• ST
  • 15.10.25, 10:32

Ärikingituste uus jõud: vähem plastikut, rohkem tähendust

Ärikingituste roll turundusmaastikul pole kuskile kadunud ning on endiselt oluline – need loovad brändi nähtavust, tugevdavad kliendisuhteid ja pakuvad meeldejäävat emotsiooni. Aga milline on üks hea ärikingitus, mis keskendub kvaliteedile, praktilisusele ning millel on ka pikaaegne väärtus?
Logotrade asutaja ja juht Anti Saluneem rääkimas firmakingitustest Äripäeva Raadios.
  • Logotrade asutaja ja juht Anti Saluneem rääkimas firmakingitustest Äripäeva Raadios.
  • Foto: Äripäev
Hästi valitud kingitus räägib ettevõttest rohkem kui sada reklaamfraasi: see kannab väärtusi, stiili ja suhtumist.
“Oluline on mõelda kingituse saajast – kes ta on ja mis talle meeldib. Kui see on hästi läbimõeldud, on mõju pikaajaline,” sõnab Anti Saluneem, kes on enam kui 20-aastase ajalooga reklaam- ja ärikingitustele ning firmakinkidele keskendunud ettevõtte Logotrade asutaja.
Mida rohkem kingisaaja kohta infot on, seda isikupärasema ja tähendusrikkama kingi teha saab. “Näiteks võib kalamehele kinkida personaalse landi, töötajale logoga pusapluusi või koostööpartnerile kvaliteetse joogipudeli, mille kaudu kantakse sõnum ning väärtus edasi,” toob Saluneem näiteid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võtmesõnaks on personaalsus ja jätkusuutlikkus

Logotrade pakub laia valikut kingitusi, mida saab kohandada kliendi soovide ja brändi järgi. Trükitehnoloogia võimalusi on mitmeid – UV-trükk, TDF-trükk, 3D-tikand, tavatikand, lasergraveering ning värviline graveering.
Tooteid saab personaalselt kohandada nii logo, sõnumi kui ka värvitoonide osas. Saluneeme sõnul on hetkel toon-toonis lahendused eriti trendikad, sest loovad ühtse ja minimalistliku visuaalse mulje.
Lisaks personaalsusele on üha olulisem toote päritolu ja keskkonnasõbralikkus. Taaskasutatud materjalid, bioplast, bambus, puit ja muud looduslikud valikud on muutunud standardiks, mitte erandiks.
Klassikalised söödavad kingitused nagu šokolaadid, taimeteed ja mesi pole samuti kuhugi kadunud. Need on endiselt hinnatud just oma sooja, inimliku emotsiooni tõttu, mis tasakaalustab praktilised või tehnilised esemed.
Korduma kippuvad vead, mida vältida
  • Liiga hiline tellimine → piiratud valik ja risk tarnes;
  • Madal kvaliteet → kingitus jääb kasutamata või annab halva mulje;
  • Ebapiisav personaliseerimine või vale disain – logo või värv ei vasta brändi identiteedile;
  • Liiga massiline või „prügina mõjuv” toode, mis ei tekita emotsiooni;
  • Unustada logistika: valesti saadetud, vale aadress, säilivusega seotud probleemid eriti söödavate kingitustega.

Väikesed kogused, suured võimalused

Saluneem soovitab kõigepealt läbi mõelda kingituse eesmärgi: kas see on mõeldud klientidele, koostööpartneritele või töötajatele.„Meie poole võib julgelt pöörduda ka siis, kui endal ideid napib. Üheskoos arutledes jõuame kindlasti parima tulemuseni,“ ütleb ta.
Logotrade’ist on võimalik tellida ka väiksemates kogustes personaliseeritud meeneid. See on eriti oluline väiksematele ettevõtetele või neile, kes soovivad pakkuda eksklusiivsemat, limiteeritud kingitust.

Hetkel kuum

Kingitus, mis jääb kasutusse

Saluneeme sõnul on oluline, et reklaamkingitus oleks reaalselt kasutatav ja meeldejääv. „Reklaamkingitus jääb kasutusse keskmiselt kaheksaks kuuks, olles seeläbi pikaajaline turundusvahend. 90% kingituse saajatest mäletavad brändi, kellelt kingitus tuli ja 73% soovitavad seda edasi,” toob reklaamkingituste ekspert uuringute tulemusi välja.
See näitab, et hästi valitud kingitus ei kao kappi ega sahtlisse, vaid muutub igapäevaseks brändi meeldetuletajaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ettevõtted, kes näevad kingitusi strateegiliselt, planeerivad neid sarjana näiteks töötajatele erinevate sündmuste puhul: tööle asumisel, staažipreemiana, suvepäevadel või jõulude ajal. Kliendile suunatud kingitustes on soovitatav jälgida, et iga uus toode haakuks varasematega, ent pakuks siiski värske kogemuse.
Trendid
  • Logoga joogipudel või termospudel, mille ümbertrükk (360° ringtrükk) võimaldab kujundada senistest variantidest huvitavama ja nähtavama toote.
  • Väikese kogusega nimelised tööriided: pusad, särgid, joped, mis on tehtud ettevõtte värvides ja kus logod / nimed sisseehitatud (nt kootud logod).
  • Tehnikavidinad näiteks juhtmevabad laadijad, akupangad, kõrvaklapid. Neid saab logoga või värvikoodidega brändida.
  • Söödavad komplektid koos kohalike toodetega näiteks mesi, tee, snäkid, šokolaad, mis pakitakse kenasti koos brändielemendiga kinkekomplektiks.
  • Kvaliteetsed korduskasutatavad poekotid, tugevad kandekotid on praktilised ja saadavad tihti kasutust.

Jõulukingituste aeg on nüüd

Logotrade’i portfellist leiab suurel hulgal põnevaid tooteid, mis sobivad ideaalselt kingituseks. Populaarsed on näiteks tugevad ja korduvkasutatavad poekotid, spordivahendid nagu padelireketid, tehnilised vidinad ja personaalsed joogipudelid.
Saluneemi sõnul on just praegu, sügise keskpaigas, parim aeg jõulukingituste planeerimiseks.
“Veel on aega personaliseeritud lahenduste tellimiseks. Täna tegutsedes võib olla kindel, et kingid jõuavad saajani õigeaegselt ning näevad välja täpselt sellised, nagu planeeritud,” kinnitab ta.
Tänavu on trendid selged: praktilised, esteetilised ja jätkusuutlikud kingitused, millele lisandub persoonipõhine lähenemine ja emotsionaalne lisaväärtus.
Kingitus ei pea olema kallis. Oluline on, et see peegeldaks ettevõtte väärtusi ja looks sooja tunde, mis kestab kauem kui üks jõuluõhtu.
Aitame leida just Sulle sobiva lahenduse. Küsi pakkumist!
Anti Saluneem, Logotrade juht ja asutaja, e-mail: [email protected]
Vaata ka www.logo.ee ja liitu Logotrade uudiskirjaga SIIN!

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele