Turundus on Eesti loovtööstuse süda, aga sageli ei teadvustata, kui sügav see roll tegelikult on. Turundaja loob tähendusi, kujundab ühiskondlikke hoiakuid ja mõjutab kollektiivset taju. Kui me ei väärtusta seda vastutust, kasvatame põlvkonna turundajaid, kes teevad reklaame, aga ei loo muutust. Turundus on tänapäeva rahvakultuuri mootor. Iga kampaania kas toidab mõtlemist või mürgitab seda. Tark turundus julgeb võtta vastutuse oma mõju eest.
3. Haridus, mis kasvatab mõtlejaid, mitte täitjaid
Eesti turundusharidus on jäänud omaenda praktika varju. Liiga sageli õpitakse kasutama tööriistu, mitte hoopis loovat mõtlemist. Tudengid teavad, kuidas kampaaniat seadistada, kuid mitte miks seda teha. Süvenemisest liigutakse üle, justkui poleks see nii oluline. Kui me tahame, et Eesti ettevõtted kasvaksid maailmaturul, peame kasvatama turundajaid, kes mõistavad turundamist süsteemselt, eetiliselt ja inimlikult. Tulevikus ei võida agentuur, kellel on parim loovjuht, vaid see, kelle meeskond mõistab inimeseks olemise mustreid ja oskab neid teadlikult suunata.
4. Kasv teadvuse kaudu
Turundus ei ole enam müügitöö, vaid organisatsiooni teadvuse laiendamine. Bränd, mis oskab kuulata, mitte ainult rääkida, kasvatab usaldust, kogukonda ja kestlikku kasvu. Suurim arenguvõimalus Eesti ettevõtetele ei peitu tehnoloogias ega eelarves, vaid autentsuses. Autentsus on uus SEO – see, mis teeb ettevõtte nähtavaks ka ilma reklaamita.
5. Tark turundus kui Eesti ekspordi uus keel
Eesti tehnoloogiaettevõtted on juba tõestanud, et väike riik suudab luua suuri lahendusi.
Järgmine samm on tõestada, et me suudame ka kommunikeerida tarkust. Kui Eesti eksporti toetaks teadlik ja väärtuspõhine turundus, oleks meie mõju maailmas kordades suurem kui meie siseturu suurus.