Nimi, laul ja lips: kuidas Tommy Cash oma loomingut turvab
Kui keegi saab nii kuulsaks nagu Tommy Cash, muutub ta brändiks, mida võidakse püüda kopeerida ja ära kasutada. Selle vastu on artist juba tegutsema asunud, kaitstes oma nime kaubamärgina.
Tommy Cash ei ole lihtsalt muusik, vaid kõndiv kunstiteos ja äratuntav bränd. Kuulsusega käivad sageli käsikäes kopeerimine ja soov artisti tuntuselt kasu lõigata. Selle vastu iseennast kui tervikut „patenteerida“ pole võimalik, küll aitab oma loomevara ehk kaubamärkide, disainide, autoriõiguste jm kaitsmine artistidel kontrollida, kes ja kuidas nende loomingut kasutab ning sellelt tulu teenib.
2024. aasta silmapaistvaimaks kaubamärgiks valiti magneesiumivee tootjale Lumiorav OÜ kuuluv kaubamärk „Lumiorava“. Aasta disaini tiitli viis koju innovaatiline kelk Snoller, millega saab liikuda nii lumel kui asfaldil.
Patendiameti värskest uuringust selgub, et kõige enam jätavad oma loomevara kaitseta väikeettevõtted, kel puudub sageli ressurss loomevarguse korral õigusvaidlusse asuda.
Müügiagentuur Kobra Sales ja Infopank alustasid koostööd, eesmärgiga müügiprotsessid tõhusamaks muuta. Infopanga andmed aitavad sihtida täpsemalt kliendibaasi ja seda järjepidevalt kasvatada.