• 03.11.25, 08:00

Eneli Rahula: Autentne turundus kui Eesti väikeettevõtete suurim konkurentsieelis

„Turunduses räägitakse palju andmetest, algoritmidest ja tehisintellektist. Vähem räägitakse inimestest, kes nende kõige taga tegelikult on. Pereettevõtte kogemus on näidanud, et tugev turundus ei sünni trendide järgimisest, vaid päris elu kogemustest, inimlikust suhtlusest ja järjepidevast kohalolust,“ kirjutab Eneli Rahula arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud loos.
„Eesti väike turg pole piirang, pigem eelis – meil on võimalus tunda oma kliente nimepidi, mõista nende väärtusi ja rääkida nendega otse,“ leiab alushariduse pedagoog ja pereettevõtte Lapse Heaks asutaja Eneli Rahula.
  • „Eesti väike turg pole piirang, pigem eelis – meil on võimalus tunda oma kliente nimepidi, mõista nende väärtusi ja rääkida nendega otse,“ leiab alushariduse pedagoog ja pereettevõtte Lapse Heaks asutaja Eneli Rahula.
  • Foto: Erakogu
Lõin sotsiaalmeediakonto, et saaksin jagada ideid, kuidas toetada laste arengut läbi mängu ja igapäevaste tegevuste. Mul ei olnud plaanis seal midagi müüa. Huvi kasvas orgaaniliselt ja inimesed hakkasid küsima, kust meie mänguvahendid ning kodutarbed pärit on. Nii sündis arusaam, et Eestis on puudu koht, kust leiaks õpetajate ja lapsevanemate poolt päriselt läbi proovitud tooted.
Kui bränd räägib päriselu keeles, mitte turundusslängis
Turundus tuli loomulikult, mitte strateegilise koosoleku ega analüüsi tulemusena. Alguses jagasime teiste ettevõtete tooteid, mis olid meie perele väärtuslikud ja toimivad; hiljem lisandus oma pood. Tänaseks oleme leidnud tasakaalu – turundame paralleelselt nii oma brändi kui ka teisi ettevõtteid, kelle sihtgrupiks on pered ja lapsevanemad. Selline sümbioos on õpetanud, et edukas turundus ei ole kampaaniate jada, vaid oskus rääkida tähenduslikku lugu, mis loob usaldust ja kuuluvustunnet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turundajana, ettevõtjana ja sisuloojana olen veendunud, et kõige mõjusam on sisu, mis on päriselt elus. Mitte kõik detailid ei pea olema avalikud, kuid piisavalt palju, et inimene tunneks – see on tõeline. Päris elu ei tähenda kaost, vaid autentsust: ausaid väärtusi, selgeid eesmärke ning järjepidevat tegutsemist. Meie kodu ja töö on süsteemsed, läbimõeldud ning korras, sest inspiratsioon sünnib keskkonnast, kus on ruumi loovusele ja keskendumisele. Sama kehtib turunduses – selgus ja järjepidevus tekitavad usaldust, mitte täiuslikult sätitud trendid.
Autentsus kui uue aja strateegia
Turundus ei pea olema vali, et olla mõjus. See peab olema järjekindel, inimlik ja aus. Just see on olnud edu võti – oleme alati jäänud iseendaks. Räägime toodetest läbi oma kogemuse ja jagame pereelu hetki loomulikult, mitte lavastatult. Kolm last, kodu keset Raplamaa rabasid ja argielu – kogu pere ongi meie ettevõtte turundusosakond.
Tänases Eesti turundusmaailmas paistab silma kaks äärmust: suured kampaaniad ja väikesed, ent siirad ettevõtted. Mõlemal on oma koht, kuid liiga sageli unustatakse, et inimene ei suhestu logodega, vaid lugudega. Väikesed brändid suudavad luua sidet, mida suured ei saa osta – inimliku usalduse. See on kõige väärtuslikum kapital, eriti väikesel turul nagu Eesti.
Usaldus ei sünni klikkidest ega algoritmidest, vaid järjepidevast kohalolust ja pärishetkedest. Pereettevõttte puhul võib iga postitus ja kogu tootevalik olla osa suuremast eesmärgist – kasvatada lapsi, kes mõistavad, et töö ja loovus käivad käsikäes. Lapsed on kasvanud koos ettevõttega, õppides, mis on vastutus ja kuidas sünnib väärtus. Nad teavad, mis on arve, kes on kuller ja et telefon ei ole mängimiseks, vaid töövahend suhtlemiseks. See on eluline turundusõpe, mida ükski kooliprogramm ei asenda.
Väike turg, suur eelis
Küsimus ei ole selles, kas kasutada tehisintellekti, vaid selles, kas suudame turunduses inimlikkuse säilitada. Tehisintellekt võib olla abivahend, kuid ta ei asenda tunnet, mida loob inimene oma olemuse ja looga. Eesti väike turg pole piirang, pigem eelis – meil on võimalus tunda oma kliente nimepidi, mõista nende väärtusi ja rääkida nendega otse. See vahetu kontakt on luksus, mida suured turud ei võimalda.
Turundus ei ole meie ettevõtte jaoks kunagi olnud tundmatu kulu, vaid loomulik osa ettevõtte hingest. See on viis, kuidas oma väärtusi jagada. Iga pilt ja sõnum meie kontol peab kandma midagi enamat kui toodet – see peab kandma mõtet, miks me seda teeme. Turundus ei ole ainult taktika, see on suhtlus, mis loob suhteid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loovus ja süsteemsus – tulevik, kus tehnoloogia ja inimlikkus kohtuvad
Rääkides turundusest kui loovtööstusest, siis usun, et selle tulevik on seal, kus tehnoloogia ja inimlikkus kohtuvad. Kus andmeid kasutatakse targalt, kuid sõnum sünnib päris elust. Kus ettevõte ei püüa lihtsalt paista, vaid ongi reaalselt olemas – oma väärtuste, rütmi ja inimeste näoga. Loovus ja süsteemsus ei välista üksteist, vaid toetavad, sest turundus võib olla samaaegselt professionaalne ja südamlik.
Kui turundus sünnib aususest, järjepidevusest ja inimesekesksest mõtteviisist, on tulemus palju enamat kui müük – see on usaldus, mis kestab.
Saada meile oma arvamuslugu ja võida 4000 eurot!
Tark Turundus on Best Marketingi, La Ecwadori, PHD, Duo Media ja EISi ekspordiosakonna konkurss, kuhu ootame värskeid ideid Eesti turundusvaldkonnale ning ettevõtete kasvule uue hoo andmiseks.
Konkursil saab osaleda tasuta ning ühe individuaalse võistlustööga, artikli maht on kuni 5000 tähemärki (koos tühikutega). Peaauhind on 4000 eurot, teine koht 1500 eurot ja kolmas 750 eurot. Lisaks annavad eriauhindu konkursi kaaskorraldajad.
Tööde esitamise hiliseim tähtaeg on 11.11.2025 (k.a). Võistlustöö ja lisaküsimused palume saata: [email protected].
Kõik lood avaldatakse jooksvalt Best Marketingi veebis, uudiskirjas ja sotsiaalmeedias. Need on kõigile tasuta lugemiseks. Parimad tööd leiavad kajastust ka teistes Äripäeva kanalites.
NB! Loe konkursi tingimusi SIIT.
Kaaskorraldajad:
  • La Ecwador
  • PHD
  • Duo Media
  • EIS
  • EIS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele