Aasta lõpu pühadehooaeg paneb kaupmehed proovile – tarbijad otsivad paindlikumaid ostuvõimalusi ning kui kaubandusettevõtted ootustele pädevalt reageerida ei suuda, kaotavad nad lihtsalt kliente, selgus hiljuti läbi viidud uuringust.
Adyeni 2025. aasta kaubandusuuringu kohaselt on tarbijate ootused järjest kasvamas. Kui kunagi piisas klientide meelitamiseks pelgalt laia tootevaliku ja taskukohaste hindadega kauplusest, on täna otsustavaks teguriks sujuv ja paindlike võimalustega ostukogemus. Näiteks soovib pea 40% Eesti tarbijatest reaalajalist infot kaupluse laoseisu kohta enne poodi kohapeale minemist või veebis ostu sooritamist, nähtus uuringust. Sama ootust jagab ligi veerand Läti ja Leedu elanikest ehk tegu on Baltikumiülese suundumusega.
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid – esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.