Autor: Best Marketing • 2. veebruar 2022

Aasta Meediategu 2021 konkurss on avatud

Kutsume taas osalema Aasta Meediategu konkursil! Kuna eelmisel aastal jäi konkurss vahele, ootame seekord konkursile kahe aasta töid ning seejuures mitte üksikuid kampaaniaid, vaid pikaajalisi turundustegevusi meedias. Konkursile tööde esitamise tähtaeg on 7. märts 2022.

Konkursile tööde esitamise tähtaeg: 07.03.2022

Esimese vooru tööde hindamine (kodutööna): 07.03 – 10.03.2022

Teise vooru edasipääsejate teatavakstegemine: 10.03.2022

Žürii koosolek ja teise vooru hindamine: 16.03.2022

Konkursi osalustasu: 499 eurot (km-ga 598,80 eurot)

Osalemine Passwordil: Meediategu 2021 konkursil osalenud agentuuride 1 esindajale tasuta

Auhindamine: 23.03.2022 turunduskonverentsil Password

Osalustasu eest konkursile esitatavate tööde arv: 4. Iga lisanduva töö hind on 100 eurot (km-ga 120 eurot)

NB! Sama töö eest, mis on esitatud mitmesse kategooriasse korraga, arvestatakse osalustasu esitatud kategooriate arvu järgi!

Konkursil osalemise reeglid

Konkurss on avatud kõigile kommunikatsioonivaldkonnas tegutsevatele agentuuridele, kuid eelkõige meediaagentuuridele.

Kõik esitatud meediategevused peavad olema meedias avalikud olnud, kas osaliselt või täielikult kahe aastase perioodi jooksul: 01.01.2020 – 31.12.2021

Korraldajatel ja žüriil on õigus kategooriad ühendada juhul kui mõnes konkursi kategoorias on esitatud vähem kui kolm tööd.

Kõik tööd (v.a pro bono tööd) peavad olema tasutud tööd, st klient on maksnud kampaania eest agentuurile ja meediale. Spetsiaalselt konkursi otstarbeks agentuuri initsiatiivil ja kuludega läbi viidud näidiskampaaniad (ghost ads) konkursile ei sobi. Vajadusel võib žürii küsida tõendeid kampaania toimumise kohta (nt. meediaplaan, screenshot, press clipping vms)

Tööde hindamine toimub kahes hindamisvoorus. Esimeses voorus hindavad žüriiliikmed esitatud töid iseseisvalt, n-ö kodutööna. Edasi teise vooru pääseb igast kategooriast kolm enim hääli saanud tööd. Teises voorus toimub hindamine žürii koosolekul koos aruteluga. Edasipääsenud tööd saavad võimaluse esitleda oma tööd kolme minuti jooksul vabalt valitud formaadis (video, slideshow, live etendus, vms)

Ühe ja sama töö saab konkursile esitada ainult üks kord ühe agentuuri poolt. Kui ühe tööga oli seotud mitu agentuuri, siis esitavad need agentuurid selle töö ühiselt.

Üks agentuur võib esitada (see on soovitav isegi!) ühe sama töö ka mitmesse kategooriasse korraga.

Žüriis osalevad sõltumatud, meediaagentuurides mitte töötavad züriilikmed.

Tööd, mis on seadusega vastuolus ja näiteks Tarbijakaitseameti või mõne sarnase organisatsiooni poolt keelatud, konkursile ei sobi.

Iga osalev agentuur on kutsutud esitama vähemalt kolm tööd!

NB! Kutsume üles konkursile esitama mitte üksikuid kampaaniad, vaid pikaajalist turundustegevust meedias

Kategooriad

- Efektiivne meediakasutus (ROI)

- Innovaatiline meediakasutus

- Brand activation (lansseering, bränding/rebranding või ka turupositisooni hoidmine)

- Uuringupõhine/consumer insight'il tuginev meediakasutus

- Väikese eelarvega kampaania (alla 5000 eurot)

- Sotsiaalne, ühiskondlikele probleemidele tähelepanu juhtiv kampaania

Igas kategoorias antakse välja üks kuldauhind. Konkursi parimale tööle antakse Grand Prix ehk Aasta Meediategu 2021 auhind.

Hindamiskriteeriumid

Žürii hindab iga tööd allpool toodud kriteeriumide alusel punktidega 1st (madalaim) 10ni (kõrgeim)

Punkte antakse absoluutses mõõtkavas, mitte võrrelduna konkursi üldise tasemega. Konkursi parim töö ei pea saama 10 punkti 10-st. Igas kriteeriumis antud punktid korrutatakse läbi kriteeriumi kaaluga ja tulemuseks saadakse kogupunktid. Kogusumma jagatakse seejärel läbi hääletanud žüriiliikmete arvuga.

Kriteeriumid brand activation kategoorias ja väikese eelarve kategoorias on järgmised:

30% meediastrateegia: põhjendus strateegia valikule, consumer insight, sihtrühma uuringud, idee

20% teostus: meediaplaan, kuidas ellu viidi

20% sihtrühm: sihtrühma analüüs, tõestus, et sihtrühmale saadi pihta

30% tulemuslikkus: ROI, kliendi eesmärkide täitmine

Kriteeriumid efektiivse meediakasutuse (ROI) kategoorias:

15% meediastrateegia: põhjendus strateegia valikule, consumer insight, sihtrühma uuringud, idee

15% teostus: meediaplaan, kuidas ellu viidi

15% sihtrühm: sihtrühma analüüs, tõestus, et sihtrühmale saadi pihta

55% tulemuslikkus: müügieesmärkide täitmine

3.3. Kriteeriumid innovaatilise kampaania kategoorias on järgmised:

70% innovaatilisus: uudsete meedialahenduste kasutamine, uuenduslikkus

30% tulemuslikkus: ROI, kliendi eesmärkide täitmine

Kriteeriumid uuringupõhise/consumer insight'ile tugineva meediakasutuse kategoorias on järgmised:

30% meediastrateegia: põhjendus strateegia valikule, consumer insight, sihtrühma uuringud, idee

20% teostus: meediaplaan, kuidas ellu viidi

30% sihtrühm: sihtrühma analüüs, tõestus, et sihtrühmale saadi pihta

20% tulemuslikkus: müügieesmärkide täitmine

Kriteeriumid sotsiaalkampaania kategoorias on järgmised:

30% meediastrateegia: põhjendus strateegia valikule, consumer insight, sihtrühma uuringud, idee

20% teostus: meediaplaan, kuidas ellu viidi

50% reach, fame

Valem on seega järgmine: ((meediastrateegia kaal 30 * punktide arv meediastrateegia kriteeriumis) + (teostuse kaal 20 * punktide arv selles kriteeriumis) + ……)) / hääletanute arv = koguhinne tööle.

Žüriiliige ei saa hääletada endaga seotud töö poolt.

TÖÖDE ESITAMISE TINGIMUSED

Esimesse vooru esitavad kõik 1 lk kahepoolse A4 PDF väljatrüki (briifi), millel on 12p fondis kirjas töö kirjeldus ja loovlahenduse üks visuaal.

Briifis tuleb vastata järgmistele küsimustele:

- Töö nimi

- Ajastus

- Klient

- Agentuurid

- meediastrateegia: taustainfo, põhjendus strateegia valikule, consumer insight, idee

- teostus: meediaplaani lühiülevaade, kuidas ellu viidi

- sihtrühm: sihtrühma analüüs, tõestus, et sihtrühmale saadi pihta

- tulemuslikkus: ROI, kliendi eesmärkide täitmine

- loovlahenduse näidis

Samuti tuleb kampaaniale lisada lühike (piisab paarist lausest) kliendipoolne hinnang kampaaniale.

Teise vooru pääseb igast kategooriast edasi 3 parimat (kokku 18 tööd). Finalistid esitlevad oma töid žüriile 3 min live- või videopresentatsiooni kujul. Presentatsiooni formaat on vaba.

Osalemistasu

Konkursil osalemise tasu on 499 eurot (km-ga 598,80 eurot)

Selle tasu eest saab agentuur esitada kuni neli tööd ja 1 esindaja osaleda tasuta Passwordi konverentsil.

Kui agentuur esitab rohkem kui 4 tööd, on iga lisatöö esitamise hind 100 eurot (km-ga 120 eurot)

Konkurssi korraldab Best Marketing (Äripäev AS).

LISAINFO

Hando Sinisalu

[email protected]

+372 50 28561

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700