Andres Kalvik: valimiste võitmiseks ei pea miljoneid kulutama
Äsja toimunud Kommunikatsioonijuhtimise Aastakonverentsil oli mul võimalus koos teiste suuremate erakondade esindajatega teha kiire tagasivaade kohalike omavalitsuste valimistele. Avan siinkohal täpsemalt just Keskerakonna kampaania tausta.
Keskerakonna avalike suhete juht ja Aasta Kommunikatsioonijuht 2023 Andres Kalvik Kommunikatsioonijuhtimise Aastakonverentsil 05.11.2025
Foto: Raul Mee
Võtsime juba aasta alguses vastu otsuse, et teeme tööd käte ja jalgadega ega panusta suurtele reklaampindadele tänavatel ega portaalides. Kui suured linnad olid kuu aega enne valimisi värvunud hele- ja tumesiniseks, kollaseks ning lillaks, siis rohelist värvi plakateid tuli luubiga otsida. See oli teadlik valik – iga kandidaat ja nimekiri panustas täpselt nii palju kui isiklik rahakott võimaldas.
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid – esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.