„Me üritame iga hinna eest olla uuenduslikud, samal ajal kui inimene teisel pool ekraani tahab lihtsalt aru saada, miks sa temaga üldse räägid,“ kirjutab Ele Puidet arvamuskonkursile
Tark Turundus saadetud loos.

- Sälisell loovstuudio juht Ele Puidet
- Foto: Erakogu
Me mõõdame, testime, optimeerime ja jälgime, kas engagement tõusis 0,3%. Aga vahel tekib tunne, et kuskil selle kõige keskel on üks oluline asi kaduma läinud – inimene.
Turundusest on saanud masin, kus brändid võistlevad tähelepanu, mitte usalduse pärast. Kõik tundub sarnane: samad filtrid, samad helid, samad sõnad. Ja siis me imestame, miks inimesed ei reageeri.
Iga bränd räägib kellegagi. Mitte ainult nendega, kes naeratavad kampaaniavideos ja räägivad KPI-dest ja CVI-st nagu oma lapse nimedest, vaid ka nendega, kellel on täna halb tuju ja homne arve maksmata. Kõik nad on päris. Turundus, mis klapib inimesega, ei räägi ideaalsele sihtrühmale, vaid inimesele, kes on kord inspireeritud ja kord lihtsalt väsinud. AI on alati täiuslik. Ja just seepärast ei ole ta kunagi päriselt usaldusväärne.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Turundus on tegelikult peegel
See, kuidas sa suhtled, näitab, kes sa oled. Aga kui palju sa tead inimesest, kes teisel pool ekraani on? Turundus ei loo inimest. Aga turundaja saab luua inimlikult. Iga postitus, iga klipp, iga sõna räägib midagi su väärtustest. Kui kõik tundub sile ja turvaline, siis võib-olla pole seal enam elu sees. Sest inimene tunneb ära, kui miski on päris. Me ei pruugi alati seda sõnastada, aga me tajume seda.
Millal AI sulle viimati silma vaatas? Aga sina oma kliendile? Turundus on suhe. Kui ta on ühepoolne, siis see lihtsalt ei tööta. Kõik teavad, kuidas reklaami teha, milline on veatu feed või värvikood, aga see on just see, mis tarbijat aina vähem huvitab.
AI on suurepärane abiline ja kohutav juht
Eesti turunduse järgmine kasvutase ei tule uuest AI-tööriistast ega trendist, vaid inimlikkuse tagasi toomisest turundusse. Turundus, mis klapib inimesega, ei kasvata mitte ainult müüki, vaid ka väärtust. Ja väärtus kasvatab lõpuks majandust. Kui me hakkaksime peale klikkide ja reach’i mõõtma ka seda, kas sõnum tekitab tunde õigetele inimestele, kas ta loob usaldust ja kas ta peegeldab väärtust, muutuks kogu valdkond.
Teadlik turundus ei ole tehniliselt täiuslik. Ta on inimlikult mõjuv. Päris inimene on väsinud, unistav, vahel ebaloogiline ja alati muutuv. Teate ju küll – keegi, kes haarab hommikul tanklast kohvi, sest ta jälle unustas eelmisel päeval tankida. Aga kui koosolekule jõuab, nähakse hilinemise põhjuseks tuttavat topsi, mille peal on tsitaat „Ole iseenda kangelane.“ Selle tanklaketi PR-osakond tegi oma töö.
Me räägime väärtustest, aga käitume nagu kõik teised
Peaaegu iga bränd ütleb, et ta on „autentne“, „inimlik“ ja „hooliv“. Aga kui kõik ütlevad sama, siis ei kõla miski enam nagu päris. Autentsus ei ole sõna, mida panna reklaami lõppu.
Hetkel kuum
„Kummutame müüdi, et turundajad ei tegele ainult pastakate tellimise ja story’de tegemisega“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ausus on muutunud riskiks ja just seetõttu on see kõige tugevam turundusvõte. Kui kõik teevad sama, siis see pole enam strateegia. See on massipsühhoos.
Turunduse suur tõde
Turundus ei ole kriisis. Inimesed ei viitsi lihtsalt enam võltsi kuulata. Ja see on tegelikult hea uudis, sest ausus töötab jälle. Et brändid, kes päriselt tunnevad oma inimesi, ei pea konkureerima heli, vaid sisuga. Sisu ei pea olema revolutsiooniline. Piisab, kui ta on päriselt elus.
Ja võib-olla see ongi järgmine suur trend – mitte „järgmine suur trend“, vaid lihtsalt tõde.
Saada meile oma arvamuslugu ja võida 4000 eurot!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna konkurss, kuhu ootame värskeid ideid Eesti turundusvaldkonnale ning ettevõtete kasvule uue hoo andmiseks.
Konkursil saab osaleda tasuta ning ühe individuaalse võistlustööga, artikli maht on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Peaauhind on 4000 eurot, teine koht 1500 eurot ja kolmas 750 eurot. Lisaks annavad eriauhindu konkursi kaaskorraldajad.
Tööde esitamise hiliseim tähtaeg on
11.11.2025 (k.a). Võistlustöö ja lisaküsimused palume saata:
[email protected].
Kõik lood avaldatakse jooksvalt Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on kõigile tasuta lugemiseks. Parimad tööd leiavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.
NB!
Loe konkursi tingimusi SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

„Kummutame müüdi, et turundajad ei tegele ainult pastakate tellimise ja story’de tegemisega“

„Meil on palju nutikaid tegijaid, aga tegutseme liialt omaette“

Heily Aavik: tänased kampaaniad on visuaalselt ja loovuselt halvemad kui 20 aastat tagasi