• 04.11.25, 18:40

Georgi Viies: Ära raiska tähelepanu – turunduse 4R loob kestliku mõju

„Turundusmaailmas on üks paradoks: me räägime järjest enam jätkusuutlikkusest, aga käitume oma kampaaniatega nagu kiirmoetoodetega. Iga kuu uus idee, uus visuaal, uus sõnum – justkui vana oleks automaatselt aegunud. Kuid kas turundus ei võiks olla sama teadlik ja ressursitundlik nagu keskkonnasõbralik eluviis?“ küsib Georgi Viies arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud loos.
„Kui meeskond suudab olla kannatlik ja otsustab head kampaaniat uuskasutada, on tulemused paremad kui esimesel korral,“ toob omast kogemusest välja Eesti Punase Risti kommunikatsiooni- ja turundusjuht Georgi Viies.
  • „Kui meeskond suudab olla kannatlik ja otsustab head kampaaniat uuskasutada, on tulemused paremad kui esimesel korral,“ toob omast kogemusest välja Eesti Punase Risti kommunikatsiooni- ja turundusjuht Georgi Viies.
  • Foto: Marek Metslaid
Meelde tuletas seda seost selleaastasel T-särgi biennaalil ArtDepoos nähtud visuaal 4R-st.
Mõtlesin, et turunduses võiks ka kehtida 4R – reduce, repair, reuse ja recycle–, mis aitaks meil luua vähema müraga, rohkema mõjuga kestvamaid brände ja kampaaniaid. See oleks nagu turunduse keskkonnahoiu reeglistik: nii nagu sorteerime prügi ja anname vanadele asjadele uue elu, võiksime teha ka oma kampaaniatega.
Tihti tundub organisatsiooni sees, et kampaania on juba mahakäinud, kõik on seda näinud ja aeg on midagi värsket teha. Kuid turundus ei ole sprint, vaid maraton.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kordamine on targa turundaja ema
Üks mu lemmikütlusi, mis on end korduvalt tõestanud, kõlab: „Kui sul endal on juba süda paha sama sõnumi kordamisest, siis turul on see alles kohale jõudmas.“ Igavanana tunduv kordamine ei ole viga – see on edu alus.
Olen ise kogenud, et kui meeskond suudab olla kannatlik ja otsustab head kampaaniat uuskasutada, on tulemused paremad kui esimesel korral. Tuntus kasvab, sõnum jõuab kohale ja sihtgrupp reageerib. Seetõttu meeldib mulle mõelda, et ka turunduses võiks kehtida oma 4R-süsteem.
Näiteks nii:
  • Esimene R – reduce – tuletab meelde, et vähem on rohkem. Kui iga päev paisata turule uusi sõnumeid ja ideid, tekib müra ning kaob fookus. Inimeste tähelepanu on piiratud ressurss. Hea kampaania tuleb järjepidevusest, mitte pidevast uuendamisest. Olen näinud, kuidas rahulik, läbimõeldud kordamine väikeste uuendustega muudab sõnumi tuttavaks ja mõjusaks.
  • Teine R – repair – tuletab meelde, et kui kampaania ei tööta kohe, ei tähenda see, et idee oleks halb. Sageli piisab väikesest kohendusest – tonaalsuse nihkest, visuaalsest täiendusest – ja tulemus paraneb märgatavalt. Turunduses ei ole patt midagi „eelmist“ uuesti kasutada. Vastupidi – see näitab küpsust ja oskust oma ressursse targalt hallata. Aeg on eelmiste ideede sahtleid tuulutada!
  • Kolmas R – reuse – tuletab meelde, et turundajad väsivad oma sõnumitest alati varem kui publik. Kui tunneme, et „see reklaam on juba vana ja igav“, on publikule see alles uus ja õrnalt tuttav. Kui kampaania töötab, lase tal elada, kasuta uuesti. Uuendamine ainult uuendamise pärast on nagu uue auto ostmine lihtsalt seetõttu, et vanal sai bensiin otsa.
  • Neljas R – recycle – sama lugu elab mitmel kujul. Blogipostitusest saab LinkedIni artikkel, pikemast videost reel’ide sari, sotsiaalmeedia visuaalist plakat või isegi installatsioon. Brändielemendid muidugi ka – logo, värvid, hääletoon.
Brändivõsa ajastu on läbi!
Miks valitseb turundusmaailmas pidev uudsuse surve? Sest iga nädal sünnib uus trend, platvorm või moesõna, mis sunnib meid tundma, et peame kaasa sprintima. Kuid pidev uutmine kulutab tähelepanu, eelarvet ja brändi.
Usaldust kergitavad järjepidevus ja äratuntavus. Brändid, mis räägivad oma lugu järjepidevalt, ei muutu igavaks, nad muutuvad tuttavaks, usaldusväärseks ja lõpuks armastatuks. Nagu üks hea kolleeg kord ütles: „Aitab brändivõsa kasvatamisest – meil on vaja tugevaid brändipuid!“
Saada meile oma arvamuslugu ja võida 4000 eurot!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna konkurss, kuhu ootame värskeid ideid Eesti turundusvaldkonnale ning ettevõtete kasvule uue hoo andmiseks.
Konkursil saab osaleda tasuta ning ühe individuaalse võistlustööga, artikli maht on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Peaauhind on 4000 eurot, teine koht 1500 eurot ja kolmas 750 eurot. Lisaks annavad eriauhindu konkursi kaaskorraldajad.
Tööde esitamise hiliseim tähtaeg on 11.11.2025 (k.a). Võistlustöö ja lisaküsimused palume saata: [email protected].
Kõik lood avaldatakse jooksvalt Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on kõigile tasuta lugemiseks. Parimad tööd leiavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.
NB! Loe konkursi tingimusi SIIT.
Kaaskorraldajad:
  • La Ecwador
  • PHD
  • Duo Media
  • EIS
  • EIS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele