• 15.11.25, 18:35

Evelyn Korrol: Kas me ise pidurdame oma kasvu?

„Teaduskirjandus kinnitab, et tugevad brändid saavad küsida oluliselt kõrgemat hinda ja säilitada nõudlust ka keerulisel ajal. Tugeva brändi keskmes on emotsionaalne side ja usaldus, mida konkurentidel on raske lõhkuda. Kas poleks siis tark tegeleda strateegilise ja pikaajalise brändi ehitamisega?“ kirjutab Evelyn Korrol arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud loos.
„Juhtkonna roll strateegilises turunduses on määratleda brändi positsioneerimine ja konkurentsieelis ning tagada, et lubadus on peegeldatud eesmärkides, tööprotsessides ja mõõdikutes läbi kogu ettevõtte,“ leiab turundusstrateeg
 Evelyn Korrol.
  • „Juhtkonna roll strateegilises turunduses on määratleda brändi positsioneerimine ja konkurentsieelis ning tagada, et lubadus on peegeldatud eesmärkides, tööprotsessides ja mõõdikutes läbi kogu ettevõtte,“ leiab turundusstrateeg Evelyn Korrol.
  • Foto: Erakogu
Kuid majanduskeskkond on pingeline. Tarbijate kindlustunne püsib madalal, paljud ettevõtted lükkavad olulisi investeeringuid edasi ning surve turunduseelarveid kärpida on tugev. Nii võib tekkida kiusatus loobuda kõigest, mis ei too kohest müügitulemust. Taktikaline allahindlusi reklaamiv kampaania tundub nagu päästerõngas müügieesmärkide ära toomiseks, samas kui brändi ehitamine tundub kohatu luksus raskel ajal. Selline mõtlemine on ohtlik.
Bränd ei ole allahindlus
Brändi ei ehitata ühe kampaaniaga – see on järjepidev töö. Kui raskel ajal minnakse täielikult hinnapõhisele konkurentsile, siis iga allahindlus kasvatab hinnatundlikkust, mitte brändi väärtust. Kui konkurent samal ajal investeerib oma brändi arendamisse, võib hetkel mõistlikuna tunduv taktika tulevikus osutuda turuosa kaotuseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Keeruliste aegade kärbetest veelgi suurem probleem on aga see, et paljudes ettevõtetes pole turundus strateegilisel tasandil piisavalt esindatud. Otsustajate laua taga nähakse turundust kitsalt turunduskommunikatsioonina, aga mitte kogu organisatsiooni strateegilise võimekusena.
Kas teie ettevõtte iga töötaja teab, mis on teie brändi lubadus ja kuidas tema töö sellele kaasa aitab? Kui vastus on „ei“, pole brändil tegelikult vundamenti.
Kuni brändi positsioneerimine, väärtuspakkumine ja lubadused eksisteerivad ainult reklaamides, mitte organisatsiooni igapäevases tegevuses, ei muutu need kunagi reaalseks kliendikogemuseks. Turundus peaks olema osa ettevõtte üldisest strateegiast, seda nii müügis, teeninduses, tootearenduses kui juhtimises.
Tark turundus on juhtimisküsimus
Juhtkonna fookus ei peaks olema loovlahenduste heakskiitmine ega CTR-i arutamine. Nagu juhtimiskoolitaja Eero Sikka tabavalt ütles: „Miks me arutame koosolekuruumi seinavärvi, kui meil on selleks vastutav inimene?“
Juhtkonna roll strateegilises turunduses on määratleda brändi positsioneerimine ja konkurentsieelis ning tagada, et lubadus on peegeldatud eesmärkides, tööprotsessides ja mõõdikutes läbi kogu ettevõtte.
Kui ettevõtte eesmärk on olla kiireim, personaalseim, mugavaim või lihtsaim, siis ei piisa auhinnaväärilistes reklaamides neid väärtusi toetavate lugude jutustamisest. Brändi lubadus muutub tõeks alles siis, kui iga osakond ja iga töötaja mõistab ja toetab seda. Kui brändi fookus on kiirusel, siis peavad prioriteedid, protsessid ja KPI-d kogu ettevõttes seda toetama.
Rohkem kui turundus on see kultuuri küsimus: sa saad seda, mida mõõdad.
Targa turunduse oluline osa on ka andmepõhisus ja tehnoloogia – sealhulgas tehisintellekti kasutamine sihitud sõnumite ja personaalse kogemuse loomiseks. Kuid isegi kõige nutikam süsteem ei tööta, kui strateegiline vundament on nõrk.
Olen ehitanud brände, loonud ja ellu viinud turundusstrateegiaid enam kui 15 aastat, nii rahvusvaheliste tippbrändide kui Eesti ettevõtete jaoks. Olen kogenud, et parimad tulemused sünnivad alati siis, kui turundus on osa ettevõtte strateegiast, juhtimisest ja kultuurist.
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna arvamuskonkurss, mille eesmärk on edendada Eesti turunduskogukonna sisulist arutelu ning ellu äratada ideed, mis aitaksid valdkonnal ja ettevõtetel kasvada.
NB! Tööde vastuvõtmine on selleks aastaks lõppenud.
Kaaskorraldajad:
  • La Ecwador
  • PHD
  • Duo Media
  • EIS
  • EIS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele