• 13.01.23, 10:40

Ekspert selgitab: millistel juhtudel tekib kaubamärkide vahel sarnasuse konflikt ja kuidas seda vältida?

Kaubamärk on tähis, mida kasutatakse ettevõtjate toodete ja teenuste eristamiseks. Seetõttu ei tohi eri ettevõtjate sarnaste toodete-teenuste tähistamiseks kasutatavad kaubamärgid olla sarnased. Ehkki see tõde tundub enesestmõistetav, on selle tagamine praktikas mõnikord keeruline ja kaubamärkide vahel tekib sarnasuse konflikt. Kuid millisel juhul üldse saab öelda, et kaks kaubamärki on omavahel sarnased ja kuidas sellist olukorda vältida, selgitab Tööstusomandi apellatsioonikomisjoni esimees Tanel Kalmet.
Tööstusomandi apellatsioonikomisjoni esimees Tanel Kalmet.
  • Tööstusomandi apellatsioonikomisjoni esimees Tanel Kalmet. Foto: Annely Veevo
Kaubamärgiõigus eelistab konflikti korral ettevõtjat, kellele kuulub varasem kaubamärk – kas Eesti riigisisene, Euroopa Liidu või Eestis kehtiv rahvusvaheline märk. Seega, kui ettevõtja soovib olla kindel, et teised ettevõtjad tema kaubamärki ei kasutaks ja sellega kliendibaasi üle ei võtaks ega tarbijaid muul viisil eksitaks, tuleb kaubamärki kaitsta ehk see registreerida. Ainult siis saab võõrastel kaubamärgi kasutamist keelata ja vajadusel selleks ka riigi abi kasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele