Autor: Mart Raudsaar • 5. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Mart Raudsaar: Marie Claire uuel reklaamimudelil pole suuremat perspektiivi
Pean tunnistama, et ei jälgi moeajakirju nagu Marie Claire ning seetõttu jõudis minuni hilinemisega informatsioon, et nad on lansseerinud müügiplatvormi Marie Claire Edit, kus ajakirja moetoimetajad annavad lugejatele ostusoovitusi ning ajakiri teenib ka raha, kui lugejad linkidel klikivad. Eesti Ajalehtede Liidu tegevdirektor Mart Raudsaar kirjutab, miks ta ei näe sellel reklaamimudelil suuremat perspektiivi.
Võin mõista mudelit moeajakirja kontekstis, kuid kindlasti ei ole tegemist mudeliga, mida julgeksin soovitada laiemaks kasutuseks teistele ajakirjandusväljaannetele. Moeajakirja toimetajad võivad olla ka avaliku elu tegelased (vrdl. Anu Saagim), kes mängivad šõubisnises eraelulise piiriga, auditooriumit lõbustades või šokeerides ning kelle jaoks piiride hägustumises pole probleem pakkuda ka ostusoovitusi – mida avaliku elu tegelased näiteks telereklaamides teevad.