6 veebruar 2019
Jaga lugu:

Kas ettevõtted peavad olema Instagramis ja Facebookis?

Märkimisväärne osa ettevõtetest on endale tänaseks sotsiaalmeediasse kontod loonud, kuid väga paljud neist on pigem passiivsed. Kas ettevõtted peaksid tingimata olema Facebookis ja Instagramis ja mida peaksid ettevõtte juhid teadma sotsiaalmeediast? Äripäeva raadios vastas nendele küsimustele sotsiaalmeedia ekspert Andrus Kiisküla.

Kindlasti ei pea ettevõtted sinna minema. See on üks levinud müüt, et kui sind ei ole sotsiaalmeedias, siis sind ei ole olemas ütleb Andrus. Tema sõnul on paljud ettevõtted täna, sõltumata konto olemasolust, sotsiaalmeedias pigem nähtamatud, sest nad ei tee midagi silmapaistvat. Sotsiaalmeedia on lihtsalt üks võimalik turunduskanal ja see võiks olla üks osa turundusmiksist nii nagu Google, uudiskiri ja muud tegevused. Kui küsida, miks sinna minna, siis fakt on see, et seal on inimeste tähelepanu. Mõned aastad tagasi ütles üks Google insener Berliinis, et suurem osa inimestest läheb sotsiaalmeediasse isegi enne, kui hambaid pesevad. Kuidas nad seda teavad? Nad näevad, kui kiiresti ja milline äpp avatakse peale äratuskella sulgemist.

Tõenäoliselt püsivad mitmete ettevõtete kontod passiivsena, sest nad ei tea, mida inimestele öelda. Mida peaks üks ettevõte sotsiaalmeedias ütlema, et silma paista?

Üks põhjus on kindlasti ka see, et täna ei jõuagi mitte makstud ehk orgaanilised postitused väga kellegini. See ei tähenda, et orgaanilised tegevused oleksid surnud, aga kuna neid on tehtud piisavalt pikalt ebaefektiivselt, siis postitused lihtsalt ei levi. Tõenäoliselt ei paku need inimestele väärtust. Nimelt piirab Facebook nende postituste levikut, mille sisu ei saa inimestelt mingisugust reaktsiooni. Üks suur viga, mida me märkame, on ka see, et inimesed hakkavad kohe midagi müüma. Unustatakse ära, kuidas teisele poolele kõigepealt mingit väärtust pakkuda ja tekitada alustuseks huvi. Ma nägin ka täna enda Instagrami feedis mitut reklaami, mille puhul ei saanud ma isegi aru, millega on tegemist, aga juba oli üleskutse, et tule sooduspakkumisega tutvuma. Aga mille sooduspakkumisega? Meile kellelegi ei meeldi, kui meile püütakse midagi müüa. Mulle väga meeldib Tim Ferriss’i mõte, et meile kõigile meeldib, kui meile räägitakse lugusid ja kui need lood on head, siis me tõenäoliselt oleme valmis ka midagi ostma. Sellest ei piisa, kui sa ütled, et see tass on lahe, osta see tass ära.

Milline peaks olema ettevõtte juhi roll sotsiaalmeedias?

Kõige rohkem olen ma viimaste aastate jooksul näinud seda, et ettevõtete juhid ei saa teinekord aru, et sotsiaalmeedia tegevused võtavad aega. Mis see nüüd siis kaks postitust ära teha ei ole? See vajab planeerimist – mis tekstid sa sinna paned, kes see sihtgrupp on, kes pildi või video teeb. Juhid eeldavad pigem seda, et sotsiaalmeedia tegevused tehakse muude asjade kõrvalt ära, tegelikkuses vajavad need täit tähelepanu ja hoolikat läbimõtlemist. Mida suurem on kliendibaas, seda vastutusrikkamad on tegevused, kui tahetakse, et need päriselt ka tulemust tooks.

Sisuturunduse puhul räägitakse, et tegevuste mõju avaldub 12-18 kuud peale tegevuse algusaega ja lühiajalist efekti ei tasu oodata. Kuidas on lood tulemuste mõõtmisega sotsiaalmeedias?

Kui teha ikkagi korralik makstud kampaania, siis saame kohe neid tulemusi ka mõõta. Siin ei saa rääkida ettevõtte töötaja oma juhile või ka agentuur, et meil oli postitusega väga tore levik. Kui sul on ikkagi konkreetne lõppeesmärk paigas, siis saab seda mõõta. Mingi tellimus, autoga proovisõit või mis iganes su eesmärk oli, need tulemused on selgelt mõõdetavad.

Kas Instagram sobib kõikidele ettevõtetele?

Jällegi ei pea ükski ettevõte seal kindlasti olema, aga fakt on see, et seal on inimeste tähelepanu. Kuigi esmapilgul võib tunduda, et Instagrami sobiksid pigem turismifirmad või moekaupade tootjad, kellel on midagi ilusat näidata, siis tuleb olla lihtsalt loov. Tähtis on keerata oma valdkond piisavalt huvitava nurga alla, et muuta see inimeste jaoks atraktiivseks ja tekitada neis uudishimu. Näiteks võid leida Instagramist tööstusettevõtteid, kes näitavad, kuidas kruvide tootmine käib. Inimesi huvitavad need videod, sest need on põnevalt tehtud ja pakuvad neile uut infot. Alati ei pea muidugi leiutama jalgratast, hea võimalus on kaardistada teised sarnased ettevõtted mujalt maailmast ja vaadata, mida nemad teevad. Läbi numbrite on ikkagi suhteliselt lihtne näha, mis nende tegevustest töötab ja mis mitte. Neid tegevusi saab enda jaoks kombineerida ja proovida. Põhiline reegel on see, et tuleks vaadata asja kliendi seisukohalt, mis võiks tema jaoks sinu toote või teenuse juures huvitav olla.

Tulemas:

8.02.2019 Turundamine Facebookis ja Instagramis algajale

10.05.2019 Turundamine Facebookis ja Instagramis edasijõudnule

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com