Mõned istutatud puud ja selle kuulutamine tervele ilmale ei muuda firmat isegi mitte „piisavalt roheliseks“, arvab Nobel Digitali juhtivpartner Anni Kitsing.
Nobel Digitali juhtivpartner Anni Kitsing Foto: Stina Kase
„Me ei kasuta üldse pakendeid, tule oma pudeliga piima järele!“ hõiskab kaupmees reklaamis. Meditsiinifirma veebilehel perearsti aega broneerides hakkab kõigepealt silma vilkuv reklaamkast: „Meie panus keskkonda!“. Lingile klikkides saab teada, kui palju puid nad kollektiiviga istutanud on. „Korraldame koolitusi A-klassi märgisega ärihoones ja sorteerime prügi!“ teeb koolitusfirma endale avalikult pai.
„Ronisime sõna otseses mõttes iga kraanikausi alla, elektrikappi, kaalusime igat singirulli,“ kirjeldas mõjude mõõtmise algust üritusturundusagentuuri Jolos kaasasutaja ja loovjuht Martin Rauam.
Kuidas eristuda konkurentsitihedal turul, mil viisil mõjutavad keerulisemad ajad majanduses tarbija valikuid ning millega arvestada brändi muudatuste tegemisel, arutlesid möödunud aasta lõpus Kantar Emoris toimunud suurettevõtete maineuuringu tulemuste tutvustamise üritusel TOP4 mainekama ettevõtte juhti.
Rohepööre ei ole enam valik, vaid vajadus. Ettevõtted peavad leidma viise, kuidas muuta oma tegevust jätkusuutlikumaks ning suutma seda ka tarbijatele arusaadavalt kommunikeerida.
Neste Eesti (tänaseks endine) turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles tänavusel konverentsil Password, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.