Hando Sinisalu • 4 detsember 2019

5 inspireerivat vastutustundliku reklaami näidet

Need reklaamid aitavad muuta maailma veidi paremaks paigaks.

Hando Sinisalu veetis novembris kolm päeva Amsterdamis EPICA reklaamifestivalil maailma parimaid reklaame hinnates. Siin on tema viis lemmikut reklaamide hulgast, millel on kõrgem eesmärk kui lihtsalt mingi toode maha müüa.

1. Söö ainult hooajalisi juurvilju

Tai Kuningriigi tervise edenduse fond soovis inimesteni viia teadmise, et hooajavälised puu- ja juurviljad võivad olla ohtlikud (isegi mürgised). Selle sõnumi edastamiseks kasuatakse suurepärast storytelling'ut, aga see on isegi Tai reklaami kohta vägagi üle võlli.

Õppetund meile võiks olla see, et tõsist teemat saab (absurdi)huumori abil edukalt kommunikeerida. Sisu ja vormi konflikt muudab selle sõnumi eriti meeldejäävaks.

2. Fääri saarte turismikampaania

Fääri saared panid oma turismiatraktsioonid üheks nädalavahetuseks tavaturistidele kinni ja lubasid sinna ainult “volunturiste” – selliseid külalisi, kes olid valmis ka ise käed külge panema ja veidi tööd tegema. Uudis ületas meediakünnise 25 riigis, kokku avaldati sel teemal üle 500 loo ja rohkem kui 3000 vabatahtlikku lendas kohale, et Fääri saari “remontida”.

Õppetund on see, et kui ilusti küsida, siis pole abi kunagi kaugel... Ja defitsiit tekitab alati huvi ja nõudlust.

3. Ajaleht võitleb rumala seaduse vastu

Taani ajaleht Extrabladet otsustas juhtida tähelepanu rumalale ja silmakirjalikule seadusele, mis lubas kodututel ööbida ainult 10-stest gruppides kaupluse ees (justkui oleks tegemist järjekorras ootamisega). Kampaania tulemusena juhiti probleemile tähelepanu ja Extrabladet sai ennast näidata teravatele ühiskondlikele probleemidele tähelepanu juhtijana – mitte ainult oma artiklite kaudu, vaid ka oma reklaamikampaania abil.

Õppetund: turundus ei pea tingimata olema kommunikatsioon, edukas turundus on mingi “tegu”, mis on kooskõlas brändi kuvandiga.

4. L’ Oreal võitleb vanuselise diskrimineerimise vastu

Kosmeetikafirma L’Oreal otsustas juhtida tähelepanu sellele, et kuigi 40% naistest on üle 50 aastased, on selle vanuserühma kajastus meedias olematu. Koostöös Briti moeajakirjaga Vogue anti välja non-issue (tõlkimatu sõnademäng, issue on inglise keeles nii “teema” kui “ajakirja number”), kus kõik modellid, kaasautorid, fotograafid jt olid üle 50 aastased.

Õppetund: L’Oreali sihtrühmas on palju üle 50 aastaseid naisi ja nende osakaal rahvastikus kasvab üha. Koostööprojekt Vogue’iga saavutas palju positiivset meediatähelepanu ja parandas L’Oreali mainet 50+ sihtrühmas. Hea näide õnnestunud sisuturundusest!

5. Kuidas panna tarbijad kilekottidest loobuma?

Vancouveris asuv East-West Department Store soovis ostjaid panna loobuma kilekottidest ja innustama neid tulema poodi oma korduvkasutatava ostukotiga. Lihtsalt veenmine ja moraalilugemine sellises olukorras tavaliselt ei aita. Selle asemel otsustati ostjatele pakkuda piinlikkust tekitava kirjaga kilekotte – näiteks „pornovideo impeerium“ või „pärasoole hooldus“.

Tulemus: 96% ostjatest tuli edaspidi poodi oma ostukotiga. Ja saadi meeletus koguses meediakajastust.

Õppetund: tarbijate hoiakute muutmiseks moraali lugemine ei aita. Tarbijaid tuleb suunata, „müksata“ teistmoodi käituma.

Soovid näha veel vastutustundliku turunduse näiteid? Tule Password 2020 konverentsile, kus tervelt kaks päeva on sellele teemale pühendatud. Tutvu kavaga ja pane ennast kirja: www.password.ee

Jaga lugu:
Seotud lood
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700