Autor: Laura Reiter • 11. jaanuar 2023

Millised olid 2022. aasta silmapaistvaimad turundusteod? 6. osa

Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates möödunud aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja kuuendas ja ühtlasi viimases jaos jagab oma lemmikuid Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas.
Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas.
Autor: Sandra Palm

Britta Ratas märkis, et 2022. aasta oli emotsionaalselt taas üks raske aasta. „Aasta algus lõi meid kõiki liimist lahti sõjauudistega ja aastale tagasi vaadates märkan, et kõnetanud on eelkõige reklaamid, mis pakkunud optimistlikku huumorit,“ tõdes Ratas ja tõi välja, et lisaks märkas ta enda isiklikust elustiilist sõltuvalt, et kui reklaami polnud sotsiaalmeedias või välimeedias, siis polnud seda tema jaoks olemas. „Seega pole minu topp reklaamide ridadesse sattunud peaaegu mitte ükski suur tegija, peale IKEA. Endalegi paras üllatus,“ nentis ta.

„Minnes asja juurde, siis aasta naerutaja tiitli võiks pälvida La Muu oma uue pirnijäätise „Säästupirn“ lansseerimisega,“ tõi Ratas välja oma ühe lemmikreklaami ja lisas, et see on ajakohane, humoorikas, ühiskonna valukohale vajutav, aga samas tehes seda lahedalt naerutavas võtmes. Ratas sõnas, et ta üldiselt väga naudib La Muu sotsiaalmeedia postitusi ja need vääriks iga kord auhinda. „Lihtsalt geniaalne turundus!“, rõhutas ta ja lisas, et teine aasta naerutaja tiitel võiks minna Silmalaseri kampaaniale „Oota-oot-oot-oot“, mis kutsus üles broneerima aega silma eeluuringutele. Ratas jätkas: „Peaosas siis koomik Mattias Naan ja tabavalt üles ehitatud videoklipi stsenaarium elulistest situatsioonidest, kus korras silmanägemine aitab elu nautida täiel rinnal.“ See on tema sõnul hoogne humoorikas klipp, mida justkui peab lõpuni vaatama. Seega loodud sisu läks asja ette.

Ratase sõnul väärib La Muu pirnijäätise reklaam aasta naerutaja tiitlit.

Aasta lansseerimine kuulub ka Ratase hinnangul kindlasti IKEA’le, kes vallutas linnatänavad oma erilahendustega ja proovis meie meeli kombata. „Eks need jäid silma, olid efektsed, hästi teostatud ja kes siis IKEA’t ei armastaks,“ sõnas ta ja lisas, et igal eestlasel on oma IKEA lugu ja bränd tutvustamist siin turul ei vaja, sellegipoolest ei jätnud nad võimalust kasutamata ennast reklaamimaastikul põnevamas võtmes meelde tuletamast.

Suure Eesti disaini toetajana jälgib Ratas alati huviga, mida meie disainerid teevad ja loovad. „Reklaami vaates on ühtedeks minu lemmikuteks Kriss Soonik ja Lilli Jahilo,“ tõi ta välja ja lisas, et mõlemad panustavad oma kollektsioonide lansseerimisse kontseptsiooniliselt, lisaks on oskuslikult kaasatud üritusturundus ja sotsiaalmeedia. Ratas märkis, et kui Krissi kampaaniafotosid iseloomustab selline lahe vimka ja kiiks, siis Lilli puhul võib nautida esteetiliselt lihvitud ilu. „Mõistan, et reklaamimaastikul ei pääse väikesed tegijad mõjule, aga on oluline nende tehtut märgata ja tunnustada.

Ühe erilise tiitli annaks Ratas ka aasta artisti kategoorias ja see läheks Anett Kulbinile ja tema meeskonnale. „Põnev on jälgida seda teekonda, mis Anett on oma kuulajaskonna jaoks loomas,“ tunnustas ta ja lisas, et tema muusika ja laulusõnad kanduvad tabavas võtmes ka rõivastele ja tegemist pole olnud just tavalise artisti merch’iga. Ratase sõnul on tal tunne, et siit tekib miski intiimne ja isiklik kogukond, mida juhib autentne artistiturundus.

Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud 29.- 30. märtsil 2023 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password. Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru SIIN.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700