Autor: Mari-Epp Tirkkonen • 19. oktoober 2022

Patendiamet: turul monopoolses seisus kaubamärkide populaarsusel võivad olla rängad tagajärjed

Kas on tõsi, et kui räägime „boltimisest”, mõtleme selle all mistahes sõidujagamisteenust? Või kas „tinderdamine” seostub internetis tutvumisega üldiselt? On see nii või mitte, igatahes peavad populaarseid tooteid-teenuseid pakkuvad, suure turuosaga ettevõtted olema valvel, et nende kaubamärgid ei muutuks tavakeele sõnadeks, mille kaubanduslikku päritolu enam keegi ei mäleta.
Foto: Unsplash

Aastal 2017 jõudis lõpule kohtusaaga, milles oli kaalul ei rohkem ega vähem kui internetigigandi Google’i õigus omaenda kaubamärgile. Paar aastat varem olid USA kodanikud Chris Gillespie ja David Elliot registreerinud 763 sõna „google” sisaldavat domeeninime („googledonaldtrump.com”, “googledisney.com,” “googlebarackobama.net” jm), mille tulemusena saadi Google’ilt kaela süüdistus küberskvottimises ja kaubamärgiõiguste rikkumises.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700