Möödunud nädalal toimus Amsterdamis EPICA reklaamikonkurss. Muljeid EPICA züriist jagab Eestit esindanud Hando Sinisalu.
- EPICA Grand Prix’d võitsid vastutustundlikud reklaamid
EPICA zürii töö pole meelakkumine. Istud kolm päeva pimedas ruumis ja vaatad ning hindad reklaame. Igal zürii liikmel on väike pult, millega saab anda hindeid ühest kümneni.
Võib ju väita, et niimoodi hindamine on pealiskaudne. Aga tegelikult on ju ka rekaami tarbija samas olukorras – tal on vaid mõni sekund aega otsustada, kas reklaam haarab tähelepanu või mitte.
Niisama Instagrami uitama minna ka ei saa, sest niipea kui hääletamata jätad, saad märkuse. Oma riigi tööde poolt hääletada ei saa.
EPICA žüriid peetakse karmiks ja ausaks, sest erinevalt näiteks Cannes Lionsist (kus žüriisse kuuluvad rahvusvaheliste reklaamikettide esindajad), hindavad EPICA konkursitöid ajakirjanikud, kel pole huvide konflikti.
Sel aastal osales EPICA-l 3410 tööd 61 riigist, välja anti 7 Grand Prix’d ja Eestisse tuli hõbemedal (
Optimistile Kalevi jõulureklaami eest). Grand Prix’d valitakse kulla saanud tööde seast ja siin enam hääetusmasinat ei kasutata, vaid toimuvad tulised vaidlused.
Olen EPICA züriis osalenud 10+ korda (täpne arvestus on juba sassi läinud) ja seekord ühtis minu isiklik TOP täies ulatuses zürii kui terviku valikuga. Ajastu vaimule kohaselt on seitsmest GP-st viis näited vastutustundlikust turundusest ja kaks “tavalised” reklaamid.
Grand Prix saanud tööd on järgmised:
Film
Daimler AG "Mercedes-Benz - Bertha Benz"
Film jutustab loo vaprast naisest Bertha Benzist, kes võttis esimese inimesena maailma ajaloos ette pika autosõidu.
Print
Åkestam Holst NoA "Without the Whole Picture"
See fotoseeria avaldati Rootsi ajalehes Expressen maailma pressivabaduse päeva puhul, et juhtida tähelepanu pressifotograafide ohtlikule tööle. Nendelt kuulsatelt pressifotodelt on eemaldatud oluline element (näiteks Pekingi Taevase Rahu väljakul tanki ees seisev üksik vapper mees) – näitamaks, et ilma tervikpilti nägemata ei saa maailm sündmusi mõista.
Responsibility
McCann New York "Changing The Game"
Microsofti tootearendus, et ka liikumispuudega inimesed saaksid X-Boxi mänge mängida.
PR
Scholz & Friends Berlin GmbH "The Tampon Book: a book against tax discrimination"
See töö on mõnes mõttes seadusevastane (võib nimetada käibemaksupettuseks), isegi Facebook keelas vahepeal selle reklaami ära – aga saavutas oma eesmärgi. Saksamaal alandati selle tulemusel naiste hügieenitoodete käibemaksu.
Design
McCANN TLV "ThisAbles"
IKEA Iisrael töötas välja spetsiaalse tootesarja, mis tegi puuetega inimestel IKEA esemete kasutamise lihtsamaks – näiteks ülisuur lüliti laualambile, mille vajutamiseks pole sõrmi vaja kasutada.
Mobile
Wunderman Thompson Paris "The Parisian Rendez-vous"
Geniaalne idee, mida saab kasutada vaid ühe kora. Üks tundmatu Pariisi pood - Le Drugstore Parisien - kogus öösel ümbrukonnast kõik elektritõukerattad kokku ja parkis need enda poe ette. Kui tõuksihuviline avas vastava mobiilirakenduse siis märkas ta, et kõik tõuksid olid ühte kohta pargitud ja oli sunnitud Le Drugstore Parisieni ette minema ja sealt oma ratta kätte saama. Rataste küljes olid ka flaierid erinevate pakkumiste ja soodustustega.
Digital
Ogilvy GmbH "No need to fly - Around the world in Germany"
Suurepärane näide andmetele tuginevast loovusest – sõltuvalt kasutaja asukohast ja reisihuvist pakkus saksa raudteefirma DB just täpselt sellele kasutajale mõeldud sihtkohta ja hinda.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele