• 16.04.20, 12:17

Kantar Emor: Eriolukorra infonälg on asendunud väsimusega

Kantar Emori iganädalase eriolukorra seire andmed näitavad sel nädalal, et Eesti inimesed jälgivad eriolukorra ja koroonapuhanguga seotud uudiseid varasemast vähem. Samuti on kasvanud nende inimeste hulk, kes ei usalda või ei jälgi üldse meediat.
Inimesed tahavad aeg-ajalt end "koroonast välja lülitada".
  • Inimesed tahavad aeg-ajalt end "koroonast välja lülitada".
Enim usaldavad Eesti inimesed avalik-õiguslikke meediakanaleid ETV-d ja ERR-i ning eraväljaannetest Postimeest. Seevastu suurima jälgijaskonnaga on Delfi.
Kantar Emori uuringueksperdi Kristiina Kruuse sõnul viitavad tulemused teatavale väsimusele eriolukorra infoväljast: „Veel kuu aja eest jälgis üle 40 protsendi Eesti elanikest endi sõnul pidevalt eriolukorra ja koroonapuhanguga seotud uudiseid. Selle nädala küsitluses ütles veidi vähem kui kolmandik, et nad jälgivad pidevalt eriolukorra uudiseid.“
Tulemus on Kruuse selgitusel ootuspärane: „Kui eriolukord oli äsja välja kuulutatud, siis arusaadavalt oli infonälg suur. Nüüd – kuu aega hiljem – on eriolukord uuel moel ajutine normaalsus ja inimesed ei tunne enam nii suurt vajadust olla kogu aeg eriolukorra uudistega kursis, vaid tahavad end aeg-ajalt ka „koroonast välja lülitada“.“
Õige pisut on kasvanud Kruuse selgitusel nende inimeste osakaal, kes ei ole kahe nädala jooksul üldse meediat jälginud – neid inimesi on Eesti elanikkonnas 3 protsenti. Samuti on kasvanud üleüldine usaldamatus meedia suhtes: eriolukorra algusnädalatel oli inimesi, kes endi sõnul üldse meediat ei usalda, umbes 8 protsenti. Selle nädala seires ütles ligi 15 protsenti Eesti elanikest, et nad ei usalda üldse meediat.
„Eriolukorras tarbivad inimesed tavapärasest rohkem erinevat meediat, sealhulgas sotsiaalmeediat ja muid allikaid. See aga tähendab, et nende infovälja jõuab rohkem ka kaheldava väärtusega uudiseid ja libauudiseid, mis kasvatab inimeste umbusku meedia suhtes,“ kõneles Kruuse.
Kõige usaldusväärsemaks meediakanaliks peavad Eesti elanikud käesolevas eriolukorras ETV-d, mida usaldab nelja nädala seire tulemuste põhjal keskmiselt 45 protsenti Eesti elanikest. Usaldusväärseim eraväljaanne on väikse edumaaga konkurentide ees Postimees, mida usaldab nelja nädala põhjal keskmiselt 22 protsenti Eesti elanikest. Suurima jälgijaskonnaga on aga Delfi, mida möödunud nädala jooksul jälgis 66 protsenti Eesti elanikest.
Kantar Emori eriolukorra radar on alates 23. märtsist jälginud iganädalaselt Eesti elanike infovälja ja hoiakuid eriolukorras. Käesoleva nädala seires küsitleti 560 inimest, nelja seirenädala peale kokku on küsitletud 2452 Eesti elanikku. Uuring on Eesti elanikkonna suhtes esindusliku valimiga.
Kantar Emori strateegiakonsultant Kristiina Kruuse teeb kokkuvõte eriolukorra seireuuringust 21. aprillil toimuval veebiseminaril "Turundus eriolukorras". Registreeru veebiseminarile siin!
Tänavu 30. tegevusaastat tähistav Kantar Emor on teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Kantar Emor on osa maailma juhtivast teabe- ja konsultatsiooniettevõttest Kantar, mis tegutseb enam kui 80 riigis.

Seotud lood

Uudised
  • 09.04.20, 16:36
Kantar Emor: Infojanu kasvatas eriolukorra ajal uudistesaadete vaadatavust televisioonis
Märtsi keskpaigast kehtima hakanud eriolukord ning sellega kaasnenud tohutu infovoog on kasvatanud ka koduseinte vahele sunnitud eestimaalaste huvi teleuudiste vastu, näitavad Kantar Emori teleauditooriumi andmed.
Uudised
  • 01.04.20, 16:17
Kantar Emor: Eriolukorra mõju tarbijate ostukäitumisele
Eriolukorras tellitakse internetist enim kulleriga valmistoitu ja toidukaupu. Eriolukorra esimestel nädalatel on toidu e-ostmine kasvanud kordades kiiremini kui tööstuskaupadel, seda nii ostumahtude kui ka esmakordsete ostjate arvestuses.
Uudised
  • 01.04.20, 16:09
Kantar Emor: 37% peab koroonaviiruse meediakajastust ülepaisutatuks
Üle kolmandiku Eesti elanikest hindab koroonaviiruse kajastust meedias ülepaisutatuks ja ebaadekvaatseks, selgus Kantar Emori uuringust.
Uudised
  • 07.04.20, 11:52
Kas tugev soovituskapital enne kriisi annab ettevõtetele eelise ka kriisijärgselt?
„Peatage maailm, ma tahan maha minna!“ oli veel mõnda aega tagasi moodne hüüatada, viidates sellega kas üle pea kasvavale töö- ja elutempole ning kroonilisele ajapuudusele, aina suurenevatele kliima- ja reostusprobleemidele või ükskõik millele muule, mis parajasti lahendamatu probleemina tundus.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 13:09
Kalender näitab kuud ja päeva, kuid saab näidata veelgi enamat
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele