„Turundusest räägitakse tihti kanalite ja kampaaniate võtmes, kuid tegelikult on turundus väga tugevalt seotud ettevõtte juhtimisega,“ kirjutab Andreas Hõlpus arvamuskonkursile
Tark Turundus saadetud loos.

- „Liiga sageli pannakse turundusjuht lihtsalt „reklaamima“, jagamata talle olulisi sisendeid,“ sõnab Target Media juht Andreas Hõlpus.
- Foto: Fotoraat
Müük saab tegutseda ka toote tundmise ja hinnakirja baasil. Turundus seevastu vajab laiemat pilti: marginaalid, sisendhinnad, varu, rahavoog, strateegia. Ilma nendeta pole võimalik teha arukaid valikuid ega täita ettevõtte eesmärki.
Miks on numbrid ja avatus turunduses hädavajalikud?
Liiga sageli pannakse turundusjuht lihtsalt „reklaamima“, jagamata talle olulisi sisendeid. Strateegiat ei saa aga ehitada umbmäärase info peale – turundus vajab andmeid ja juhtkonna selget suunda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Näide:
Ettevõte müüb 50-eurost toodet. Kasum müügilt on 15 eurot, turunduskulu tehingule näiteks 5 eurot. Kas 5 eurot on palju või vähe? See on väga subjektiivne ja sõltub eesmärgist. Omanik võib öelda, et „liiga palju, teeme 2 euroga“. Mina ütleks: „võiks olla 7 eurot, kui eesmärk on turuosa võtmine ja müügi kasvatamine“.
Siit tekibki konflikt: üks pool optimeerib kasumit tehingult (2 eurot CAC), teine kasvu (7 eurot CAC). Mõlemat korraga maksimaalselt saavutada on harva võimalik.
Tuumaidee: juhid peavad sõnastama, kumb on praegu prioriteetne – kasum või kasv. Turundusjuht ei saa eesmärki tabada, kui eesmärk on „kasvada ja samal ajal oluliselt rohkem kasumit teenida“. Erand kinnitab reeglit, kuid üldjuhul on see tehniliselt raske:
- CAC 2 eurot → rohkem kasumit tehingult, kuid skaleerimine tõenäoliselt aeglasem;
- CAC 7 eurot → suurem turukate ja müügimaht, kuid lühiajaliselt väiksem kasum tehingult.
Usaldus, läbipaistvus ja rollid
Ettevõtte juhid/omanikud peaksid turundusjuhti rohkem usaldama ja numbritega varustama. Ärisaladusi ei pea avalikult jagama, kuid turundusjuhi töölaua jaoks on need hädavajalikud. Turundusjuht ei ole „kanalite operaator“, vaid strateegilise rolli täitja, kes mõjutab otseselt ettevõtte tulevikku.
Mida parem on läbipaistvus juhtkonna ja turundusjuhi vahel, seda kergem on ettevõttel uutesse kõrgustesse jõuda.
Millist turundusjuhti hinnata?
Hetkel kuum
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelistada tasub turundusjuhti, kellel on tugev ettevõtluse vaist ja numbriline mõtlemine. Ka haridus- ja värbamiskriteeriumid liiguvad aina enam tehnilise teostuse (nt „Canvases nuppude kruttimine“) juurest äri mõistmise ja eesmärkide elluviimise suunas. Seda trendi võimendab ka AI: tööriistad aitavad teostada, väärtus peitub üha enam strateegilises mõtlemises.
Kokkuvõte
Juhid ja omanikud – usaldage turundusjuhti ja andke talle vajalikud sisendid. Selge prioriteet (kasv vs kasum) + läbipaistvad numbrid + ettevõtliku vaistuga turundusjuht = reaalselt täidetud eesmärgid. Ainult nii on võimalik turundusest maksimum välja võtta.
Saada meile oma arvamuslugu ja võida 4000 eurot!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna konkurss, kuhu ootame värskeid ideid Eesti turundusvaldkonnale ning ettevõtete kasvule uue hoo andmiseks.
Konkursil saab osaleda tasuta ning ühe individuaalse võistlustööga, artikli maht on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Peaauhind on 4000 eurot, teine koht 1500 eurot ja kolmas 750 eurot. Lisaks annavad eriauhindu konkursi kaaskorraldajad.
Tööde esitamise hiliseim tähtaeg on
11.11.2025 (k.a). Võistlustöö ja lisaküsimused palume saata:
[email protected].
Kõik lood avaldatakse jooksvalt Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on kõigile tasuta lugemiseks. Parimad tööd leiavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.
NB!
Loe konkursi tingimusi SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

Heily Aavik: tänased kampaaniad on visuaalselt ja loovuselt halvemad kui 20 aastat tagasi