Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2022. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja neljandas osas jagab oma lemmikuid agentuuri Tank loovjuht Joel Volkov, kes toob muu hulgas välja ka selle, mille pärast ta praegu turunduses südant valutab.
- Loovagentuuri Tank loovjuht Joel Volkov.
Joel Volkov tõi välja, et aasta kõige silmapaistvam turunduskallakuga tegu on Kaitseministeeriumi, Kaitseväe ja Kaitseliidu ühine koordineeritud tegevus Eesti kaitsestruktuure ümbritseva okastraadi lammutamise asjus ja nende struktuuride lähendamisel rahvale. „Me tunneme aasta lõpuks peaaegu kõiki oma kindraleid nägupidi, me saame aru, kuidas Eesti kaitsedoktriin toimib, kuidas me aitame ukrainlasi, mida me sealt õppinud oleme, palju meil on vägesid, mis nendega plaanis on, kuhu kulub raha ja mida kõike me selle eest saame,“ sõnas ta ja lisas, et me tunneme relvastust ja väeliike rahvana juba sellisel tasemel, et sellest saab jõululauas omavahel rääkida.
Ta jätkas: „Kaitseliit on saanud tuhandeid uusi liikmeid ja reservväelased tajuvad esimest korda, et neid on tõesti vaja, kui riiki peaks tabama rünnak. See on unikaalne ja täiesti uus olukord, mis on saavutatud läbi avatud ja ausa kommunikatsiooni, mis on suures osas kahe mehe - Kaitseväe ülema, kindralleitnant Martin Heremi ja Kaitseministeeriumi kantsleri Kusti Salmi - initsiatiiv.“ Volkov lausus, et Kaitsevägi ja Kaitseministeeriumi valitsusala tervikuna on oma mahult üks suuremaid ja keerukamaid organisatsioone Eestis, ühendades kümneid tuhandeid inimesi erinevateks ja tihti väga kõrge vastutusega süsteemideks. „Mitte ükski muu riiklik ega erastruktuur ei saa sellisele komplekssusele ligilähedalegi. Pöörata sellist ristlejat ühiskonna mõttes avatuse ja koostöökursile on erakordne saavutus. See on turundus turunduse kõige kesksemas mõttes,“ sõnas ta.
- Kaitseväe juhataja kindralleitnant Martin Herem. Foto: Raul Mee
Teiseks on Volkovi hinnangul väga kõva sõna Alexela tõus riigi sõltumatuks energiaeksperdiks. „Esimest korda tajuvad inimesed Eestis, et Alexela ei ole pelgalt bensiinijaamade kett, vaid suur energiakontsern, mis tegeleb kogu energiatemaatikaga - alates ressursi hankimisest kuni tootmiseni välja,“ lausus ta ja lisas, et Alexela on olnud ise sõnakas, kiire ja fokusseeritud, aga nad on ka väga osavalt ära kasutanud Eesti Energia ja Eleringi kohmakust, aeglust ja peataolekut.
Tänu Alexelale saab Eesti Energia uus juht oma lauale korraliku väljakutse: kuidas tagada kontserni mingilgi kujul näo säilimine, mis tänaseks on väga lühikese ajaga uskumatult arusaamatuks moondunud.
„Alexela on ühiskonnas saanud endale üle kahe kümnendi Eesti Energia käes olnud energiavaldkonna arvamusliidri rolli, mis on väärtuslik kapital juhuks, kui Alexela omanikud peaksid tahtma kunagi vabaturule tulla,“ märkis Volkov ja lisas, et just tänu Alexelale saab Eesti Energia uus juht oma lauale korraliku väljakutse: kuidas tagada kontserni mingilgi kujul näo säilimine, mis tänaseks on väga lühikese ajaga uskumatult arusaamatuks moondunud. Volkov ütles, et tänu Alexela osavatele manöövritele on ilmselgelt päevakorras ka Eleringi juhi vahetus. „Väga julge, tõhus ja hästi sihitud turundus koostöös kiirete juhtimisotsustega,“ tunnustas Volkov Alexelat.
Mis puudutab reklaamikampaaniaid, siis siinkohal tõi Volkov välja Coopi jaekaubanduse positsioonikorrektsiooni n-ö kohalikuks poeketiks. „Nii Selver, Maxima kui Rimi on rõhutanud eestimaise kauba osatähtsuse olulisust juba pikalt, kuid Coop on ainus, kes tegelikult ka opereerib kohalikul tasandil - seal, kus mitte kedagi teist pole,“ sõnas Volkov ja tõi välja, et lisaks on Coop ainus kauplusekett, kes tänu ühistu ärimudelile annab valdava osa kasumist kogukondadele tagasi.
„Võib öelda, et lõpuks ometi jõudis Coop tagasi oma tõeliste lätete juurde ja on pea püsti ausalt kohalik, võttes kõigilt konkurentidelt ära võimaluse ennast teenimatu feimiga kaunistada,“ märkis Volkov ja lisas, et see pole pelgalt Coopi enda jaoks tähtis, vaid tervetele kogukondadele, kes läbi Coopi sõnumi mõistavad, et kohalikkus ei ole mingi veidrus, vaid tõeline väärtus, mis hoiab elu meie maal. „Pole vaja EKREt, et vihaseks minnes oma juuri tajuda, saab ka heaga - lihtsalt on vaja inspiratsiooni, mis võib tulla hoopis üllatuslikust kohast, antud juhul rahva poolt väga hästi vastu võetud reklaamikampaaniast,“ sõnas ta.
Loodan südamest, et Maag laseb Rakverel turunduslikul tasandil jääda sõltumatuks ega sekku sellesse kümnenditepikkusesse turunduseduloosse kuigipalju.
Siinkohal tõi Volkov välja ka ühe n-ö punase tule. „Olen isiklikult väga mures Rakvere kaubamärgi liikumise pärast Maagi kontserni,“ sõnas ta ja lisas, et loodab südamest, et Maag laseb Rakverel turunduslikul tasandil jääda sõltumatuks ega sekku sellesse kümnenditepikkusesse turunduseduloosse kuigipalju. „Ma olen juba väga ammu öelnud, et Rakvere lihatööstuse turundustegevused on tänu oma järjepidevusele üks Eesti reklaami- ja turundusmaastiku imelastest,“ märkis ta, tuues välja, et see on hea näide sellest, kuidas klient ja agentuur on heas harmoonias teinud koostööd mitu kümnendit. See on Volkovi sõnul tohutu väärtus. „Vaadates aga, kui ebakindlalt ja juhuslikult on Maag Grupp oma kõigi teiste kaubamärkide turundust ja reklaamikampaaniaid korraldanud, siis valitseb oht, et see ebakindlus võib ajapikku nakatada ka Rakveret,“ tunneb Volkov muret. „Ma tõesti professionaalses plaanis palvetan, et neil oleks tarkust ja oskuseid sellesse imeliselt toimivasse mudelisse mitte sekkuda.“
Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud
29.- 30. märtsil 2023 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil
Password. Vaata konverentsi
infot ja programmi ning registreeru juba täna
SIIN.
Seotud lood
HKScani Baltikumi turundus- ja tootearendusdirektor Janne Laik-Lõhmus ning agentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann räägivad intervjuus pikaajalisest koostööst, kriiside mõjust ning Rakvere uuest sloganist ja jõulukampaaniast.
Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2022. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja kolmandas osas jagavad oma lemmikuid Goldtime’i turundus- ja kommunikatsioonijuht Kaisa Tooming ning Saku Õlletehase turundusjuht Eva Maarend.
Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2022. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja teises osas jagab oma lemmikuid Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja.
Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2022. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja esimeses osas jagab oma lemmikuid Südameapteegi turundus- ja kommunikatsioonijuht Enel Kolk.
Aastalõpu firmapeo korraldamine on suurepärane võimalus näidata töötajatele ja klientidele, kui väga neid hinnatakse. Selleks, et valida ettevõtte üritusele sobiv mööbel ja aksessuaarid, mis loovad õige atmosfääri, tuleb appi Different.