• 23.11.25, 10:00

Angela Uuna: Tark turundus ei müü – ta kasvatab teadvust

„Eesti turundus seisab pöördepunktis. Meie ettevõtted on õppinud looma kampaaniaid, mitte kogemusi. Me mõõdame klikke ja CTR-e, mitte mõju inimeste teadvuses. Tark turundus ei ole enam see, kuidas klienti veenda, vaid kuidas teda äratada,“ kirjutab Angela Uuna arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud loos.
Angela Uuna: Tark turundus ei müü – ta kasvatab teadvust
1. Väärtus kui uue ajastu valuuta
Inimesed ei vali enam brände, nad valivad väärtusi, mis peegeldavad nende maailmavaadet. Kui ettevõte ei oska oma väärtust sõnastada ja selle ümber kultuuri luua, jääb ta nähtamatuks. Tänapäeva turundus ei alga reklaamibüroos, vaid juhtide teadvuses – selles, kuidas nad oma eesmärki mõistavad ja kommunikeerivad. Tark turundus algab sisemisest selgusest, mitte brändiraamatust.
2. Turundaja kui kultuurilooja

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turundus on Eesti loovtööstuse süda, aga sageli ei teadvustata, kui sügav see roll tegelikult on. Turundaja loob tähendusi, kujundab ühiskondlikke hoiakuid ja mõjutab kollektiivset taju. Kui me ei väärtusta seda vastutust, kasvatame põlvkonna turundajaid, kes teevad reklaame, aga ei loo muutust. Turundus on tänapäeva rahvakultuuri mootor. Iga kampaania kas toidab mõtlemist või mürgitab seda. Tark turundus julgeb võtta vastutuse oma mõju eest.
3. Haridus, mis kasvatab mõtlejaid, mitte täitjaid
Eesti turundusharidus on jäänud omaenda praktika varju. Liiga sageli õpitakse kasutama tööriistu, mitte hoopis loovat mõtlemist. Tudengid teavad, kuidas kampaaniat seadistada, kuid mitte miks seda teha. Süvenemisest liigutakse üle, justkui poleks see nii oluline. Kui me tahame, et Eesti ettevõtted kasvaksid maailmaturul, peame kasvatama turundajaid, kes mõistavad turundamist süsteemselt, eetiliselt ja inimlikult. Tulevikus ei võida agentuur, kellel on parim loovjuht, vaid see, kelle meeskond mõistab inimeseks olemise mustreid ja oskab neid teadlikult suunata.
4. Kasv teadvuse kaudu
Turundus ei ole enam müügitöö, vaid organisatsiooni teadvuse laiendamine. Bränd, mis oskab kuulata, mitte ainult rääkida, kasvatab usaldust, kogukonda ja kestlikku kasvu. Suurim arenguvõimalus Eesti ettevõtetele ei peitu tehnoloogias ega eelarves, vaid autentsuses. Autentsus on uus SEO – see, mis teeb ettevõtte nähtavaks ka ilma reklaamita.
5. Tark turundus kui Eesti ekspordi uus keel
Eesti tehnoloogiaettevõtted on juba tõestanud, et väike riik suudab luua suuri lahendusi.
Järgmine samm on tõestada, et me suudame ka kommunikeerida tarkust. Kui Eesti eksporti toetaks teadlik ja väärtuspõhine turundus, oleks meie mõju maailmas kordades suurem kui meie siseturu suurus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

6. Turunduse järgmine evolutsioon
Tuleviku turundus ei võistle tähelepanu nimel – ta loob tähendust. Edukad saavad olema need ettevõtted, kes suudavad rääkida vähem ja näidata rohkem – oma tegude, kultuuri ja eetika kaudu. Kui Eesti turundus suudab ühendada loovuse ja vastutuse, muutub ta mitte ainult majanduse mootoriks, vaid ka teadvuse uuendajaks ühiskonnas. Tark turundus ei ole trend ega tööriist. See on teadlik tegutsemine maailma kujundamisel. Ja võib-olla just see on Eesti järgmine ekspordiartikkel – teadvuse kvaliteet, mida me oma turundusega loome.
Kokkuvõtteks
Ma usun, et turundus on üks võimsamaid loovenergiaid maailmas – küsimus on ainult selles, kas me kasutame seda hirmu või teadlikkuse kasvatamiseks. Tark turundus ei püüa inimesi endasse haarata, vaid aitab neil meenutada, kes nad juba on. Ja just siin, selles vaikuses sõnade vahel, sünnib uus väärtus, mis jääb püsima ka pärast kampaania lõppu.
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna arvamuskonkurss, mille eesmärk on edendada Eesti turunduskogukonna sisulist arutelu ning ellu äratada ideed, mis aitaksid valdkonnal ja ettevõtetel kasvada.
NB! Tööde vastuvõtmine on selleks aastaks lõppenud.
Kaaskorraldajad:
  • La Ecwador
  • PHD
  • Duo Media
  • EIS
  • EIS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele