Noored saavad finantsnõu aina enam sotsiaalmeediast
Traditsioonilised teadmisteallikad, nagu raamatud ja seminarid, on jäänud tahaplaanile – vaid 25% noortest õpib rahaasju raamatutest ning kõigest 9% on saanud teadmisi finantsseminaridelt, selgus SEB uuringust.
SEB strateegia ja väärtuspakkumise osakonna väärtuspakkumiste juht Victoria Tkatš.
Foto: Marko Koks
Kui veel 2023. aastal saadi rahaasjade kohta infot peamiselt sõpradelt (56%) ning tüüpilistest infokanalitest nagu raamatud (29%) ja majandusväljaanded (48%), siis nüüd liiguvad noored oma harjumuste järgi sinna, kus nad igapäevaselt kõige rohkem aega veedavad – Instagramis ja TikTokis. Kaks aastat tagasi oli sotsiaalmeedia osakaal kõigest 27%, mis on enam kui kaks korda vähem kui täna.
Alates 2020. aastast on inimesed reklaamide suhtes aina vastuvõtlikumad: 2025. aastal suhtub juba üle poole (57%) tarbijatest reklaamidesse üldiselt positiivselt, selgub Kantari värskest Media Reactions uuringust.
Eesti elanike internetikasutus on kõrgel tasemel kõigis vanuserühmades, kuid märkimisväärne kasv on toimunud just vanemaealiste hulgas, näitab Statistikaameti uuring.
Eesti elanikud peavad kõige usaldusväärsemateks sektoriteks igapäevase tarbimise ja teenustega seotud ettevõtteid, näitab rahvusvahelise konsultatsioonifirma EY korraldatud tarbijauuring.
Suur osa Eesti, Läti ja Leedu elanikest ei tunne, et neilt oodatakse AI kasutamist oma töös ning samuti pole nad saanud selles osas peaaegu mingit juhendamist tööandja poolt, näitavad värske uuringu tulemused.