„Mulle kohutavalt meeldib Viljandi. Selles linnas on mingi sõnulseletamatu x-faktor,“ kirjutab Piret Vihmar arvamuskonkursile
Tark Turundus saadetud loos.

- „Meil on juba olemas aeglane elu, mood, toit, reisimine, haridus, vanemlus. Miks mitte proovida ka turunduses hoogu maha võtta?“ küsib Piret Vihmar.
- Foto: Erakogu
Jalutad aeglaselt ja mõnuga mööda vaikseid, käänulisi tänavaid. Imetled värvilisi, ajahambast kergelt puretud puitfassaade. Kiikad sisse pisut metsikutesse tagahoovidesse. Pingutad jalalihaseid, et harjumatult suurekraadiliste nurkade all kulgevatest tänavatest üles-alla vantsida.
Fellini fenomen
Kui piisavalt kõmbitud ja kere hele, astud sisse Fellinisse. Tunned, kuidas siiras armastus, hool, hubasus ja iga viimase kui detaili läbimõeldus sulle kohe ukselt vastu hoovab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Leival, mis saabub lauda puidust leivakarbis, on krõbe koorik ja pehmelt vetruv sisu. Võile on peale puistatud krõbedaid soolahelbeid. Mõnusalt kange ja kvaliteetne, kindlapeale Jaapani päritolu erkroheline matcha ja selle maitset täiustav kaerapiim.
Tualetis põleb ehtne (mitte patareidega) küünal, jagub paberit, kätepesuseepi. Midagi ei haise. Põrand on kuiv ja puhas. Sa tahad sinna tagasi tulla.
Makstud arve (mis on tegelikult päris kopsakas) unustad sekunditega, aga saadud emotsioon jääb pikaks ajaks meeltesse ning viib sind kui iseenesest ka järgmisel Viljandi külastusel juba tuttava sinise ukse taha. Ja millegipärast ei usu, et nad „Tule kohe, ainult täna -40%!“ sõnumite peal purjetades tänasesse päeva ja sellesse kohta välja on jõudnud.
Superkangelaste missioon
Turundus meie ümber sünnib superkangelaste peas.
Praktikas töötavad lahendused peavad välja sõeluma ja selgitama turundajad, kelle ontlike kontorikostüümide alt välgatavad superkangelaste rüüd. Kuidas muidu oskavad nad, tulles võitjana läbi 100–200 inimest/kohale konkursist, paika panna kommunikatsiooni-, müügi- ja turundustrateegia; valmis teha kodulehe koos kõikide ühenduste ja seadistustega; kirjutada müüvat, löövat, loovat ja SEO-optimeeritud copy’t; luua müüki vähemalt kümnekordistav brändiidentiteet, kampaania visuaalid ja pakendikujundused; lõigata kokku videosid viide kanalisse neljas erinevas formaadis; korraldada reklaamisündmusi ja kliendiüritusi; hallata tasulisi reklaame; võtta üheksast kanalist välja korrektne ja adekvaatne statistika + analüütika ning analüüsida seda viiel erineval moel.
Utreerin natuke? Võib-olla.
Otsides sind, väärtuspõhine kommunikatsioon
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mis tundub ka ilma utreeringuta täiesti kaduma olema läinud, on väärtuspõhine kommunikatsioon. Ja ma ei pea silmas „teeme näo, et usume samadesse asjadesse, mis on ka meie sihtgrupi jaoks olulised“, vaid väärtusi, mis on tõsimeeli ettevõtte alustaladeks ja millest päriselt lähtutakse.
Väljavõte viimaste päevade jooksul e-postkasti potsatavate uudiskirjade pealkirjadest:
- „Säästa kuni 30%“
- „3 viimast päeva“
- „-20% Sinu Partnerkaardiga!“
- „Tere hommikust! Kas olete juba uusi pakkumisi näinud?”
- „Kuni -30% – viimane võimalus“
- „Aktiveeri magus sooduskupong!“
Brändistrateegiat käidi vist samal koolitusel omandamas…
Kas kogu turunduse mõte on müüa hinda? Odavamat hinda? VEEL odavamat hinda? Parimaid pakkumisi (parimaid pakkumisi kelle jaoks, võib siin muidugi alati, irooniline muie suunurgas küsida)? Osta-kohe-muidu-jääd-ilma pakkumisi? Ainult-täna pakkumisi?
Kas oled ettevõtjana veendunud, et klienti sinu lugu ei huvita? Et ta ei taha teada, miks otsustasid hakata tegema seda, mida teed. Milliseid takistusi pidid ületama, et ideest hinnalipikuga toode valmis teha? Millesse usud, mis su silma särama paneb? Kes sinuga veel koos töötavad? Mis teid ühendab? Mis viimati nihu läks ja mida sellest õppisite?
Inimestel on raske. Inflatsioon, Ukraina sõda ja energiahinnad. Nad ei jaksa pikki uudiskirju lugeda, võiks ju analüütiline pilk silmis pead vangutada.
Kas ikka teadsite, et tänapäeva inimese keskendusmisvõime on lühem kui kuldkalal, võiks ju haritud ja teadlik turundaja vastu väita.
Võtame rahulikumalt
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aga miks siis oma tegevusega järjest kiiremini keerlevale maailmale hoogu juurde lükkame? Miks ei proovi tempot rahulikumaks võtta? Rääkida asjadest, mis päriselt korda lähevad, päriselt hinge puudutavad, päriselt naeratuse suunurka toovad.
Miks kardame päriselt sisukaid (ja oh õudust, pikki) uudiskirju, ehedaid emotsioone, ausat tagasisidet? Miks kardame olla inspireerivad? Miks kirjutame suuri, tähendusrikkaid ja ilusaid sõnu paberile, räägime neist tundideviisi ilusate vaadetega koosolekuruumides, kuid reaalsuses läheb käiku ikkagi ainult osta-kohe-muidu-jääd-ilma sõnum?
Väärtuspõhine kommunikatsioon (ükskõik millises kanalis või vormis) loob kliendiga tugevama ja sügavama ühenduse, aga millegipärast kardame, et väärtustest lähtuvad sõnumid ei müü ja töötab ainult hinnasõnum?
Meil on juba olemas aeglane elu, mood, toit, reisimine, haridus, vanemlus. Miks mitte proovida ka turunduses hoogu maha võtta?
Millal sina viimati aeglasele turundusele ja väärtuspõhisele sõnumile päriselt võimaluse andsid?
Saada meile oma arvamuslugu ja võida 4000 eurot!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna konkurss, kuhu ootame värskeid ideid Eesti turundusvaldkonnale ning ettevõtete kasvule uue hoo andmiseks.
Konkursil saab osaleda tasuta ning ühe individuaalse võistlustööga, artikli maht on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Peaauhind on 4000 eurot, teine koht 1500 eurot ja kolmas 750 eurot. Lisaks annavad eriauhindu konkursi kaaskorraldajad.
Tööde esitamise hiliseim tähtaeg on
11.11.2025 (k.a). Võistlustöö ja lisaküsimused palume saata:
[email protected].
Kõik lood avaldatakse jooksvalt Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on kõigile tasuta lugemiseks. Parimad tööd leiavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.
NB!
Loe konkursi tingimusi SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

„Eesti turunduse uus hoog saab tulla vaid välisturgudelt“

„Kummutame müüdi, et turundajad ei tegele ainult pastakate tellimise ja story’de tegemisega“

„Meil on palju nutikaid tegijaid, aga tegutseme liialt omaette“

Heily Aavik: tänased kampaaniad on visuaalselt ja loovuselt halvemad kui 20 aastat tagasi