Autor: Marianne Liibert • 19. september 2019

Turunduse TOP 2019

Täna ilmunud Äripäeva Turunduse TOPis selgusid Eesti edukaimad agentuurid. Turunduse TOPi võitis digiturundusagentuur FCR Media.

Eelmise aasta majandusnäitajate põhjal on kõige edukamad agentuuritulu teenijad FCR Media, ADM Interactive ja Inspired Universal McCann. Agentuuritulu TOP: loovus ja matemaatika peavad töötama koos

Edukaim reklaamiagentuur on La Ecwador, millele järgnevad Utopia ja Age Reklaam. Reklaamiagentuuride TOP: meie äri on kasvatada meie klientide äri

Edukate reklaamikäibe teenijate edetabeli esikolmik on sama nagu möödunud aastal. Esikohal on Postimees Grupp (endise nimega Eesti Meedia), millele järgnevad TV3 ja Delfi. Reklaamimüügi TOP: tipus üllatajaid pole

Meediaagentuuride edetabelis jagavad esikohta Inspired Universal McCann ja Initiative, neile järgneb Media House. Meediaagentuuride TOP: eesmärk on olla nr 1

Edukaim kommunikatsioonibüroo on Hamburg ja Partnerid, teisel kohal on Meta Advisory Group ning kolmandal Corpore. Suhtekorraldusfirmade TOP: kommunikatsioon on teinud vägeva hüppe

Digiturundajate edetabelis on esikohal Convertal ja teisel kohal Mediabrands Digital. Kolmandat ja neljandat kohta jagavad Fraktal ja Export Digital. E-turunduse TOP: Eesti agentuurid ei jää maailma tippudele alla

Edukate üritusturundajate esikolmikusse kuuluvad Jolos, NJ Production ja Publicon. Üritusturunduse TOP: üritusi tuleks teha vastavalt vajadusele

TOPi ettevõtte sertifikaat

Kui ka Sinu ettevõte on TOPi pääsenute seas, saad vastava sertifikaadi soetada SIIT.

TOPi andmeid saab osta

Äripäeva TOPid on koostatud Äripäeva Infopanga andmete põhjal. Turunduse TOPi näevad Best Marketingi premium-sisu tellijad ja Äripäeva tellijad, aga seda saab osta ka eraldi andmefailina, kirjutades e-postile info@infopank.ee.

Ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal: 2018. aasta müügitulu, 2018. aasta müügitulu kasv võrreldes 2017. aastaga, 2018. aasta ärikasum, 2018. aasta ärikasumi kasv võrreldes 2017. aastaga, 2018. aasta rentaablus ja varade tootlikkus. Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Võitis vähim punkte kogunu ehk mida rohkem esikohti, seda kõrgemale kohale jõudis ettevõte koondtabelis.

Valdkonna TOPi pääsemiseks pidi ettevõtte vastava valdkonna tegevuse osakaal käibest olema vähemalt 51%. Samuti pidi ettevõtte olema tegutsenud kahel järjestikusel täismajandusaastal. Äripäev võttis äriregistrist eelmise aasta majandustulemuste põhjal valdkonna käibelt suurimate ettevõtete andmed. Edetabelis osalesid ettevõtted, kelle majandustulemused olid olemas äriregistris andmete kogumise hetkel.

Kui ettevõtet TOPis pole, siis ei olnud ettevõttel aktiivset majandustegevust kahel täielikul majandusaastal (2017–2018), ettevõtte viimase aasta või kahe viimase aasta keskmine omakapital oli negatiivne, ettevõte oli TOPi koostamise hetkel kustutatud, likvideerimisel või pankrotis, ettevõttel on suured maksuvõlad või polnud tema majandusaasta aruannet edetabeli koostamise ajal äriregistris. Emaettevõtte andmete konsolideerides tütarfirmad samas edetabelis osaleda ei saa.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700