Autor: Laura Reiter • 12. jaanuar 2024

Millised olid 2023. aasta silmapaistvaimad turundusteod? 1. osa

Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2023. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja esimeses osas jagavad oma lemmikuid Balbiino turundusdirektor Anne Tääkre ja Bigbank grupi turunduse ja kliendikogemuse valdkonna juht Roger Niitmäe.
Balbiino turundusdirektor Anne Tääkre
Foto: Mari Rostfeldt

Anne Tääkre jaoks iseloomustab eelmist aastat kõige enam plahvatuslik info killustumine mööda erinevaid meediakanaleid. "Seda trendi oli muidugi ka varem tunda, aga 2023. aastal toimus minu meelest hüppeline muutus," märkis ta ja lisas, et infokanalite killustumise tõttu on ka üsna raske teha vahet näiteks reklaami- või suhtekorralduskampaaniatel. Loovus on tema hinnangul üha olulisem ja kanalite valikut ei pruugi sihtrühm märgatagi - peamine, et info temani jõuab. Siit lähtuvalt on ka turundusteod, mis Tääkrele sügavama mulje jätsid, pigem idee- ja teopõhised.

Tääkre absoluutne lemmik 2023. aastal on äkiline Põhja-Pärnumaa valla esile kerkimine. Ta nentis, et ilmselt on see pigem Aivar Mäe persoonipõhine suhtekorraldustegu, aga idee nimetada Vändra Kultuurimaja saal Lüdigi saaliks ja korraldada seal maailmatasemel kontserte, kuhu piletid on kogu aeg välja müüdud, väärib turundusteoks nimetamist küll. "Vändra oli suvel kuum koht ja minu meelest hea näide, kuidas vältida ääremaastumist," sõnas Tääkre ja nentis, et tõsi, ainult sotsiaalmeediat ja mõjuisikute kanaleid jälgiva sihtrühma jaoks ei pruugi see kampaania nii meeldejääv olla.

Laulu- ja tantsupeod on alati Tääkre sõnul suursündmused, mis haaravad suvel meid mingiks ajaks oma lummusesse, jäävad meelde ja äratavad rahvustunde. "2023. aasta suvel toimunud Laste- ja Noorte Tantsu- ja Laulupidu oli eriline oma jätkusuutlikkuse teemade esiletõstmise poolest ja minu meelest väärib see eraldi väljatoomist," sõnas ta ja lisas, et väga lühikese ajaga organiseeriti Lauluväljakul pandinõude süsteem ja korraldajate sõnul pole peale pidu nii puhast väljakut enne nähtud. "Au korraldajatele ja koostööpartneritele!" Tääkre märkis, et pidev pressikeskuse info jagamine jõudis hästi meediasse ja inimesteni, keda teema kõnetas. "Kui arvestada, et Tallinn oli aastal 2023 ka rohepealinn, siis tegelikult peale laulupeo ühtegi suuremat selle teemalist kampaaniat meelde ei jäänudki," märkis ta ja tõi veel välja, et Nöepi staadionikontsert jäi kindlasti meelde oma ägedate eellugudega sotsiaalmeedias ja kahtlaste probleemidega, mis jätsid fantaasiale parasjagu ruumi, toitsid uudishimu ja panid inimesed rääkima.

Konrad Mägi loomingu eksponeerimist käsitleb Tääkre samuti õnnestunud turunduskampaaniana. "Mulle ei meenu, et aasta jooksul oleks mõne Eesti kunstniku töödest nii palju räägitud," ütles ta ja lisas, et kampaania algas üleskutsega kadunud tööde leidmiseks "Pealtnägija" saates ja kulminatsioon oli Mägi-teemalise koomiksiraamatu lansseerimine.

Tääkre märkis veel, et kui teleekraanid olid aastaringselt pigem hinnainfo edastamiseks, siis jõulud tõid ka traditsioonilisse meediasse pisut rohkem vaheldust. "Mind puudutas sel aastal enim Telia jõulusõnum, mis ei kutsunud otseselt tarbima kõike uut, vaid tuletas meelde, kuidas kommunikatsioonivahendid meie igapäevases elus põlvkondi seovad," ütles ta tunnustavalt ja lisas juurde, et valitud oli väga sobiv fookus ja teostus oli tasemel. "Selle kampaania peale mõeldes leidsin ennast arutlemast, et imagoreklaam siiski mõjub veel ja tugev bränd meelitab sihtrühma."

Bigbank grupi turunduse ja kliendikogemuse valdkonna juht Roger Niitmäe.

Roger Niitmäe aga tunnistab tõele näkku vaadates, et puhtalt paberilt meenutades talle suurt midagi meelde ei tulegi. "Mõistagi ei taha ma siinkohal kellelegi liiga teha, kuivõrd häid turunduskommunikatsiooni kampaaniaid ja aasta turundustegu väärivaid ettevõtmisi oli kindlasti küllaga," rõhutas ta ja lisas, et ilmselt on nad lihtsalt enda toimetamistega nii hõivatud olnud, et peale finantssektori jälgimise muuks ressurssi ei ole jagunudki.

"Kui siiski midagi välja tuua, siis ei saa mööda vaadata Tabasco loodud Pakendikeskuse sotsiaalmeedia postitusest “This is not the end”, mis peegeldab – vähemalt eemalt vaadates – head kliendi ja agentuuri vahelist koostööd," sõnas Niitmäe tunnustavalt ja lisas, et tema silmis tegi see sisuliselt kuludeta tehtud üks sotsiaalmeedia postitus oma töö ära väga mitmel rindel, juhtides edukalt nii kriisikommunikatsiooni kui tõstes brändituntust ja –meeldimist. "Geniaalne."

Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud 20.- 21. märtsil 2024 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password. Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru juba täna SIIN.

Esita oma töö Aasta Turundustegu 2023 konkursile SIIN. Tähtaeg on 1. märts 2024.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700