Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2023. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja teises jaos jagavad oma lemmikuid Tallink Grupi brändi- ja turundusjuht Kristi Männik ja RMK turundusjuht Anu Lill.
Eelmise aasta meeldejäävaimate turundustegude peale mõeldes toob Kristi Männik välja kampaaniad, mis keskendusid brändiloo jutustamisele ja mille mõju brändi väärtuse kasvatamisel on pikaajaline. "Koheselt mõõdetavate tulemuste ootuses, lühiajaliste taktikaliste tegevuste ülekaalus ning üha rohkem killustunud meediamaastikul on brändi ehitamine järjest suuremaid väljakutseid pakkuv," sõnas ta ja lisas, et seetõttu jäid talle silma just brändid, kes tegid seda oskuslikult, edastades kampaaniat kandvat loovideed läbi erinevate kanalipõhiste lähenemiste.
Esimesena tõi ta välja hiljutise Telia jõulukampaania "Oskus on kingitus", kus oli emotsiooni, kus teema oli oluline ja kus kampaaniasse olid kaasatud ka oma töötajad, kes rääkisid lugusid digioskuste õpetamisest ja millest sai omakorda tore tööandja turunduse kommunikatsioon. See ei loonud tema sõnul mitte ainult positiivset emotsiooni, vaid tõi esile ka ettevõtte sisemise pühendumise ja inimlikkuse, muutes Telia mitte lihtsalt teenusepakkujaks, vaid ka kaasahaaravaks tööandjaks.
Teisena tõi Männik välja LHV "Vabadus liikuda edasi" kampaania, mis oli väga selge ja eristuv brändikampaania, kandes endas sügavat tähenduslikkust ja brändilugu. Silma jäid talle Coop Panga „Pank keset elu“ kliendilood. "Pigem klassikaline ja palju kasutatud lähenemine läbi aastate päris inimeste ja ettevõtete lugudest, aga tänases päevas kuidagi mõjus ja meeldejääv," märkis Männik.
Anu Lille jaoks paistsid eelmisel aastal enim silma jõulukampaaniad, mis ei õhutanud tarbima ja keskendusid muudele väärtustele: Telia rääkis digimahajäämusest vanema generatsiooni seas, Tallink julgustas leidma rohkem viise, kuidas armastusest rääkida ja SEB soovitas kasutult seisvad kingid edasi kinkida või teisele ringile saata. Lisaks jäi talle silma visuaalselt kaunis Tanel Toomi filmitud Kalevi imagokampaania, mille peategelaseks oli lisaks armastatud maiustustele õpetaja - väga oluline on neid väärtustada.
Teisena tõi ta välja kollektiivse rahatarkuse initsiatiivi. "Rahareede podcast Katri Telleri ja Kristjan Liivamägi juhtimisel on tõusnud kuulatuimaks taskuhäälinguks ja Kristi Saare Instagrami konto on paljude jaoks kohustuslik jälgimine," märkis Lill.
Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud
20.- 21. märtsil 2024 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil
Password.
Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru juba täna SIIN.Esita oma töö Aasta Turundustegu 2023 konkursile SIIN. Tähtaeg on
1. märts 2024.
Seotud lood
Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2023. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja esimeses osas jagavad oma lemmikuid Balbiino turundusdirektor Anne Tääkre ja Bigbank grupi turunduse ja kliendikogemuse valdkonna juht Roger Niitmäe.
Vaata, kes kuuluavd Aasta Turundustegu 2023 auväärsesse žüriisse. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 1. märts 2024.
Uus pikendatud tähtaeg on 4. märts
Nagu traditsiooniks on saanud, tunnustame ka sel aastal turunduskonverentsil Password meeldejäävamaid ja tulemuslikumaid turunduskampaaniaid ja -aktsioone Aasta Turundusteo tiitliga. Konkursi eesmärk on väärtustada turunduse olulisust ettevõtluses ja näidata, et hästi korraldatud turundustegevus kasvatab ka äri.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.