Merit Pärnpuu • 5. aprill 2019
Jaga lugu:

Shisheido: väärt brändid on loodud lugude kaudu

Head brändid on loodud lugude kaudu, mis jutustavad erinevatele inimestele erinevaid lugusid, rääkis Shisheido digitaalse transformatsiooni ja innovatsiooni regionaalne juht Zaheer Nooruddin Passwordi konverentsil.

Foto: Photo:Marko Mumm

Peale atraktiivsete lugude jutustamise teevad mõjukad brändid Nooruddini sõnul ka asjatundlikku turundust, peavad aktiivset suhtlust oma klientidega ning on kursis kohaliku kultuuri ja selle eripäradega. Iseäranis oluline on see globaalsete brändide jaoks, sest nemad peavad oskama köita väga erinevaid rahvaid ja kultuure.

Kõige tähtsam on tema sõnul jälgida, et kõikides tegevustes on keskpunktis klient. „Oleme kulutanud suuri summasid e-maili turundusse, et oma kliente mitte spämmida, vaid saata neile sisu, mida nad päriselt ka vajavad,“ jätkas Nooruddin, kelle sõnul on vanima ilukaubamärgi Shisheido eesmärk kuuluda 2020. aastaks maailma kolme juhtiva luksuskosmeetika brändi hulka. Shisheido väärtus praegu on 10 miljardit dollarit.

Reklaam peab olema kunstiteos

Nooruddini sõnul peab iga loosungi ja tegevuse taga olema mõte. Aga et tekiks mõte, peab ettevõte olema väga hästi teadlik oma väärtustest ja oskama neid väärtusi atraktiivse sisu kaudu nii sõnas, pildis kui ka kõiges muus väljendada. Head reklaami eristab keskpärasest või lausa halvast see, et ta mõjub nagu kunstiteos.

Samas ei välista põhiväärtuste olemasolu arengut ja muutust. „Muutus peab olema üks äri osa. Meie oleme järjepidevalt muutunud,“ rääkis Nooruddin.

„Tähtis on mõista, et sinu äri on osa kasvavast ökosüsteemist,“ märkis ta. Tugevad partnerlussuhted suuremate e-keskkondadega, digitaalse demo kasutamine ja asukohapõhised sotsiaalvõrgustikud on võtmesõnad tänapäeva digitaalses maailmas.

Niisamuti kasutab Shisheido palju sihtturundust, kuid tähtis pole mitte ainult sihtida müüki, vaid ka tarbijate hoiakuid ja käitumist. „Me analüüsime väga suuri andmemahte, et aru saada, mida meie klient vajab praegu ja mida vajab tulevikus. Kuna oleme kosmeetika- ja iluettevõte, peab meie tootevalik olema rikkalik, sest iga klient on unikaalne, erineva naha seisundi ja nõudmistega. Me ei ole nagu Coca-Cola, kellel ongi vaid üks jook, mida kõik joovad,“ lisas ta.

Nooruddini sõnul on Shisheido investeerinud aastate jooksul väga palju suurandmetesse, et saada paremini aru oma kliendist ja sellest, mis võiksid olla tema vajadused tulevikus.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com