat jälginud eelkõige LinkedIni kaudu kui ka B2B ärimaastikul turundusjuhte toetades, kuidas Eesti juhid jäävad nähtamatuks seal, kus nende hääl on kõige enam puudu – veebis,“ kirjutab Maret Tigasing arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud loos.
Maret Tigasing tõdeb oma arvamusloos, et Eesti ettevõtteid juhivad sageli nähtamatud juhid, kelle hääl on veebis puudu. Ta juhib tähelepanu, et juhtidel on oluline toetada ettevõtte turundustegevusi ja olla organisatsiooni eeskujuks, aidates seeläbi kaasa parimate tulemusteni jõudmisele. Norstati ja Litiumi uuringud kinnitavad, et digitaalse ja aktiivse turunduse efektiivsus ning juhi nähtavus toovad paremaid majandustulemusi ja suurendavad kliendirahulolu, kuna inimesed usaldavad rohkem inimesi kui brände. Tigasing kutsub ettevõtte juhte üles olema nähtavamad, et tugevdada oma mõju ettevõtte ja turunduse edus.

Kokkuvõtet koostab tehisarusüsteem, mitte inimene. Tehisaru võib teha vigu, seepärast soovitame alati tutvuda originaaltekstidega, millele on vastuse juures viidatud. Äripäeva toimetus ei kontrolli tehisaru antavaid vastuseid, kuid võib neid vaadata hiljem, et teenust arendada. Ootame kasutajate tagasisidet aadressil [email protected].

„Mõistkem, et juhi nähtavus ei ole edevus, vaid hoopiski ettevõtte suurim usaldusinvesteering,“ soovitab B2B spetsialist ja LinkedIn valdkonna suuna juht Maret Tigasing.
  • „Mõistkem, et juhi nähtavus ei ole edevus, vaid hoopiski ettevõtte suurim usaldusinvesteering,“ soovitab B2B spetsialist ja LinkedIn valdkonna suuna juht Maret Tigasing.
  • Foto: Mariann Peterson
Neid ridu kirja pannes tean ju, et riskin isikliku mainega, ent jään endale kindlaks – viisakusväsimus juhtidele antud soovitustest on jõudnud piirini, kus gramm otsekohesust võib tuua värsket lähenemist. Sama rada jätkates ei muutu ju midagi.
Üksildane turundus
Peamised B2B turundusprioriteedid aastal 2025 on bränditeadlikkuse suurendamine ja müügivihjete genereerimine (Norstat, Pan-Baltic B2B Marketing Trends, 2025). Kõik majasisesed üksused vaatavad sealjuures turunduse poole. Eriti hea oleks, kui tulemused saavutatakse väikese eelarvega, suhteliselt kiiresti ning võimalusel ühe kampaaniaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Norstati uuringus toodi turunduse tõhusust mõjutava väljakutsena konkreetselt esile aktiivsete turundustegevuste sisemise toetuse puudumine ja seda kõigis kolmes riigis. Eestis oli see % lihtsalt kõige kõrgem – 20.
Turundus vajab juhi tuge. Seega juht, ära jäta oma turundust üksi, vaid mine talle appi ning toeta nii organisatsiooni tervikuna kui ka turundust oma persoonibrändiga! Sul on tõenäoliselt olemas relevantne kontaktivõrgustik, oled nähtavana eeskujuks tervele ettevõttele ning saad seeläbi olla üks kooskonnaliige, kes parimad diilid majja aitab tuua.
Aga meil pole ju nii kombeks! Juhtimiskultuur üldiselt saab hetkel korralikult avalikku kõlapinda ja seda põhjusega: enam ei ole kohta autoritaarsel juhtimisstiilil, sest info liigub tänu digiajastule kiirelt. Enam ei ole võimalik ainiti ülevalt alla juhtimine, toksiline töökultuur, juhi ego mängud või tühjad lubadused stiilis „Inimesed on meie organisatsiooni süda ja hääl!“.
Juhi vaikus maksab
Väljaütlemistel peab olema sisu ja kui ei ole, siis on mainekahju tuntav: alates sellest, et värbamistegevustest saab väljakutse kuni selleni välja, et käive sh kasum langeb. Oluline ei olegi ju see, et ettevõttel oleks ideaalne juht. Oluline on see, et juht saab aru oma mõju ulatusest, on inimlik, kättesaadav ning teeb majasiseste üksustega koostööd, mitte sellepärast et ta peab seda tegema, vaid et ta tahab koostööd teha.
Mis viib mind tagasi turunduse juurde. Marketing teab, et ostuteekonnad ei ole vaakumis. Laias laastus on need kas füüsilised, digitaalsed või kombinatsioon kahest eelnimetatust. Keskendun siin loos digitaalsele. 2025. aastal Põhjamaades tehtud, füüsilisi tooteid müüvate B2B tootmisettevõtete, edasimüüjate ja hulgimüüjate digitaalse kaubanduse uuring (Nordic Digital Commerce in B2B 2025 A report by Litium) tõi välja magus-valusa punkti: digitaalse kaubanduse eest vastutab ettevõttes kindlalt juhtpositsioon. Kõige sagedamini nimetati uuringus vastutajaks tegevjuhti (30%), müügijuhti (23%) ja turundusjuhti (15%). Reaalsuses vasutavad aga digitegevuste eest need, kelle mõju on piiratud, samas kui juht kelle hääl võiks muuta kõik, on otsustanud olla mittenähtavana tagaplaanil.
Kui LinkedIn vaikib, siis Google ei aita
Ükskõik, millist Eesti TOP (2025 palgamaksjad, eksportöörid, atrkatiivsed tööandjad jne) edetabelis olevat ettevõtte juhti maailma suurimast ärivõrgustikust LinkedIn otsides on selge, et nende digitaalne tagatuba vajab korrastamist. Mõnevõrra parem on olukord siis, kui juhi kohta otsingumootoritest tulemusi pärida. Aga see ei peaks nii olema, ei ekspordis, pangaduses ega IT-s. Mõistkem, et juhi nähtavus ei ole edevus, vaid hoopiski ettevõtte suurim usaldusinvesteering.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põhjamaade B2B uuringus tõid vastajad välja, et üha rohkem ettevõtteid näeb digitaalset müüki mitte ainult sisemiste protsesside optimeerimisena, vaid oma klientidele väärtuse loomisena. Seega on efektiivsus ja automatiseerimine endiselt olulised, kuid (äri)tulemusi toovate teguritena nähakse muuhulgas: klienditeeninduse taseme tõusu, olemasolevate klientide suuremaid müüginumbreid ja kliendirahulolu.
Kes neid tulemusi tooma lähevad? Ettevõtte inimesed, mitte turundus üksi. Kes on kliendid? Ka inimesed ja me juba teame, et inimesed usaldavad inimesi rohkem kui brände (Dreamdata LinkedIn Ads Benchmarks Report 2025). Usalduse mõju teades tekib küsimus, miks ettevõtted ei realiseeri juhtide, kes on ka inimesed, nähtavust äritulemuste saavutamiseks ja kliendirahulolu kasvatamiseks?
Tule pildile, juht! Nähtav juht loob nähtava ettevõtte ning nähtav ettevõte loob usaldust, mis müüb.
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna arvamuskonkurss, mille eesmärk on edendada Eesti turunduskogukonna sisulist arutelu ning ellu äratada ideed, mis aitaksid valdkonnal ja ettevõtetel kasvada.
NB! Tööde vastuvõtmine on selleks aastaks lõppenud.
Kaaskorraldajad:
  • La Ecwador
  • PHD
  • Duo Media
  • EIS
  • EIS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele