Loov olemiseks peab sul loomeprotsessis lõbus olema, on BalticBest 2025 žüriiliige ning agentuuri Nitro kogenud loovjuht Vesa Markonsaari veendunud.

- BalticBest 2025 žüriiliige ning Soome agentuuri Nitro loovjuht Vesa Markonsaari
Kuidas kirjeldaksite Soome loovtööstuse praegust olukorda? Millised on suurimad väljakutsed ja võimalused?
Soome loovtööstus on rikas talentide, ideede ja meisterlikkuse poolest. Meil on tugev disainipärand ning kasvav avatus rahvusvahelisele koostööle.
Majanduslikult keerulised ajad on jätnud oma jälje nii sektorile kui ka igale agentuurile. See on kahetsusväärne, sest turundus on sageli esimene valdkond, kust eelarvekärped algavad. Samas sunnivad rasked ajad esile tooma säravaimad teemantid: loovtöö peab kohanema, muutuma paindlikumaks, strateegiliselt asjakohasemaks ja inimkesksemaks, et vastata igapäevastele vajadustele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Esita oma töö BalticBest 2025 konkursile SIIN (tee alguses endale profiil ja logi sisse ning siis vajuta siin sellele samale lingile uuesti). Tööde esitamise tähtaeg on
12. august.
Žürii hindab töid veebiülekande otse-eetris
27. augustil.
Vaata kogu infot osalemise kohta
SIIT.Hoia end BalticBesti konkursiga kursis veebilehel
balticbest.eu.
Millist rolli mängivad agentuurid täna kliendi äris? Kas see roll on võrreldes varasemaga muutunud? Milliseid arenguid näete lähitulevikus?
Suurim muutus on see, et agentuurid on liikunud teenusepakkuja rollist strateegilisemate partnerite rolli. Kui varem keskenduti peamiselt kampaaniate teostamisele, siis täna luuakse sageli koos kliendiga ärilist väärtust, aidatakse määratleda ettevõtte eesmärki ja ehitatakse pikaajalisi brändiplatvorme. Usun, et tulevikus näeme rohkem hübriidmeeskondi ja -tööd, kus koostöö on tihedalt integreeritud ning tulemused mõõdetavad. Just seda oleme Nitros teinud ja selle poole püüelnud – meie eesmärk on kasvatada oma klientide äri.
Millist rolli mängib disain tänapäeva turunduses ja brändiloome töös? Kas disain on pigem strateegia või esteetika küsimus? Mis on teie hinnangul eduka disainiprojekti nurgakivi?
Disain on strateegiast lahutamatu. See on enamat kui pelgalt väline ilme – see puudutab seda, kuidas asjad toimivad, millise tunde nad tekitavad ja eelkõige seda, kuidas need inimestega suhestuvad. Edukas disainiprojekt ei erine teistest loovtöödest: see peab lahendama päris probleemi, täitma tegelikku vajadust ja põhinema selgel ideel.
Milline on Teie nägemus tehisintellekti rollist disainiprotsessis – kas see rikastab või ähmastab loovuse kvaliteeti?
Tehisintellekt on tööriist nagu iga teinegi. Selle väärtus sõltub sellest, kuidas seda kasutatakse. See võib kiirendada töövooge ja avada uusi võimalusi ideede testimiseks. Kuid tõeline loovus sünnib siiski inimlikust intuitsioonist. Asjade loomiseks, mis tõepoolest meie südant ja meelt kõnetavad, on vaja autentset kultuurilist mõistmist ja päris emotsioone. Kui kasutada targalt, võib tehisintellekt loovust rikastada. Vastasel juhul muudab see töö üldsõnalisemaks.
Millise mulje on siiani jätnud Balti riikide agentuuride töö? Kas näete erinevusi Soome ja Balti töö vahel?
Senise kogemuse põhjal on siin teatud toorus ja katsetamisvaim. Võrreldes Soomega võivad Balti agentuurid olla julgema tonaalsuse või teostusega, samas kui Soome töö tugineb sageli järjepidevusele, traditsioonile ja funktsionaalsusele. Mõlemal lähenemisel on oma tugevused.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Te olete BalticBest 2025 žüriiliige. Millised on Teie ootused võistlustöödele?
Loodan näha julgeid ideid ja teravaid arusaamu, mis ulatuvad kaugemale pealiskaudsest teostusest. Midagi, mis ühtaegu üllatab ja on inimestele ning ärile tähenduslik.
Mis on parim nõuanne, mille olete oma karjääri jooksul saanud? Mida ütleksite noortele, kes soovivad sellesse valdkonda siseneda või on just alustanud?
„Reklaamivaldkond on maraton, mitte sprint,“ on ilmselt üks neist. See tähendab, et pead pidevalt uusi asju õppima, olema uudishimulik ja näljane. Ning mis kõige tähtsam – olema piisavalt alandlik, et tunnistada endale, et sa ei tea kunagi kõike.
Teine hea nõuanne on anda endale luba luua iga päev midagi täiesti halba, koledat ja kohutavat. See vabastab mõttepiirangutest ja pingest, mis sind tagasi hoiab, ning ühel hetkel avastad, et naerad. Loov olemiseks peab sul loomeprotsessis lõbus olema. See on privileeg omada tööd, mis on äärmiselt nauditav.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!