Vanus kujundab eestlaste rahapaigutusi: noored investeerivad endasse, vanemad kinnisvarasse
Kuigi kinnisvara on endiselt eestlaste peamine investeerimiseelistus, on nooremate põlvkondade seas selgelt tugev huvi enesearengusse investeerimise vastu, näitab Norstati poolt Citadele tellimusel läbi viidud uuring.
Citadele Balti jaepanganduse juht ja juhatuse liige Edward Rebane
Foto: Citadele
Augustis läbi viidud uuringu kohaselt investeeriks vabade vahendite olemasolul 65% Eesti inimestest kinnisvarasse. Finantsturgudesse (aktsiad, fondid, võlakirjad) suunaks oma vahendeid 29% vastanutest, enesearengusse samuti 29% eestlastest. Vanuserühmade lõikes selgub, et noorimad ehk 18–29-aastased paistavad silma just enesearengu eelistamisega (45%), samas kui 60+ seas on see valdkond märksa vähem huvipakkuv.
100 tuhande jälgijaga sisuloojate ja investorite Maia-Liis Ossipi ning Mihkel Kööbi ettevõte Kozip aitab suurtel ja vanematel firmadel sotsiaalmeedia turunduse abil jõuda noorteni, kelleni muidu on keeruline saada.
Nii Eesti kui kogu muu maailma tarbimiskultuuri väga jõuliselt sisenenud üliodava masstoodangu võidukäik võib kesta veel mõned aastad, kuna peale kasvav Alfa-generatsioon hakkab sel fenomenil suure tõenäosusega hoogu maha tõmbama.
Sotsiaalmeedias ostlemine pole enam vaid noorte pärusmaa – vähemalt iga kolmas 60ndates ja iga kuues 70+ vanuses eestlane teeb seal regulaarselt oste, näitab Adyeni kaubandusuuring.
See on nagu suur elevant toas. Kui tahame olukorda muuta, peavad kohalikud liidrid lõpuks häält tegema, leiab BalticBest 2025 žüriiliige ning Leedu agentuuri autoriai asutaja ja loovjuht Giedrė Ona Šileikytė.
OMD on maailma suurim meediaagentuuride kett, mis Eestis tegutsenud juba aastast 1996. Meie klientideks on suur hulk globaalseid kui kohalikke brände, kes vajavad väga laiapindset meedia ja turundusalast nõu, strateegiate loomet, kampaaniate planeerimist ning analüütikat.