• 05.11.25, 18:40

Liina Randmäe: Aeglane turundus – kuidas eristuda ülehelikiirusel liikuvast massist

„Turunduses käib suur võidujooks. AI toel luuakse iga päev tuhandeid reklaame ning edukuse mõõdupuuks on saanud säästetud aeg ja optimeerimine,“ kirjutab Liina Randmäe arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud loos.
„Vahel tundub, et paljudel ettevõtetel on lausa üks ja sama turundaja, kes paneb uudiskirjade subjekti real emotikonid samasse kohta, rääkimata äravahetamiseni sarnastest pealkirjadest,“ sõnab Uppercase’i juht ja  sisukirjutaja Liina Randmäe.
  • „Vahel tundub, et paljudel ettevõtetel on lausa üks ja sama turundaja, kes paneb uudiskirjade subjekti real emotikonid samasse kohta, rääkimata äravahetamiseni sarnastest pealkirjadest,“ sõnab Uppercase’i juht ja sisukirjutaja Liina Randmäe.
  • Foto: Laura Toomesoo
Kogu selle ülehelikiirusel tegutsemise juures ei tohiks aga unustada, et turundus loob reaalset väärtust ainult siis, kui see suudab potentsiaalset ostjat ehk sihtgruppi kõnetada. Selle asemel, et joosta uute trendidega kaasa, tuleks endalt küsida, milline turundus aitab ehitada pikaajalist usaldust ja tuntust õige kliendi silmis?
Optimeerimise varjukülg – keskpärasuse lõks
AI mullis on lihtne pead kaotada. Ja on täiesti loomulik, et iga edumeelne ettevõte soovib uut tehnoloogiat enda kasuks tööle panna. Ka suured meediahiiud nagu Meta ja Google suunavad meid üha enam automatiseeritud sihtimise ja optimeerimise tööriistu kasutama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui rutiinsetes ülesannetes annab AI ajavõitu, siis eristumise osas oleme tegemas vähikäiku, sest laialdane tehisintellekti kasutamine visuaalide ja sõnumite loomisel on muutnud turunduskampaaniad ühetaoliseks.
Internet on täis sõnumeid ja visuaale, mis näivad professionaalsed, aga tegelikkuses on sisutühjad või juba kellegi teise poolt kasutatud. Vahel tundub, et paljudel ettevõtetel on lausa üks ja sama turundaja, kes paneb uudiskirjade subjekti real emotikonid samasse kohta, rääkimata äravahetamiseni sarnastest pealkirjadest.
Ettevõtte sõnumid ja visuaalid peaksid kõnelema brändile omases keeles ja tooma välja eristuvuse, millega klient saab samastuda. Tehnoloogia võib päästa meid mõttetööst, ent selle kõrval lihvib see maha ka originaalsuse. Mida lihvitum on reklaam, seda vähem see aga kõnetab. Ja mida rohkem me AI peale lootma jääme, seda sarnasemaks muutume oma konkurentidega.
Nii ei ole harvad juhud, kus heas usus luuakse AI kaasabil oma ettevõttele reklaamsõnumid ja kodulehe tekstid, hiljem aga avastatakse, et konkurent on üks ühele sama väärtuspakkumist oma kodulehel või sotsiaalmeedias kasutanud. AI-d kasutades peame alati arvestama, et see ei anna meile uusi vaatenurki, vaid pakub tõenäoliselt kõige sobivama vastuse, mida ta on ilmselt pakkunud veel sajale kui mitte tuhandele inimesele enne sind.
Kõige selles juures on teisel pool turunduse lehtrit jätkuvalt päris inimesed oma murede ja rõõmudega. Trendid tulevad ja lähevad, kuid varem või hiljem väsivad inimesed sellest ühetaolisest mürast, mida meile iga päev ette söödetakse.
Vastus ülehelikiirusel liikuvale maailmale – aeglane turundus
Nii nagu riietuses räägitakse järjest rohkem aeglasest moest, siis võib-olla peaksime ka turunduses rääkima aeglasest turundusest. Turundusest, mis on üles ehitatud teadlikule brändi eristuvusele ja unikaalsele tootepakkumisele. Turundusest, mis jutustab brändi lugu ja loob tugeva vundamendi, mitte ei lase sellel uppuda halli massi.
Aeglane turundus on filosoofia, mis rõhub emotsionaalse sideme tekkimisele ja väärtuse loomisele. See on viis, kuidas teha end kliendile kasulikuks ning rääkida oma brändi lugu nii, et see jääks meelde.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erinevalt agressiivsest ja müügile orienteeritud turundusest püüab aeglane turundus tähelepanu köita läbi pikaajaliste ning tähenduslike tegevuste. Selle asemel, et kliente pealetükkivate müügipakkumistega pommitada, suunab aeglane turundus inimest justkui muuseas ettevõtte toodete ja teenuste vastu huvi tundma, aidates kasvatada usaldust ja lojaalsust.
See eeldab, et ettevõttel on läbi mõeldud väärtuspakkumine, mis on integreeritud ettevõtte DNA-sse ja kliendikogemusse. Seejuures olgu öeldud, et aeglane turundus ei tähenda AI-le vastandumist. Tuues võrdluse tootmisettevõttest, siis aeglase turunduse puhul kasutatakse tehnoloogiat täppistööriistana, mitte koosteliinina.
Aeglase turunduse tulemus ei sünni üleöö, kuid selle mõju on kindlasti ettevõtte jaoks püsivam.
Nii nagu kiirmoele vastanduv aeglane mood, tasub ka aeglase turunduse puhul investeerida baaselementidesse – milleks on sinu brändi hääl, visuaalne keel, tonaalsus ja unikaalne tootepakkumine, mida järjepidevalt põimida oma kodulehe tekstidesse, uudiskirjadesse, kliendilugudesse ja sotsiaalmeediasse.
Aeglane turundus ei tähenda vähem tegemist, vaid mõtestatumat tegutsemist. See tähendab brändi loo jutustamist viisil, mis kestab ja kõnetab. Nii nagu aeglane mood säilitab oma väärtuse aastateks, on ka aeglane turundus pikaajalise väärtusega. Lood, mis jutustavad ettevõtte unikaalsest väärtusest ja kliendi valudest, on suure mõjuga ja toovad ostjaid veel ka aastate pärast.
Saada meile oma arvamuslugu ja võida 4000 eurot!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna konkurss, kuhu ootame värskeid ideid Eesti turundusvaldkonnale ning ettevõtete kasvule uue hoo andmiseks.
Konkursil saab osaleda tasuta ning ühe individuaalse võistlustööga, artikli maht on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Peaauhind on 4000 eurot, teine koht 1500 eurot ja kolmas 750 eurot. Lisaks annavad eriauhindu konkursi kaaskorraldajad.
Tööde esitamise hiliseim tähtaeg on 11.11.2025 (k.a). Võistlustöö ja lisaküsimused palume saata: [email protected].
Kõik lood avaldatakse jooksvalt Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on kõigile tasuta lugemiseks. Parimad tööd leiavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.
NB! Loe konkursi tingimusi SIIT.
Kaaskorraldajad:
  • La Ecwador
  • PHD
  • Duo Media
  • EIS
  • EIS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele