• ST
  • 01.10.25, 07:47

Rahvusvahelisel muusikapäeval stardib uus raadiojaam Raadio X

Kaubandus- ja jaekettides ning avalikes kohtades uuenduslikke meediavõimalusi pakkuv reklaampindade operaator Digiposter astub sammukese edasi ning stardib 1. oktoobril uue raadiojaamaga Raadio X, mille kontseptsioon on Eestis ja kogu maailmas tõeliselt unikaalne.
Raadio X on hübriidkanal, mis jõuab nii kodudesse, autodesse, hakkab levima jaekettides ning kaubakeskustes.
  • Raadio X on hübriidkanal, mis jõuab nii kodudesse, autodesse, hakkab levima jaekettides ning kaubakeskustes.
Raadio X on hübriidkanal, mis jõuab nii autodesse, millel on DAB+ tehniline vastuvõtuvõimekus, kui ka kodudesse digiraadio kaudu. Uus kanal hakkab levima ka jaekettides ning kaubanduskeskustes.
1. oktoobrist on jaam kuulatav Viru Keskuses, Postimaja Keskuses, Mustakivi Keskuses, Luige Keskuses, Pirita Keskuses ja kõikides Bauhofi kauplustes üle Eesti. Lisaks jõuab programm kuulajateni Telia TV ja pleier.ee platvormide kaudu ning muidugi ka raadiox.ee veebistriimina.
DAB+ kommertsteenus avati 1. septembril ja katab juba praegu peaaegu kogu Eestit. Digiraadiovõrgustiku laiendamist ehitav Levira loodab, et oktoobri lõpuks on levi tagatud kogu riigis. “Lugedes kokku oma levialad, jõuame nädalas enam kui 500 000 kuulajani,” ütleb Digiposter OÜ omanik Priit Pedanik.

Muusikavalik, mis sobib kõigile

Raadio X on massimeediakanal, mille eesmärgiks on pakkuda väga laiale auditooriumile sobivat muusikaprogrammi. Muusikavaliku eest vastutab tuntud muusikaettevõtja ja Fairmus platvormi asutaja Reigo Ahven. “Fairmusi kümnete tuhandete lugude seast oleme valinud välja just sobivaimad, et kuulajaid rõõmustada. Raadio X on ka ülimalt sobiv nimi – nagu aardekaardil märgib X tavaliselt seda, mille leidmiseks jõupingutusi tehakse ning Fairmusist on võimalik leida tuhandeid Eesti lugusid, mida teistelt platvormidelt leida polegi võimalik,” ütleb Ahven.
Priit Pedaniku sõnul on Raadio X-is kõlama hakkav muusikavalik pretensioonitu, intelligentne ja rahulik, kus üheks märksõnaks ambient. “See on ideaalne saatja autosõidul ning kaubanduskeskuses ostlemisel. Raadio X pakub ainult muusikat, jutusaateid ja saatejuhte kanalis ei ole,” selgitab ta.

Muutused ja uuendused ka raadioreklaamides

Raadio X kontseptsioon sai alguse Digiposteri siseraadiotest, mis on pakkunud muusikat ja reklaami kaubanduskeskustes juba aastaid. Priit Pedaniku sõnul oli raadiojaama loomise põhjuseks siseraadio ajale jalgu jäämine ning vajadus uue, digitaalse ja modernse lahenduse järele. “Raadio hakkab kõlama teistmoodi, kui seda seni on tehtud. Anname uue muusikavaliku ja tehnilise lahenduse DAB+ kaudu, mis on kuulajale midagi täiesti värsket,” ütleb Pedanik.
Sama uuenduslik on ka reklaami ülesehitus – kui muusikavalik on kõikjal ühtne, siis lokaliseeritud reklaamid võimaldavad konkreetsel keskusel või poel, näiteks Bauhofil, esitada oma reklaami ainult oma kauplustes. “See lahendus ühendab ühtse kuulamiskogemuse ja sihitud turunduse, võimaldades reklaamiklientidel maksimeerida oma mõju just soovitud kohas,” selgitab Pedanik.

Tulevik on digitaalne

Uute autode puhul on alates 2020. aastast DAB+ vastuvõtuvõimekus kohustuslik, mis näitab digiraadio kui tulevikuplatvormi suurt ja selget potentsiaali. Digiraadio on järk-järgult asendamas FM-levi nii, nagu varasemalt taandus AM-raadio FM-ile. “Digiraadio on meie tulevik,” sõnab Pedanik.
Digiposter OÜ müügijuht Hardi Potteri sõnul on DAB+ näol tegu moodsa ja kvaliteetse digitaalraadio edastamise viisiga, mis pakub paremat helikvaliteeti, stabiilsemat levi ja rohkem kanaleid.

Ühtne programm, lokaalne reklaam

Raadio X saabumine toob uuendused ka reklaamimaastikul. Klipid saavad olema lühemad ning kõlama tihedamalt sarnaselt sotsiaalmeedias kõlavatele reklaamidele. Pikad ja lohisevad, mitmeminutilised reklaamplokid kaovad. Reklaamikliendil on võimalik valida reklaamide kordade arvu – see kõlab kas 2, 4 või 6 korda tunnis, mida omakorda saab kohandada sõltuvalt sellest, kas soovitud reklaam läheb auto-, kaubanduskeskuse- veebikuulajale või hakkab kõlama kõikjal, kus kõlab Raadio X.
Mis on Digiposter?
Digiposter OÜ on mitmekülgseid teenuseid pakkuv meediaettevõte, mille peamised tegevusalad on ambient-reklaamlahendused, raadio kaubanduspindadel ning digitaalne välireklaam. Digiposter haldab üle 465 digitaalse meediapinna ning tooteportfeli kuulub:
• 30 väli LED-ekraani
• üle 314 ekraani jaekettides (RIMI Eesti, Maxima, Selver, COOP, Bauhof)
• Ekraanid kaubanduskeskustes (Viru Keskus, Solaris, Kvartal, Eeden, Jewe, Veeriku, Rappeli, Zeppelin, Vironia, Luige, E-Kaubamaja)
• Ambient lahendused: Postimaja, Pirita, Viru, Solaris ning Luige keskustes.
• 1.oktoobrist 2025: DAB+ digiraadio Raadio X, www.raadiox.ee

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele