Autor: Laura Reiter • 7. september 2022

Nobel Digitali strateeg: võimalus andmeid lõpuni mõõta on meid ära hellitanud

Nobel Digitali digistrateegi ja partneri Martin Paršini hinnangul on andmete detailne mõõtmine kergitanud üles küsimuse reklaamide loovpoole ellujäämisest andmete keskel. Lisaks ütles ta, et Analytics ja Google ei ole enam ainsad lahendused ja võimalusi on mitmeid.
Nobel Digitali strateeg ja partner ning tänavuse Aasta Digitegu züriiliige Martin Paršin.
Autor: Kertin Vasser

Millised on teie arvates täna peamised digiturunduse väljakutsed?

Privaatsus on jätkuvalt väga oluline küsimus, eriti mis puudutab Google’i ja Facebooki vastuolulist kommunikatsiooni mitmes EU riigis. Näeme väga palju roheliste väärtuste sidumist brändidega, aga usun, et digitaalse eetika puhul on vastutustundlikkuse osas veel pikk tee minna. Andmete haldamine, hoiustamine ja vastutustundlikult kasutamine – ka nende aspektide juures on veel mitmeid lahtiseid küsimusi.

See omakorda viib uute väljakutseteni, milleks on kommunikatsioonikanalite rohkus ja nende oskuslik omavaheline integreerimine, mis võimaldab aega säästa, väärtuslikke andmeid koguda ja nendest lähtuvalt ka teadmisi luua.

Kas ja kuidas muudab Metaverse’i tulek digiturundust?

Kindlasti lõpuks muudab, aga meie ehk lokaalse turu jaoks on praegu tegemist pigem tulevikuvaatega, kus esimesed suuremad turundusprojektid on julgemate avastajate poolt alles loomisel. Esimesed parimad mujalt maailmast on sellega aga oma esimesed miljonid juba teeninud. Võimalusi on ääretult palju, aga digitaalsed kasutusharjumused peavad järele jõudma.

Näiteks Nike on teeninud NFT-dega rohkem kui 200 miljonit, mis nende suurust arvesse võttes on küll väike summa, aga positsioneerib nad brändina tehnoloogiavaldkonnas esirinnas. Super Bowli brändidest on mitmed juba Metaverse’is kohal. Värskelt tuli uus Disney Polygoni koostööleping ning on ettevõtteid, kellel on Metaverse’is eksperimenteerimiseks eraldi eelarve. Meie hakkame sellele lähemale jõudma kindlasti 2-3 aasta pärast.

Millega peaksid digiturundajad arvestama Google Analytics 4 tulekuga?

GA4 on juba paralleelselt käigus. Kindlasti on harjumuste muutmine raske ning keeruline leppida tõsiasjaga, et samasugustele andmetele enam ligi ei pääse. Me oleme natuke ka ära hellitatud kõige sellega, mida oleme saanud lõpuni mõõta ja reklaamikeskkondadega jagada. Siin on tulemuste ja eetika vahel kaalukauss n-ö paigast ära. Lisaks oleme saanud minna mõõtmise juures nii detaili, et üles on kerkinud küsimus reklaamide loovpoole ellujäämisest andmete keskel.

Mida selle kõige juures enam silmas pidada? Own your data! Analytics ja Google ei ole enam ainsad lahendused ja võimalusi on mitmeid. Oluline on ka ootuste ja eelduste püstitamine ja kooskõlastamine klientidega.

Millised digitööd on teile viimastest aastatest enim silma jäänud (seda nii Eestist kui välismaalt)?

BeReal - väga huvitav on vaadata, kuidas läbi vastandumise on hüpetega uus sotsiaalmeediakanal turule tulnud.

Jira you’re fired by Click-Up - tarkvara reklaamina ja seda sellisel kujul, et puudutas olulisi valupunkte.

Apple Watchi “Series 7 - 911” on hea lugu sellest, kuidas tehnoloogia saab appi tulla.

Pa-pa-pa-parim…. :D kummitab ikka veel. Kohalikul turul on meeldinud väga LHV kommunikatsioon mikroinvesteeringute küsimuses.

Aasta Digitegu 2022 selgub digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2022, mis toimub juba 20.-21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis.

Vaata konverentsi infot ja programmi SIIT.

Soeta soodushinnaga pilet juba täna SIIT. Soodushind kehtib veel vaid 12. septembrini.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700