Autor: Laura Reiter • 20. detsember 2022

Millised olid 2022. aasta silmapaistvaimad turundusteod? 1. osa

Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2022. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja esimeses osas jagab oma lemmikuid Südameapteegi turundus- ja kommunikatsioonijuht Enel Kolk.
Südameapteegi turundus- ja kommunikatsioonijuht Enel Kolk.

2022. aasta turunduskampaaniatele mõeldes tõdeb Enel Kolk, et esmajärjekorras kerkivad talle mälupilti lõputud värbamiskampaaniad. „Kui veel loetud aastad tagasi räägiti turunduse ringkondades, et suurejoonelised värbamiskampaaniad ei ole hea toon ning võivad viidata värbaja halvale mainele tööandjana, siis muutunud olukord maailmas on selle arusaama päris kindlasti kummutanud,“ lausus ta ja lisas, et omamoodi võluv on jälgida, kuidas värbamised rakendatakse justnimelt (tööandja) brändingu vankri ette ning see varem poolsalaja tehtud reklaam uhkusega ja oskuslikult pjedestaalile tõstetakse.

Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud 29.- 30. märtsil 2023 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password. Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru SIIN.

Kolk märkis, et rõõm on näha, et töötajate hoidmine ja heaolu on nii paljude ettevõtete jaoks kaugelt enam kui loosungid seinal ja küllap annab see turundusvorm omakorda põhjust ja hoogu juurde nende teemadega sisuliselt tegeleda. „Eriilmelised värbamiskampaaniad annavad päris hästi edasi ka ettevõtete väärtusi ja kõnetav tone of voice muudab ehk ka tööotsija valiku kergemaks – eks tunnetab ju igaüks, kas soovib töötada koos linna kuumimate pihvidega Burger Kingis, piloteerida koos kolleegidega 4-päevast töönädalat Scoros või innustab hoopis võimalus areneda mitmetes reklaamitud ettevõtetes,“ sõnas ta tõi välja mõned värbamiskampaaniad, mis jäid talle lõppevast aastast silma oma töötajaid väärtustava sõnumiga:

Postimees – „Töötingimused on küll maailmatasemel, aga vähemalt palk on väga hea.“

Tele2 – piiramatu hulk puhkusepäevi, mis tõenäoliselt kannabki enim just turunduslikku väärtust ehk sageli teadmine, et midagi võib, on olulisemgi kui see, kas seda kasutatakse.

Teine kategooria, mille Kolk välja tõi, on ettevõtted, kes on oma identiteedi osaks võtnud julguse kõndida liigse familiaarsuse ja hea maitse piiril, olles alati päevakajaline, kiire reageerimisega ja vaimukas. Jätkuvalt ja järjepidevalt on tema hinnangul selle kategooria lippu kõrgel hoidmas Pakendikeskus oma kiirete reageerimistega päevakajalistele teemadele ja humoorikate vaatenurkadega, millega oma tooted nendega siduda.

Endale truuks on läbi aastate jäänud ka LaMuu, kes vaatamata sellele, et ettevõte on teinud läbi jõudsa kasvu, on jätkanud oma stiili ja kõnemaneeri, mis enamasti on lubatud väga väikestele kohalikele ettevõtetele. Kiitus nende copy’le.

Sarnast julgust mitte tingimata kõigile meeldida kannab ka LHV Noortepanga kampaania, mis heatahtlikult, kuid paraja teravusega kõnetas noori tänavatel sõnumiga „Muidu oled iseseisev, aga pank on ikka ema valitud?“. Kampaania tulemusi oskab LHV kindlasti kommenteerida, kuid usun, et säärane sõbralik norimine kõditab seda iseseisvumise närvi küll ning kui mitte muud, siis tekitab äratundmist, paneb muigama ja loob sellega hea tuju ja positiivse emotsiooni.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700