Autor: Laura Reiter • 22. detsember 2022

Millised olid 2022. aasta silmapaistvaimad turundusteod? 2. osa

Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2022. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja teises osas jagab oma lemmikuid Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja.
Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja.

Suurimad muutused toimusid Annika Oja hinnangul sel aastal kaubandusvaldkonnas, sest turule sisenes koguni kaks kõrge tuntusega brändi – Lidl ja IKEA, mis kindlasti on Eesti turundusvaldkonna jaoks oluline areng. „Mõlemal olid esmalt silmatorkavad värbamiskampaaniad, sest kõigepealt tuli väga konkurentsitihedal kaubandusmaastiku tööjõuturul suur hulk inimesi leida ja end atraktiivse tööandjana kehtestada,“ lausus ta ja lisas, et alles mõni aeg hiljem sai otseselt tarbijatega suhtlema asuda.

IKEA tuli hiljem ja on seetõttu Oja sõnul paremini meeles. Ta tõi välja, et muhe huumor lihtsas neile omases „üks toode, üks tabav sõnum“ võtmes on tuttav ja turvaline lähenemine. „Kuna käin regulaarselt Balti jaama turul, sain isiklikult osa leidlikust toolidega värbamiskampaaniast,“ sõnas Oja ja lisas, et avamiskampaania „Nuusuta“, „Puuduta“ kõnetas samuti, sest siiani oli IKEA olnud bränd, mille pärast ekstra Helsingi reise tehti. Ta ütles, et on isegi sõitnud Muumimaalt koju, tagaistmel kolm last, kelle jalge ette on pressitud IKEAst ostetud koolitahvel.

Brändide arengu osas on Orkla turundusdirektorile silma jäänud Lilli Jahilo ja Tanel Veenre brändid. Veenre puhul on Oja meelest väga äge laienemine portselannõude maailma, mis on võimaldanud brändi põhiolemust säilitades nii olemasolevale kui ka uuele sihtrühmale hoopis teist kategooriat müüa. „Mingis vanuses ja eluetapis on oluline ehtida ennast, aga mõnes teises saab tähtsamaks kodu kaunistamine,“ sõnas Oja ja lisas, et Lilli Jahilo puhul torkab silma järjepidev ja väga hea tajuga koostöö erinevate elualade silmapaistvate naistega, brändi laiendamine ka laiemale sihtrühmale kättesaadavatesse kategooriatesse ning hinnapunktidesse.

Ojale on silma jäänud ühtaegu nii kestlik kui brändi väärindav Lilli Jahilo Uus Ring kontseptsioon. Siinkohal tsiteeris ta Jahilo enda kommunikatsiooni: „Lilli Jahilo Uus Ring võimaldab ühe toote kasutust maksimaalselt realiseerida. Sest üks inimene ei pruugi seda teha jõuda, enne muutub kaal või elustiil, väsitakse moraalselt või lihtsalt vajadused muutuvad. See on loomulik, sest elu ongi pidevas muutumises.“ Oja märkis, et kollektsiooni esitlus Disainiöö „DOM - Disain on Moes“ vaatemängul oli tõeliselt nauditav tango kleidiga.

Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud 29.- 30. märtsil 2023 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password. Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru SIIN.

Lõpetuseks tõi Oja välja, et kõige huvitavam on siiski olnud jälgida Konrad Mäe brändi järjepidevat ehitamist Eero Epneri ja Enn Kunila eestvedamisel. „Lisaks mitmele menukale näitusele Eestis esitleti Mäe suurt kollektsiooni 2022. aastal esimest korda ja väga edukalt ka Põhjamaade muuseumides Espoos, Kopenhaagenis ja Lillehammeris,“ lausus Oja ja lisas, et kunstialbumi, värvi- ja elulooraamatute kaudu on Mägi muutunud arusaadavaks nii lastele kui täiskasvanutele.

Oja sõnul on see suurepärane näide sellest, kuidas siin kehtivad samad seaduspärasused, mis kommertsbrändide puhul – mida suurem tuntus ja laiem kättesaadavus, seda edukam bränd. „Kinnitust saab ka väikerahvale igiomane ebakindlus, mil alles välismaine tunnustus kinnitab asja tõelist väärtust,“ ütles Oja ja lisas, et nii korreleeruvadki rahvast täis näitusesaalid aina kallimateks maalihindadeks.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700