Autor: Laura Reiter • 29. jaanuar 2024

Tugev ja eristuv bränd on B2B maailmas äärmiselt oluline

Veriffi globaalse kommunikatsiooni juht Karita Sall sõnas, et peamiselt aitab neil äri kasvatada brändi tuntus. Ta lisas, et 99 protsenti ettevõtte käibest tuleb väljastpoolt Eestit ja 30 protsenti müügist saavad nad tänu brändile.

Veriff on tehnoloogia iduettevõte, mis on suunatud ettevõtetele. Kui suurt rolli mängib teie jaoks bränd ja bränding?

Bränd on B2B maailmas äärmiselt oluline ning ilma tugeva ja eristuva brändita edu ei saavuta. Üks meie brändi väärtusi on usaldus ja selle loomine virtuaalses maailmas. Selleks et suudaksime globaalsel turul olla konkurentsivõimelised ja oma klientide usaldust võita, peavad nad esmalt meie brändi teadma ja seejärel seda usaldama.

Veriff on Eesti juurtega kasvuettevõte, 70 protseneti meie tiimist töötab Eestis, aga me tegutseme globaalsel turul ja 99 protsenti meie käibest tuleb väljastpoolt Eestit. Brändi tuntus on see, mis aitab meil äri kasvatada. Meie müügitiim, mis asub peamiselt USAs ja UKs, analüüsib pidevalt oma müügitegevuse edukust ning nende tagasiside põhjal moodustab kolmandiku meie müügiedust just brändi tuntus ehk teisisõnu 30 protsenti oma tänasest müügist saame tänu oma brändile.

Kuidas ja millistes kanalites B2B turundust teete?

Kasutame erinevaid B2B turunduskanaleid ja -taktikaid. Esmalt on meie eesmärk kasvatada oma brändituntust, tutvustada tooteid ja luua arvamusliidri/eksperdi kuvandit, mis omakorda toob meile kvaliteetseid kontakte ehk lead’e. Selleks loome orgaanilist sisu ja reklaame erinevates sotsiaalmeediakanalites, nagu LinkedIn, Instagram, YouTube, Google Ads. Arvamusliidri positsiooni loomiseks kasutame omakanalitest blogi, podcaste ja veebinare, aga ka meediasuhteid. Samuti osaleme ja astume esinejana üles erinevatel meie valdkonnaga seotud globaalsetel suurüritustel. Lõpuks võimendame kogu seda loodud sisu meie sotsiaalmeediakanalites.

Lisaks kasutame meiliturundust, et erinevatelt üritustelt saadud kontakte või neid, kes on meie turundussisu alla laadinud või tellivad uudiskirja, n-ö üles soojendada ja järgmisesse turundusfaasi suunata.

Samuti teeme Google’i bännerite, erinevate videokampaaniate ja LinkedIni reklaamidega remarketing’i, et suunata saadud lead’e meie müügikontakti vormi täitma, et neid sealt edasi juba meie klientideks saada.

Samuti investeerime SEO-sse ja muusse otsingusse (lisaks näiteks Google Ads), eesmärgiga olla nähtav neile potentsiaalsetele klientidele, kes otsivad veebis Veriffi pakkumisega sarnaseid teenuseid. Jälgime G2-e, Capterrat, Trustpilotit ja teisi tagasiside platvorme, et olla võimalikele klientidele nähtavad nende otsinguprotsessis, jagada infot ja aidata neil langetada otsuseid (loodetavasti Veriffi kasuks).

Olulisel kohal on ka suhted analüütikutega (Gartner, Forrester jt) ja nende briifimine, et Veriff oleks lisatud nende turuülevaadetesse ja aruannetesse kui usaldusväärne isikusamasuse tuvastust (identity verification - IDV) pakkuv ettevõte.

Kas kasutate turunduse ja kommunikatsiooni jaoks ka majaväliste agentuuride abi või teete kõike in-house?

Jah, ikka kasutame erinevate agentuuride abi. Üks meie oluline ja pikaajaline koospartner on Holini, kes toetab meid Google Adsi strateegia loomisel ja haldab meie Google Adsi kampaaniaid, mille seas on makstud otsing, makstud YouTube ja erinevad bännerreklaamid. Varem kasutasime SEO jaoks agentuuri abi, kuid täna on meil SEO strateeg ja ka tehniline tugi endal tiimis.

Lisaks kasutame USA kommunikatsiooniagentuuri Inkhouse’i teenuseid. Nemad toetavad meid peamiselt USA meediasuhetega, et luua ja kinnistada arvamusliidri kuvandit sealsel turul. Igapäevase töö mõttes tähendab see seda, et teevad muu hulgas meediapakkumisi, korraldavaid intervjuusid, toetavad pressiteadete kampaaniatega ja aitavad leida esinemisvõimalusi USA turul. Osalise sisuloomega - peamiselt tekstidega meie blogisse - toetab meid üks UK agentuur.

Kui tegime 2022. aastal läbi suure brändiuuenduse, oli meie partneriks brändi- ja (digi)disainiagentuur How & How Studio. See on Briti juurtega agentuur, mille peakontor asub Lissabonis, kuid neil on ka tiimid UKs ja USAs. Nemad toetasid meid kogu brändiloome protsessis - sõnumite, visuaalse keele, illustratsioonide, mustrite, aga ka kogu veebiuuenduse loomisel. Täna kasutab meie majasisene tiim How stuudio loodud brändisüsteemi ning eraldi disainiagentuuri teenuseid me hetkel ei kasuta.

Karita Sall esineb tänavusel turunduskonverentsil Password, kus ta räägib vestlusringis sellest, kuidas hinnata iduettevõtte brändi väärtust ja kuidas tehnoloogiaettevõttes brändi ehitada.

Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru juba täna SIIN. Soodushind kehtib kuni 02.02.2024.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700