Miks personaalsed pakkumised ainult osaliselt töötavad?
Kui varem iseloomustasid meie jaekaubandust suured ja kõigile suunatud sooduskampaaniad, siis viimastel aastatel näeme üha sagedamini sõnapaari „personaalsed pakkumised“. Kus lõpeb aga tarbija võit ja kust algab nutikas turundusnõks?
Personaalsed pakkumised sünnivad ostukäitumise analüüsist. Näiteks Rimis valmivad igal nädalal isikustatud pakkumised rohkem kui 600 tuhandele inimesele. Mida rohkem ostad, seda parimini sind tuntakse ja seda täpsemad on pakkumised. Pood õpib klienti aina paremini tundma digitaalselt algoritmide kaudu, mis analüüsivad korduvaid oste, lemmiktooteid ja muid tarbimismustreid.
Eesti inimesed teevad osteldes järjest teadlikumaid valikuid – mitte ainult kauba või teenuse hinna, aga ka oma väärtushinnangute põhjal, näitab Credit24 tellitud värske Baltikumi-ülene uuring.
Kantar Emori mais läbi viidud uuringust selgus, et neljandat aastat järjest hindavad Eesti tarbijad kõige meeldivamaks toidubrändiks maiustustebrändi Kalev, millele järgneb lihabränd Maks&Moorits. Kolmandale kohale kerkis viimastel aastatel edetabelis tõusujoones rühkinud, esmajoones kohukeste põhjal tuntud Läti bränd Kārums.
Sotsiaalmeedias ostlemine pole enam vaid noorte pärusmaa – vähemalt iga kolmas 60ndates ja iga kuues 70+ vanuses eestlane teeb seal regulaarselt oste, näitab Adyeni kaubandusuuring.