Autor: Laura Reiter • 10. jaanuar 2023

Millised olid 2022. aasta silmapaistvaimad turundusteod? 5. osa

Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates möödunud aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja viiendas osas jagab oma lemmikuid Swedbank Eesti turundus- ja müügiosakonna juht Arno Pae.
Swedbank Eesti turundus- ja müügiosakonna juht Arno Pae.

IKEA avamine kujundatud bussipeatustega

Arno Pae sõnul oleks saanud IKEA poe avatuks kuulutada ka ühe pressiteatega. Vaevalt esimeste kuude müük tema hinnangul sellest kannatanud oleks. „Siiski otsustati IKEA linnaruumis nii-öelda koju kätte tuua,“ sõnas ta ja lisas, et IKEA bussipeatused olid midagi rohkemat kui lihtsalt reklaamid. „Neid vaadetes tundus IKEA midagi enamat kui lihtsalt väga suur sinine mööblipood linna servas.“ Pae usub, et need reklaamid aitasid möödujate silmis tõsta IKEA brändi väärtust ning tuua põhjamaise disaini ja kvaliteedi tunde meile lähemale. Ta märkis, et see sundis endale mõttes ütlema, et IKEA on ikkagi teenitult kuulus ja levinud.

Lidli avamine

Pae märkis, et Lidlit ja sealseid imehindu ja pakkumisi oodati kaua. „Samas oodati pigem midagi ebameeldivat, riiulite kaupa ühetaolist odavat kraami,“ sõnas ta ja nentis, et otsus rõhuda värskusele ning tuua reklaamidesse kõvasti värvi, lõbu ja suvisust, üllatas positiivselt. Pae tõi välja, et kampaaniad olid muidugi massiivsed, aga ka küllaltki hästi poodide juurde juhatama planeeritud. Pae hinnangul on tulemuseks see, et Lidl ongi nüüdseks oma koha leidnud, olles peaaegu nagu vana olija ja sinna kannatab täitsa minna. „Sooduskampaaniad tuletavad seda muidugi jätkuvalt meelde ka,“ märkis Pae ja lisas, et Lidli turundus on praktiline ja hästi tehtud ning boonusena käivitab logo peas ka ühe viisijupi.

Tele2 - parima teenindusega operaator

„Kui aus olla, siis ma ei teagi täpselt, kuidas nad seda tegid ja kas see oli üks kampaania või mitu. Mulle jäi mulje, et nad rääkisid sellest samast asjast mitu korda aastas. Võib-olla juba mitmendat aastat järjest. Ja lõpuks jäin ma neid uskuma!,“ ütles Pae ja lisas, et hea teenindus lisab hinnaliidri mainega brändile väga mitu väärtuspunkti juurde. Tema hinnangul on sellise teema järjepidev fookuses hoidmine turundustiimile, kes peab igal nädal müüma suure hunniku telefone, kindlasti väga suur väljakutse. „Hästi tehtud!“, rõhutas Pae ja lisas, et aasta lõpus võis seepeale näiliselt täitsa müügisõnumita taliujumist reklaamida, nii osavalt taas sõbralikkust väljendades.

La Muu - nii hea, et reklaami ei vajagi

Pae sõnas: „Ostetud reklaampind, millel on plakat, mis ütleb, et toode reklaami ei vajagi? Mis see on? Loogilise mõtte puudumine? Otsene vale? Hullem veel, see reklaam ähvardas veel reklaamimist alustada, kui me ostma ei hakka!“. Ilmselt oli see tema sõnul mingi turundustöötajate siseringi nali. Aga reklaam on Pae sõnul ilus, pakend signaliseerib kõrgemat hinda ja kvaliteeti ning sihtrühm, kelle juhe kokku aeti, ongi piisavalt jõukas, et seda jäätist tarbida. „Reklaamist rääkimine reklaamis tähendab tavaliselt, et agentuuril said mõtted otsa. Seekord see aga töötas suurepäraselt,“ arvab Pae.

Lõpetuseks lisas Pae, et talle endalegi üllatuseks on kõikide silma jäänud kampaaniate puhul kasutatud vähemal ja pigem rohkemal määral välireklaami.

Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud 29.- 30. märtsil 2023 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password. Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru SIIN.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700