Alfa-generatsioon muudab tarbimise mängureegleid: vähem impulsse, rohkem väärtusi
Nii Eesti kui kogu muu maailma tarbimiskultuuri väga jõuliselt sisenenud üliodava masstoodangu võidukäik võib kesta veel mõned aastad, kuna peale kasvav Alfa-generatsioon hakkab sel fenomenil suure tõenäosusega hoogu maha tõmbama.
Juba mullu osundasid Eesti pakiveofirmad, et Hiinast tellitava kauba kogused on näidanud ligi 40-protsendilist mahukasvu ning see trend on jätkuv – pole ilmselt sotsiaalmeediakasutajat, kelle ekraanil Temu või Sheini „superpakkumised“ ei plingiks.
See on nagu suur elevant toas. Kui tahame olukorda muuta, peavad kohalikud liidrid lõpuks häält tegema, leiab BalticBest 2025 žüriiliige ning Leedu agentuuri autoriai asutaja ja loovjuht Giedrė Ona Šileikytė.
Turundustööstusel tasub arvestada, et Z-põlvkond ei esinda mitte üksnes tulevasi tarbijaid, vaid paljud neist on juba täna ostujõulised ja valmis kulutama.
Nii Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann kui Trickster Studios kaasasutaja Karl Altraja leiavad, et noortele tuleks küll turundada, aga selle nimel nahast välja pugeda ei tasu.