Eesti tarbija ei andesta aeglast makseprotsessi – iga teine katkestab ostu
Ootus mugavale ostukogemusele on kasvanud niivõrd kõrgeks, et ebamugav ja aeglane makseprotsess võib paljudel juhtudel viia ostu katkestamiseni, selgus juhtiva finantstehnoloogiaplatvormi Adyeni 2025. aasta kaubandusuuringust.
Uuringust joonistub välja trend – ostukogemuse mugavus mõjutab otseselt ostuotsust. Makseprotsessi suhtes on tundlikud eelkõige 16–19-aastased noored, kellest rohkem kui pooled loobuvad ostust aeglase või kohmaka maksetehingu tõttu nii veebipoes kui füüsilises kaupluses. Vanemaealiste tarbijate seas on seis analoogne ning üle poole 60ndates inimestest teeb sama otsuse ehk sujuv kasutajakogemus pole üksnes digipõlvkonna standard, vaid laialdasem ootus turul.
Kui varem iseloomustasid meie jaekaubandust suured ja kõigile suunatud sooduskampaaniad, siis viimastel aastatel näeme üha sagedamini sõnapaari „personaalsed pakkumised“. Kus lõpeb aga tarbija võit ja kust algab nutikas turundusnõks?
Eesti inimesed teevad osteldes järjest teadlikumaid valikuid – mitte ainult kauba või teenuse hinna, aga ka oma väärtushinnangute põhjal, näitab Credit24 tellitud värske Baltikumi-ülene uuring.
Sotsiaalmeedias ostlemine pole enam vaid noorte pärusmaa – vähemalt iga kolmas 60ndates ja iga kuues 70+ vanuses eestlane teeb seal regulaarselt oste, näitab Adyeni kaubandusuuring.
Tarbijakäitumine on muutumas – ja mitte ainult hindade tõttu. Kui tahad täna edukalt müüa, tuleb mõista, kuidas inimesed otsustavad, miks nad valivad just selle toote ja millal nad lihtsalt loobuvad.