Turunduses tuleks pingutada väikeste võitude nimel, mille käigus saab ise õppida ning saavutada ka usalduse „kurjade“ finantsistide silmis, tõi välja Coop Panga finantsjuht Paavo Truu.
- Coop Panga finantsjuht Paavo Truu Foto: Sergei Zjuganov
23. jaanuaril 2025 toimub Filmimuuseumis Baltikumi esimene turundusanalüütika konverents, kus lavale astuvad valdkonna tipptegijad nii Eestist kui välisriikidest, teiste seas ka Coop Panga juhatuse liige ja finantsjuht Paavo Truu.
Võttes vaatluse alla, mida on turunduse valdkonnas üleüldse võimalik mõõta ja mille puhul nõuab finantsjuht konkreetseid numbreid, selgitab Truu, et numbritega annab mõõta nii brändi tuntust, usaldusväärsust, kvaliteeti kui ka kõike muud. „Keeruline võib olla aga leida seoseid turundustegevuse, -kulutuse või -investeeringu ja selle mõõdetava tulemuse vahel.“
Truu sõnul on näiteks see, kas brändi tuntus kasvas või kahanes, täiesti mõõdetav, kuid seejuures võib keeruline olla välja selgitada, kuidas mõjus brändile mõni konkreetne aktsioon või kampaania.
Tegevusi, kuidas ja mida mõõta, on turundusmaailmas laialdaselt. Truu toob välja, et müügikampaaniaid, mis on selgelt suunatud kohesele tulemusele, on lihtne mõõta. „Näiteks saab nädal aega kestva kampaania puhul selle lõppemise kuupäeval vaadata, kas müük läks võrreldes baasperioodiga üles või alla,“ märkis ta.
Kui brändi tuntust on raske hinnata, siis sellest veelgi keerukam on mõõta, kas konkreetset brändi teatakse positiivse või negatiivsena, mida ta inimese jaoks endast kujutab jms. „Ehk et kuskilt piirist alates ei olegi võimalik seda kõike mõõta,“ nentis Truu.
Mis puudutab aga pikaajaliste mõjudega tegevusi (nt teise panga kliendi ületoomine oma panka), siis nimetab Truu neid pigem suhte- kui turundustegevusteks. „See suhe võib tekkida mõnest turundusüritusest, aga sageli tekib ta hoopis mujalt. Lõpuks hakkab kõik ikkagi omavahelistest suhetest pihta.“
Truu arvates ei ole mõistlik tegeleda korraga ühe suure ja pikaajalise projektiga, vaid tasub ikkagi mitut rauda korraga tules hoida. „Pigem tuleks pingutada väikeste võitude nimel, mille käigus on võimalik õppida, kuid teisalt saavutada ka usaldus „kurjade“ finantsistide silmis,“ soovitas ta.
Sellega peaks kaasas käima ka turundusmaailmale omane klassikaline ideede testimine. „Kui tuleb langetada kaalukas otsus, siis on tark neid ideid enne testida, proovida, mis töötab, mis ei tööta ja siis minna täispangaga ainult ainult nende projektide peale, mis töötavad.“
Paavo Truu rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis veel tehisintellekti rollist panganduses, Eesti majandusest ning panga krediidikvaliteedist. Vestles Hando Sinisalu.
Tutvu
Turundusanalüütika konverentsi info, esinejate ja programmiga ning registreeru konverentsile soodushinnaga 349 eurot (km-ga 425,78) juba täna
SIIN. Soodsam hind kehtib kuni 15.01.2024 (k.a).
Paavo Truu: parimad otsused sünnivad inimeste ja arvutite koostöös
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
23. jaanuaril 2025 toimub Filmimuuseumis Baltikumi esimene turundusanalüütika konverents, kus lavale astuvad valdkonna tipptegijad, keda muidu siin piirkonnas esinemas ei näe.
Enne andmete kogumist tuleks paika panna soov ja eesmärk, mis peaks sündima pärast nende andmete kogumist, soovitab Analytical Alley kaasasutaja Karl Mattias Õige.
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
TOPi võitnud agentuur on selle omanike sõnul detsentraliseeritud nagu advokaadibüroo, mis tagab vahetu suhtluse iga nende kliendiga.
Tehisintellektil põhinev tehnoloogiaettevõte Analytical Alley, mis aitab ettevõtetel mõista, kuidas turundustegevusi võimalikult kasumlikult planeerida, kaasas 700 000 eurot. 15-liikmeline tiim tegutseb juba kogu Baltikumis ja pürib sel aastal Euroopa turgudele.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.