Saku turundusjuht: uus reklaamiseadus aegub niipea, kui see vastu võetakse
Saku Õlletehase turundusjuhi Eva Maarendi sõnul on reklaamiseadus plahvatusohtlik dokument, mis on mitmeti tõlgendatav ja sellest tulenevalt ei ole raske selle vastu ka mittetahtlikult eksida.
Saku Õlletehase turundusjuht Eva Maarend: “Üle 90 protsendi neist, kes eksivad reklaamiseaduse vastu, ei tee seda tahtlikult.”
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on teinud ettepaneku ja algatuse reklaamiseaduse muutmiseks. Ideed puudutavad reklaami mõistet ja põhimõtteid, mõjuisikuid, paremaid kanaliüleseid regulatsioone ja muidugi ka alkoholi, finantsteenuste ja muude valdkondlike reklaamide regulatsiooni.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium koostas reklaamiseaduse muutmise seaduse väljatöötamiskavatsuse, mis sisaldab mitukümmend ideed reklaamiseaduse muutmiseks. Ideed puudutavad reklaami mõistet ja üldiseid põhimõtteid, aga ka alkoholi, finantsteenuste ja muude valdkondade reklaame.
FinanceEstonia juhatuse liige ja Inbank kasvu ja äriarenduse juht Piret Paulus rääkis 15. veebruaril Tallinnas toimunud TULI konverentsil „Riski piiril“, et finantssektor on väga edukas ja hästi reguleeritud ning kontroll toimib väga hästi ja tõhusalt, seega keelamisel mingit sisulist põhjendust ei tohiks olla.
17. jaanuari Eesti Ekspress tutvustas mu eelmisel aastal kaitstud bakalaureusetööd “Seadusandlike piirangute mõju reklaamiagentuuride loovtööle alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu 381 SE näitel”. Mis töö kirjutamise ja kaitsmise hetkel oli veel eelnõu, on vahepeal mõned muudatused läbinud ning saanud eeloleval suvel jõustuvaks seaduseks.
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.