Autor: Laura Reiter • 12. september 2022

Httpooli esindaja: digiturunduses on üheks võtmeteguriks omanäolise strateegia ülesehitamine

Httpool Regional Meta Leadi ja tänavuse Aasta Digitegu züriiliikme Greta Pudani sõnul on talle silma on jäänud ettevõtted, kes on teinud suure rebrändingu koos nimevahetusega, kuid samal ajal väärtustab ta ka brände, kes oskavad edukalt ka orgaaniliselt kasvada.
Greta Pudan

Millised on teie arvates täna peamised digiturunduse väljakutsed?

Eriti viimastel aastatel, ja seda kahjuks ka olude sunnil, on digiturundusmaailma suundunud mitmed ettevõtted, kes varem ehk sellest pigem mööda vaatasid. Sotsiaalmeedia kasutajad on küllastunud sarnase ilmega turundusreklaamidest ja selleks, et oma ettevõttega edukalt eristuda, on oluline keskenduda järjepideva ja omanäolise strateegia ülesehitamisele valitud kanalites.

Erinevad vanusegrupid kasutavad tänapäeval erinevaid sotsiaalmeedia platvorme ja kõigi jaoks ei jõua ega peagi nähtav olema. Tavapärased copy-paste lahendused tihtilugu ei tööta ja oluline on otsida leidlikke viise, kuidas vastavalt vanusegrupile oma brändi ja väärtuspakkumist esile tuua ning seejuures võttes arvesse ka iga platvormi iseärasusi. Osalt on läinud digiturundus lihtsamaks, kuna mitmed sammud, nagu näiteks sihtgrupi sihtimine, on suures osas automatiseeritud, aga teisest küljest on aina olulisem testida erinevaid reklaame ja sõnumeid ning panna rõhku ka loomingulisele poolele.

Teine igikestev väljakutse on turundustegevuste ülevaatlik mõõtmine. Me liigume tervitatavas suunas, kus kasutajale antakse rohkem privaatsust ja õigust otsustada, mis sisu nad eelistavad tarbida, aga endiselt tuleb veel paika saada, kuidas seda balansseerida reklaamija võimalustega teha olemasoleva info põhjal otsuseid ja objektiivselt võrrelda erinevate kanalite turundustulemusi. Usun, et see valdkond areneb ja muutub pidevalt ja nende uuendustega tuleb lihtsalt kaasas käia.

Kas ja kuidas muudab teie hinnangul Metaverse’i tulek digiturundust?

Usun, et Metaverse kogemused on veel varajases järgus ja tulevatel aastatel näeme palju erinevaid ideid ja katsetusi selles valdkonnas. Kindlasti annab Metaverse lisavõimalusi, kuidas muuta kliendi kogemused interaktiivsemaks, näiteks uute toodete lansseerimisel, poe avamisel või virtuaalsel poekülastusel, aga hetkel oleme näinud neid näiteid pigem kõrgmoe brändide puhul. Big tech ettevõtted on astunud esimesi samme pigem laiatarbe kasutaja vajadustest lähtuvalt, milleks on kaugtöö kogemus ja sotsiaalne aspekt.

Usun, et Metaverse’i laiem kasutuselevõtt on veel mõned aastad pigem tehnoloogia mittesaadavuse taga, aga reklaamijatel, kes soovivad oma brändiga teistest eristuda, tasub silmad lahti hoida ja koguda lisaideid, kuidas olla loominguline uute klientide leidmisel või olemasolevate hoidmisel.

Millega peaksid digiturundajad arvestama Google Analytics 4 tulekuga? Kuidas selleks peaks valmistuma juba täna?

Üldiselt toimuvad sellised muudatused tugevast vajadusest kaasajastada platvorme kasutaja vajaduste ja tehnoloogia arengule vastavalt, ning muuta need lihtsamaks ja visuaalsemaks, et kasutajal oleks võimalik paremini ja kiiremini infot haarata.

Usun, et nendel reklaamijatel, kes tahavad kasutada kõiki Google Analyticsi võimalusi ka edaspidi, tasub võtta aeg, et tutvuda Google Analytics 4ga ja kasutada olemasolevat aega kohanemiseks, kui mõlemad variandid veel kasutajale saadaval on.

Millised digitööd on teile viimastest aastatest enim silma jäänud (seda nii Eestist kui välismaalt)?

Raske on välja tuua konkreetseid näiteid, aga mulle endale meeldivad viimastel aastatel reklaamid, mis räägivad oma lugu ja mis on oskuslikult seotud ettevõtte brändi ja väärtustega. Silma on jäänud ka ettevõtted, kes on teinud suure rebrändingu koos nimevahetusega ning see kõik on tehtud läbi eelneva pikaaegse planeerimistöö.

Samal ajal väärtustan kindlasti brände, kes oskavad edukalt ka orgaaniliselt kasvada. Põnevusega jälgin brände, kes lansseerivad uudseid tooteid ja peavad esmalt oma turundussõnumites rõhku panema kasutaja harimisele ja üldisele huvi loomisele.

Aasta Digitegu 2022 selgub digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2022, mis toimub juba 20.-21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis.

Vaata konverentsi infot ja programmi SIIT.

Soeta soodushinnaga pilet juba täna SIIT. Soodushind kehtib veel vaid täna s.o 12. septembril.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700