Autorid: Hando Sinisalu, Laura Reiter • 26. juuli 2021

Suriname vihmametsade ökotoodetel on suur turupotentsiaal

Globaalne väikeriikide reklaamikonkurss BalticBest tervitab oma ridades Lõuna-Ameerika väikseimat riiki Suriname'i - endist Hollandi koloniaalriiki, mida kultuuriliselt loetakse Kariibi mere riigiks. Suriname on ainus suveräänne riik väljaspool Euroopat, kus hollandi keel on ametlik keel valitsuses, äritegevuses, meedias ja hariduses.

Jill-Joy Landburg

Balticbesti programmijuht Hando Sinisalu tegi intervjuu BalticBesti žüriiliikme Jill-Joy Landburgiga - Surinamest pärit loovkommunikatsiooni ja turunduse spetsialistiga.

Rääkige palun veidi oma taustast.

Mu ema asutas 15 aastat tagasi reklaamiagentuuri ja palkas ka mind sinna. Alustasin seal administraatorina ja lisaks olen töötanud agentuuris videotöötluse ja graafilise disaini alal ning teinud põhimõtteliselt igat tööd, mis agentuuris ette tuleb.

Ja nüüd 15 aastat hiljem olen ma agentuuris ametlikult tegevdirektor ja tean reklaamiagentuuri töö igat detaili. Teeme koostööd McCanni ja Ogivly'ga ning meie suurim klient on McDonald's - olen lõpetanud isegi Hamburgeri Ülikooli.

Kirjelda palun reklaamiagentuuride skeenet Surinames.

Surinames on 4-5 suuremat reklaamiagentuuri ja "suure" all mõtlen ma 10 või enama töötajaga agentuuri. Lisaks on siin palju väiksemaid agentuure, kuna sellise ettevõtte loomine on siin lihtne - spetsiaalset luba selleks ei ole vaja. Osadel agentuuridel on ka kõrvalettevõte - näiteks trükiteenuse firma või telejaam.

Surinames on suurimad reklaamijad autofirmad (Ford, Mazda), meie kohalik telekommunikatsioonifirma Telesur ja kiirtoidurestoranid (McDonald's, KFC).

Millised on tarbijakäitumise trendid?

Meil on siin tõeliselt multikultuurne ühiskond - pealinnas Paramaribos asuvad sünagoog ja mošee kõrvuti ning moslemid, kristlased ja hindud hoiavad teineteisel käest kinni, kui vaja.

Enamus Suriname'i elanikest on segaverelised ja mina olen selles osas ehtne näide. Minu soontes voolab Hiina, Euroopa, India ja Suriname põlisrahvaste veri.

Surinames on 15 erinevate usundite püha - jõulud, moslemite pühad ja Diwali.

Meil on endiselt lockdown ja liikumiskeeld algab kell üheksa õhtul. Selles osas on eriti pettunud noored, kes lähevad sageli välja ka peale ametlikku liikumiskeeldu. Üks frustratsiooni põhjustest on ka ebastabiilne internet - Netflixi vaatamine võib olla tõeline väljakutse. Inimesed on pandeemia aja muutunud üsna hinnatundlikuks.

Millised on Suriname kõige tuntumad kaubamärgid?

Kõige kuulsam bränd Suriname regioonis on Ozon - pesu- ja nõudepesuvahend. Kuna oleme Kariibi mere rahvas, siis meil on ka oma kohalik rummibränd Borgoe.

Üks meie rahvustoitudest on kondiga kana ja meie McDonald's on üks väheseid maailmas, mille menüüs on kondiga kana.

Kus näete oma riigi ärivõimalusi?

93 protsenti meie riigist on kaetud vihmametsadega. Ülemaailmne nõudlus ökoloogiliste ja looduslike toodete järele on suur ning meie džungel on täis igasuguseid kasulikke taimi.

Praegu toodetakse ja turustatakse väga vähe kohalikke ökoloogilisi tooteid, kuid näen siin tohutut potentsiaali.

Esita oma töö BalticBesti konkursile SIIN.

Olulised kuupäevad:

Tööde esitamise tähtaeg: 16.08.2021

Shortlistide avaldamine: 21.08.2021

Võitjad selguvad: 25.08.2021

Hoia end BalticBest konkursi uudistega kursis eng.bestmarketing.ee.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700